avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 559 soluții astăzi
Autori Orlando Surugiu-Pânzaru

Orlando Surugiu-Pânzaru Funcționar public, cu experiență în administrația publică centrală - domeniul fiscal

Orlando Surugiu-Pânzaru are o experiență de aproximativ 19 ani în administrația publică centrală și locală, ocupând de-a lungul timpului atât funcții publice de execuție cu atribuții și responsabilități în domeniul fiscal în cadrul Direcției Generale de Impozite și Taxe Locale Sector 4, Direcției Generale Regionale a Finanțelor Publice București și Ministerului Finanțelor, cât și funcții publice de conducere în diferite structuri organizatorice cu atribuții în accesarea fondurilor europene, în domeniul informațiilor și relațiilor publice și controlului intern managerial. Este licențiat în științe administrative, absolvent al Facultății de Management - specializarea Administrație Publică din cadrul Academiei de Studii Economice București, absolvent al programului de master în Drept fiscal la Facultatea de Drept a Universității din București, precum și absolvent al programului de master în Administrație publică electronică la Facultatea de Litere a Universității din București.

ACCES PREMIUM

Ce trebuie să faci pentru înregistrarea fiscală a unei firme

Iată care sunt, pe scurt, operațiunile care trebuie inițiate de persoanele juridice în vederea înregistrării lor fiscale. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Ce trebuie să faci, în 2023, ca să ieși din regimul impozitului specific și să treci la impozit micro sau impozit pe profit

Deoarece impozitul specific urmează să fie eliminat din legislație la 1 ianuarie 2023, companiile care aplică acum acest regim trebuie să treacă, de la începutul anului viitor, la un alt regim de impozitare. Iată ce opțiuni există și ce demersuri trebuie făcute. Citește articolul

ACCES PREMIUM

De principiu, actele fiscale emise de autoritățile locale nu se comunică firmelor prin SPV al Fiscului, ci prin alte modalități electronice

Ne propunem prin prezentul articol să expunem o succintă descriere a procedurii de comunicare electronică a actelor administrativ-fiscale emise de organele fiscale locale. Ca o regulă generală, comunicarea actului administrativ-fiscal reprezintă o condiție obligatorie pentru ca acesta să poată produce efecte față de contribuabil. În acest context, este important de precizat că actele emise de autoritățile locale nu sunt comunicate, de principiu, prin intermediul Spațiului Privat Virtual (SPV) gestionat de Fisc, ci prin alte modalități. Chiar dacă, din iulie 2022, există și posibilitatea teoretică a comunicării prin SPV, acest lucru se face doar prin decizie individuală a autorităților unei localități, după îndeplinirea anumitor formalități, astfel că nu putem vorbi acum de o practică pe scară largă. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Ghid util: Ce trebuie să faci dacă vrei să contești o decizie de impunere privind taxe și impozite locale

Deciziile de impunere prin intermediul cărora se stabilesc creanțe fiscale ce constau în impozite și taxe locale emise de către organele fiscale locale pot fi contestate mai întâi pe cale administrativă, iar ulterior în instanță de către persoanele fizice, persoanele juridice sau orice altă entitate fără personalitate juridică, în conformitate cu dispozițiile art. 268 alin. (1) din Codul de procedură fiscală și prevederile Legii contenciosului administrativ. Astfel, în situația în care deciziile de impunere conțin erori, nu corespund cu declarațiile contribuabililor ori cu situația reală a bunurilor ce fac obiectul impunerii, contribuabilii au dreptul legal de a contesta astfel de acte administrativ-fiscale. Citește articolul

~ final articole autor ~