Companiile europene plasează analiza lanțurilor valorice și evaluarea riscurilor de-a lungul lanțurilor de aprovizionare în topul instrumentelor folosite la primul exercițiu de raportare obligatorie în condițiile Directivei privind Raportarea Corporativă de Sustenabilitate (CSRD), acestea fiind prezente în opt din zece rapoarte analizate de Deloitte în cadrul studiului „Beyond compliance: Observations on practices following Wave 1 of CSRD reporting”. Citește articolul
Intrarea într-un parteneriat de business nu este niciodată doar o formalitate, ci o decizie importantă, care poate fie să ajute o companie să crească, fie să genereze probleme majore. Un parteneriat potrivit poate sprijini compania în atingerea obiectivelor de creștere și în obținerea unor avantaje strategice, în timp ce o alianță greșită poate expune organizația la pierderi financiare semnificative, daune de imagine și riscuri de natură juridică. Citește articolul
În curând, contribuabilii vor avea o procedură de care se vor putea folosi atunci când furnizorii lor nu le transmit, prin sistemul e-Factura, facturile electronice pentru bunuri sau servicii. Dar, până la apariția procedurii, firmele de bună-credință se pot folosi deocamdată doar de „amenințări” cu notificarea Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), în cazul refuzurilor sau întârzierilor. Citește articolul
Beneficiarii din relația B2B se pot proteja de riscuri prin introducerea în contracte a unei clauze prin care să condiționeze plata bunurilor sau serviciilor de transmiterea facturilor aferente prin sistemul e-Factura, sunt de părere avocații. De la 1 iulie 2024, e-Factura va deveni unicul canal de transmitere a facturilor în relația B2B, iar acceptarea lor în orice alt format vine la pachet cu unele probleme. Citește articolul
Începând din ianuarie 2024, contribuțiile pentru pensii (CAS), sănătate (CASS) și muncă (CAM) trebuie achitate și atunci când vorbim de venituri în bani și/sau în natură acordate salariaților de către terți, nu doar atunci când vorbim de avantaje în bani și/sau în natură. Practic, tratamentul fiscal actual este extins pentru a acoperi și alte venituri în afară de avantaje. Citește articolul
Prezentăm astăzi aspectele procedural-fiscale relevante privind răspunderea solidară a firmelor în cazul existenței unor parteneriate. Sau, altfel spus, cum se recuperează datoriile fiscale ale unei companii de la partenerii săi de afaceri. Citește articolul
Trecerea, în relația B2B, la obligația generalizată de facturare electronică, ce este așteptată în 2024, va veni la pachet cu o serie de dificultăți majore pentru afacerile din România, sunt de părere specialiștii de la Țuca Zbârcea & Asociații Tax. Însă lucrurile s-ar putea dovedi complicate, în contextul folosirii sistemului e-Factura, atât în relația dintre contribuabili și stat, cât și în relațiile cu clienții sau partenerii de afaceri. Citește articolul
O amnistie fiscală care să rezolve problema companiilor care au acordat în trecut tichete cadou salariaților partenerilor de afaceri a fost oficializată vineri, legea dată în acest sens trecând de două ori prin procesul parlamentar de legiferare. Astfel, după ce amnistia va primi o procedură de aplicare prin ordin al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), contribuabilii vor scăpa de sumele suplimentare de plată stabilite de inspectori atunci când s-au reîncadrat veniturile din tichete cadou în venituri salariale. Măsura se va aplica și celor care deja au plătit sumele suplimentare stabilite de ANAF la reîncadrare, însă la cerere. Citește articolul
În domeniul TVA-ului, specialiștii de la EY România au observat recent că anumite probleme apar constant în cadrul inspecțiilor fiscale derulate de autorități, fiind chiar posibil să vedem pentru ele, în viitorul apropiat, clarificări de la Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE). Asta înseamnă că firmele ar trebui să le acorde o atenție sporită, pentru a fi pregătite în eventualitatea în care ar putea fi controlate de inspectorii fiscali. Citește articolul
În conformitate cu prevederile articolului 7 din Codul de procedură fiscală, procedurile de administrare fiscală se realizează în funcție de clasa/subclasa de risc fiscal în care sunt încadrați contribuabilii ca urmare a analizei de risc efectuate de organul fiscal. Citește articolul