Criteriile de risc pentru clasificarea birourilor și punctelor vamale de la frontiera cu țările nonUE au fost stabilite printr-o hotărâre de Guvern recent oficializată. Totuși, mai este nevoie și de un ordin al Autorității Vamale Române (AVR) care să conțină o metodologie de clasificare. Măsura face parte dintr-o reorganizare a AVR stabilită în vară prin OUG. Citește articolul
În privința operațiunilor internaționale ce implică transporturi pe teritoriul României, specialiștii Deloitte România atrag atenția că autoritățile folosesc camere video pentru verificarea existenței codului UIT, în contextul folosirii sistemului e-Transport. Prin urmare, chiar dacă un camion „scapă” de control la trecerea prin vamă, verificările pot interveni oricum. Citește articolul
Contribuabilii care au de a face cu sistemul e-Transport ar trebui să păstreze o evidență internă a raportărilor făcute în aplicația Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), sunt de părere specialiștii de la Deloitte România. Această practică este deosebit de utilă în cazurile în care, ulterior desfășurării transporturilor raportate, autoritățile vin în control. Citește articolul
Activitatea Autorității Vamale Române (AVR) urmează să fie reorganizată conform unei ordonanțe promovate recent Executiv și publicate miercuri în Monitorul Oficial. Printre alte măsuri, se prevede că birourile și punctele vamale de la frontiera cu țările nonUE urmează să fie clasificate și dotate în funcție de riscul fiscal. De asemenea, sunt pregătite și o serie de noutăți importante pentru personalul AVR. Citește articolul
În contextul unei reorganizări a Autorității Vamale Române (AVR), Guvernul a adoptat și unele modificări importante legate de angajarea vameșilor și abaterile disciplinare din activitatea lor. Măsurile au fost aprobate pe 21 iunie în ședința de Guvern și pe 26 au fost publicate în Monitorul Oficial. Citește articolul
Sustragerea de la controlul vamal, în cazul produselor accizabile, implică nu doar amendarea și confiscarea bunurilor, ci și reținerea vehiculelor folosite, potrivit legislației vamale. Mai nou, autoritățile au stabilit ca reținerea vehiculelor să se facă cel mult un an, iar dacă proprietarii nu le ridică în acest interval, se trece la valorificarea lor. Însă este nevoie și de norme pentru aplicarea regulilor respective. Citește articolul
De la finalul lui 2023, persoanele fizice și juridice care folosesc bunuri fără documente de proveniență în activitatea de producție, comerț sau prestări riscă amendarea, confiscarea bunurilor și, în caz de recidivă, chiar suspendarea activității. Pentru a pune în aplicare sancțiunea suspendării activității contravenienților recidiviști, autoritățile au oficializat recent un ordin cu regulile pe care trebuie să le folosească inspectorii de stat. Citește articolul