Pe avocatnet.ro găsești mii de consultanți, din diferite domenii, pe care îi poți contacta direct.
Află cum!
Pe avocatnet.ro se fac lunar mii de cereri de consultanță către consultanții înscriși.
Află detalii!
Vrei să afle și alții câte lucruri știi în domeniul tău de activitate?
Răspunde la întrebăriOrlando Surugiu-Pânzaru are o experiență de aproximativ 19 ani în administrația publică centrală și locală, ocupând de-a lungul timpului atât funcții publice de execuție cu atribuții și responsabilități în domeniul fiscal în cadrul Direcției Generale de Impozite și Taxe Locale Sector 4, Direcției Generale Regionale a Finanțelor Publice București și Ministerului Finanțelor, cât și funcții publice de conducere în diferite structuri organizatorice cu atribuții în accesarea fondurilor europene, în domeniul informațiilor și relațiilor publice și controlului intern managerial. Este licențiat în științe administrative, absolvent al Facultății de Management - specializarea Administrație Publică din cadrul Academiei de Studii Economice București, absolvent al programului de master în Drept fiscal la Facultatea de Drept a Universității din București, precum și absolvent al programului de master în Administrație publică electronică la Facultatea de Litere a Universității din București.
Începând din 2025, persoanele fizice care derulează activități independente și sunt pe pierdere sau pe zero sunt scutite de la plata contribuției de asigurări sociale de sănătate (CASS), măsura fiind stabilită recent, în mod expres, în Codul fiscal. Totuși, acestea au posibilitatea de a opta pentru plata contribuției. Citește articolul
Începând din 2025, în situațiile în care într-un an se aplică mai multe cuantumuri ale salariului minim brut pe țară, pentru determinarea plafoanelor ce implică obligația plății contribuțiilor la pensii (CAS) și sănătate (CASS), pentru veniturile independente, se folosește cuantumul valabil la 1 ianuarie. Anterior, reperul era stabilit pentru 25 mai. Citește articolul
Prezentăm astăzi principalele reguli din procedura specială de accesare a amnistiei fiscale generale pentru obligațiile bugetare administrate de Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM), conform dispoziţiilor art. XV alin. (2) din OUG nr. 107/2024, coroborate cu prevederile art. 1 alin. (1) din Decizia ANCOM nr. 694/2024. Citește articolul
Procedura pentru anularea unor obligaţii bugetare, în cadrul noii amnistii fiscale, se aplică și acelor categorii de obligaţii bugetare administrate de Autoritatea Naţională de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE), potrivit dispoziţiilor art. XV alin. (2) din OUG nr. 107/2024, coroborate cu prevederile art. 1 alin. (1) din anexa Ordinului ANRE nr. 83/2024. Citește articolul
Procedura pentru anularea unor obligaţii bugetare, în cadrul noii amnistii fiscale, se aplică și acelor categorii de obligaţii bugetare administrate de Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă (ANOFM) prin entităţile publice subordonate (cu personalitate juridică), respectiv agenţiile judeţene pentru ocuparea forţei de muncă (AJOFM)/ Agenţia Municipală pentru Ocuparea Forţei de Muncă Bucureşti (AMOFM) şi centrele regionale de formare profesională a adulţilor (CRFPA), conform dispoziţiilor art. XV alin. (2) din OUG nr. 107/2024, coroborate cu prevederile art. 1 alin. (1) din Ordinul ANOFM nr. 1.176/2024. Citește articolul
Procedura pentru anularea unor obligaţii bugetare, în cadrul noii amnistii fiscale, se aplică și obligaţiilor bugetare administrate de Autoritatea Naţională de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilităţi Publice (ANRSC), potrivit dispoziţiilor art. XV alin. (2) din OUG nr. 107/2024, coroborate cu prevederile art. 1 alin. (1) din Ordinul ANRSC nr. 568/2024. Iată principalele chestiuni de știut în legătură cu amnistia pentru obligațiile bugetare administrate de ANRSC. Citește articolul
Important de precizat este că, în conformitate cu prevederile Ordinului Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) nr. 1.721/2021 și dispozițiile Ordinului ANAF nr. 3.610/2016, lista marilor contribuabili și lista contribuabililor mijlocii, inclusiv a sediilor secundare ale acestora, trebuie actualizate anual până la data de 10 decembrie și apoi publicate online pe pagina de internet a ANAF. În condițiile în care se apropie termenul din 2024, iată ce e de știut despre subiect. Citește articolul
Explicăm astăzi ce trebuie știut, procedural vorbind, despre modificarea unui grup existent de impozit pe profit, respectiv intrarea unui nou membru în grup sau ieșirea unui membru din grup, precum și despre desființarea voluntară a unui grup înaintea expirării perioadei sale de „viață” de cinci ani fiscali. Unele dintre formalitățile aferente trebuie îndeplinite până în primele zile din noiembrie 2024, ca să producă efecte din 2025. Citește articolul
Expunem astăzi o serie de aspecte legate de constituirea unui grup de impozit pe profit de la 1 ianuarie 2025, pentru care trebuie depusă o cerere la Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) până în primele zile din noiembrie 2024, dar și de sistemul de consolidare fiscală în domeniul impozitului pe profit. Citește articolul
Noua amnistie fiscală stabilită recent de Executiv acoperă, printre alte datorii fiscale, și datoriile vamale, potrivit OUG nr. 107/2024 și procedurii sale de aplicare. Iată ce trebuie să știe contribuabilii despre această chestiune. Citește articolul