Media Intră în comunitate
avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 317 soluții astăzi
Autori EY Romania

EY Romania

EY este una dintre cele mai mari firme de servicii profesionale la nivel global, cu 212.000 de angajati în peste 700 de birouri din 150 de tari si venituri de aproximativ 28,7 miliarde de USD în anul fiscal încheiat la 30 iunie 2015. Reteaua noastra este cea mai integrata la nivel global, iar resursele din cadrul acesteia ne ajuta sa le oferim clientilor servicii prin care sa beneficieze de oportunitatile din întreaga lume. În România, EY este unul dintre liderii de pe piata serviciilor profesionale înca de la înfiintare, în anul 1992. Cei 700 de angajati din România si Republica Moldova furnizeaza servicii integrate de audit, asistenta fiscala, asistenta în tranzactii si servicii de asistenta în afaceri catre companii multinationale si locale. Avem birouri în Bucuresti, Cluj-Napoca, Timisoara, Iasi si Chisinau.

ACCES PREMIUM

Firmele străine mai au doar câteva zile pentru depunerea chestionarului pentru stabilirea rezidenței fiscale

Firmele străine înregistrate cu locul conducerii efective în România au obligația ca, până la 30 iunie 2021 inclusiv, să depună la Fisc un chestionar pe baza căruia ANAF urmează să le stabilească rezidența fiscală în țara noastră. În urma analizei datelor, Fiscul va anunța firma străină, în cel mult 30 de zile, dacă îndeplinește sau nu condiția de rezidență potrivit locului conducerii efective în România. Astfel, firma străină va primi, prin poștă sau prin mijloace electronice de transmitere la distanță, o notificare în acest sens. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Majoritatea firmelor nu au făcut până acum obiectul unei inspecții de mediu. Ce ar trebui să aibă în vedere companiile

Majoritatea companiilor (59%, dintre care 60% sunt mari contribuabili) nu au făcut până acum obiectul unei inspecții de mediu, rezultă dintr-un sondaj realizat zilele acestea de EY, în cadrul seminarului ”Cum să abordezi inspecțiile fiscale privind obligațiile la Fondul pentru Mediu. Noi provocări”. În schimb, printre problemele cel mai des întâlnite în cadrul inspecțiilor fiscale, așa cum a rezultat din sondaj, se numără neidentificarea tuturor obligațiilor la Fondul pentru Mediu, determinarea și declararea incorectă a cantităților introduse pe piață, nedeclararea ambalajelor reutilizabile sau deficiențe privind documentele justificative. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Transparența fiscală: Astăzi, impusă multinaționalelor, mâine, tuturor categoriilor de contribuabili

Europa vrea ca toate multinaționalele și companiile independente din statele membre să contribuie cu ”partea lor echitabilă” la redresarea economică. Ce presupune acest lucru? Companiile să fie obligate să declare public locul unde își realizează profiturile și își plătesc impozitul. Măsura, anunțată recent de Consiliul Uniunii Europene, este o concretizare a unei propuneri de directivă din 2016, pe care, de această dată, s-a obținut acordul politic al Austriei și Sloveniei. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Companiile și-ar putea compensa retroactiv pierderile din 2020 și 2021, dacă au fost profitabile înainte de 2020

Companiile care au obținut profit și au plătit impozitele aferente până în anul 2019, inclusiv, și-ar putea reporta retroactiv pierderile din anii 2020 și 2021, într-o anumită limită ce va fi stabilită de fiecare stat membru în parte. Măsura este recomandată de Comisia Europeană (CE), fiind parte a unei strategii mai ample, ”Impozitarea afacerilor în secolul XXI”, care urmărește alinierea cadrului fiscal cu realitatea economică și introduce o agendă fiscală pentru următorii doi ani. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Punct de vedere

Raportarea DAC6: primele rapoarte, primele concluzii. Ce ar trebui să ia în calcul companiile în continuare?

La 31 ianuarie, termenul de raportare a aranjamentelor transfrontaliere derulate în perioada 1 iulie-31 decembrie 2020 realizate cu scopul de a obține un avantaj fiscal a expirat. De asemenea, 28 februarie a fost termenul final pentru raportarea aranjamentelor ”istorice”, din perioada 25 iunie 2018-30 iunie 2020. Potrivit unei comunicări a Camerei Consultanților Fiscali, Fiscul a primit doar 400 de raportări ale tranzacțiilor transfrontaliere până la finele lui martie. Aparent este un număr mic, însă, momentan, nu sunt disponibile informații suficiente astfel încât să putem compara cu ce s-a raportat în alte state europene. De asemenea, acest număr nu foarte mare ar putea ajuta autoritățile fiscale la stabilirea unei strategii de control orientate către companiile care au avut tranzacții raportabile. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Punct de vedere: Conformarea prin colaborare, o soluție pentru întărirea colectării

EY Romania în Taxe și impozite
13 Aprilie 2021 | 0 | 881

Încurajarea conformării și digitalizarea ar putea fi răspunsul la demersurile administrației fiscale de a obține cu adevărat rezultate. Cel puțin aceasta pare să fie concluzia dacă ne uităm la încasările realizate în urma măsurilor de amnistie sau la bonificațiile acordate pentru stimularea plății. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Sediile fixe, o nouă direcție în inspecţiile fiscale recente ale autorităților

EY Romania în Taxe și impozite
24 Februarie 2021 | 0 | 1161

Sediul fix al companiilor nerezidente este subiectul multora dintre inspecțiile fiscale din ultima perioadă, bulversând cu impuneri semnificative de TVA modele de business îndelung utilizate, în sectoare precum farma, auto, energie sau structuri de procesare la comandă. Pe fondul unei legislații neclare în privința definirii criteriilor de stabilire a sediului fix pentru nerezidenți, nu de puține ori inspectorii fiscali au impus TVA suplimentar societăților românești care prestează servicii către nerezidenții beneficiari ai acestor servicii. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Opinie Identificarea corectă a produselor cu dublă utilizare, un pas important în obținerea licenței ANCEX

EY Romania în Contabil și fiscal
18 Decembrie 2020 | 0 | 514

Exportul, transferul, serviciile de intermediere sau orice alte operațiuni cu produse cu dublă utilizare sau produse militare sunt condiționate de obținerea unor licențe. Dacă lista produselor militare este explicit prevăzută în legislație, clasificarea produselor cu dublă utilizare este dificilă și solicită o analiză mai detaliată din partea agenților economici. Iată care sunt cele șase aspecte importante de care trebuie să țină seama companiile. 

Citește articolul

ACCES PREMIUM

Cerințele de raportare DAC6 pot viza evenimente diverse, uneori banale, nu doar tranzacții complexe. Riscurile neraportării sau raportării incomplete sunt semnificative

EY Romania în Contabil și fiscal
17 Decembrie 2020 | 0 | 1557

Companiile mai au timp până la 31 ianuarie 2021 să analizeze toate tranzacțiile pe care le-au realizat cu partenerii din alte state în intervalul 1 iulie - 31 decembrie 2020 și să le documenteze, astfel încât, la momentul unei inspecții, să poată justifica decizia de a le raporta sau nu autorităților fiscale. Citește articolul

ACCES PREMIUM

În pregătirea Brexit: Acțiuni recomandate pentru asigurarea continuității lanțului de aprovizionare

EY Romania în Taxe și impozite
5 Noiembrie 2020 | 0 | 930

Timpi de livrare mai mari, TVA și taxe vamale de achitat pe loc, plus nevoia de vămuire a bunurilor, totul dublat de necesitatea adaptării sistemelor IT și de personal specializat în operațiuni vamale, acesta este doar vârful icebergului numit „Brexit” de care se vor lovi operatorii economici români, care au parteneri comerciali din Marea Britanie, începând cu 1 ianuarie 2021. Citește articolul