Creștem împreună! Datorită vouă, comunitatea avocatnet.ro a înregistrat 12,8 milioane de vizite în primele 7 luni din 2025.
Noul sistem pentru declararea mărfurilor la import, numit Sistemul național de import (SNI), a primit recent norme tehnice de utilizare de la Autoritatea Vamală Română (AVR), iar acestea includ și reguli pentru situația în care SNI nu funcționează. Citește articolul
Normele pentru Sistemul Național de Import (SNI) reglementează inclusiv declarația predepusă, declarația simplificată, înscrierea în evidențele declarantului și vămuirea centralizată. Iată ce trebuie reținut despre ele din normele stabilite recent de Autoritatea Vamală Română (AVR). Citește articolul
Noul sistem pentru declararea mărfurilor la import, numit Sistemul național de import (SNI), a primit recent norme tehnice de utilizare de la Autoritatea Vamală Română (AVR). Iată ce trebuie știut, de la întocmirea şi depunerea declaraţiei vamale de import și până la obținerea liberului de vamă, dar și despre cum se procedează în anumite situații speciale. Citește articolul
De la 1 august 2025, Sistemul național de import (SNI) a devenit operațional și a înlocuit vechiul sistem folosit de Autoritatea Vamală Română (AVR) la procesarea declarațiilor vamale de import. Totuși, normele pentru utilizarea SNI au fost oficializate de AVR abia acum, la câteva săptămâni distanță. Totodată, au apărut și norme noi pentru administrarea contingentelor tarifare. Citește articolul
Două noi sisteme electronice de declarare a mărfurilor urmează să devină operaționale la 1 august 2025 și, în acest context, din 30 iulie 2025 începe o perioadă de tranziție, anunță Autoritatea Vamală Română (AVR). Citește articolul
Importul de bunuri implică o serie de proceduri vamale complexe, iar pentru importatori, încadrarea tarifară corectă, determinarea originii și stabilirea valorii în vamă sunt esențiale pentru conformitate, optimizarea costurilor și evitarea riscurilor fiscale și juridice. Aceste trei elemente ar putea fi apreciate ca fiind piloni determinanți în procesul de vămuire. Citește articolul
Mecanismul de ajustare a carbonului la frontieră (CBAM) este unul dintre obiectivele strategiei UE de reducere a emisiilor de gaze cu efect de seră. Printre alte obiective, CBAM a fost introdus pentru abordarea riscului de relocare a emisiilor de carbon, crearea unor condiții de concurență echitabile care să faciliteze concurența loială cu produsele din afara UE, asigurarea unui cadru politic stabil pentru investițiile din UE în tehnologii cu emisii reduse de carbon, dar și încurajarea importatorilor din țările terțe în UE să adopte tehnologii cu emisii scăzute de carbon. Citește articolul
Sistemul nou pentru informarea în avans despre importurile de produse venite din afara Uniunii Europene (inclusiv cele aflate doar în tranzit), care se numește ICS2, trebuie folosit, de la 1 aprilie 2025, de către transportatorii rutieri și feroviari, atenționează Autoritatea Vamală Română (AVR) într-un comunicat recent. Autoritățile europene au început să implementeze ICS2 de mai mulți ani, acesta înlocuind treptat actualul sistem ICS1. Citește articolul
Sustragerea de la controlul vamal, în cazul produselor accizabile, implică nu doar amendarea și confiscarea bunurilor, ci și reținerea vehiculelor folosite, potrivit legislației vamale. De câteva luni, autoritățile au stabilit ca reținerea vehiculelor să se facă cel mult un an, iar dacă proprietarii nu le ridică în acest interval, se trece la valorificarea lor. Normele pentru aplicarea regulilor respective au fost oficializate recent, astfel că măsura devine operațională. Citește articolul
Companiile trebuie să se pregătească, în această perioadă, de aplicarea unui regulament european, supranumit EUDR, care va avea un impact semnificativ asupra comerțului cu anumite produse. Actul normativ interzice comercializarea de produse provenite din zone defrișate și exportul acestora către alte piețe, motiv pentru care specialiștii de la Deloitte România ne-au explicat la ce ar trebui să se aștepte companiile. Citește articolul