Pe avocatnet.ro găsești mii de consultanți, din diferite domenii, pe care îi poți contacta direct.
Află cum!
Pe avocatnet.ro se fac lunar mii de cereri de consultanță către consultanții înscriși.
Află detalii!
Vrei să afle și alții câte lucruri știi în domeniul tău de activitate?
Răspunde la întrebăriEY este una dintre cele mai mari firme de servicii profesionale la nivel global, cu 212.000 de angajati în peste 700 de birouri din 150 de tari si venituri de aproximativ 28,7 miliarde de USD în anul fiscal încheiat la 30 iunie 2015. Reteaua noastra este cea mai integrata la nivel global, iar resursele din cadrul acesteia ne ajuta sa le oferim clientilor servicii prin care sa beneficieze de oportunitatile din întreaga lume. În România, EY este unul dintre liderii de pe piata serviciilor profesionale înca de la înfiintare, în anul 1992. Cei 700 de angajati din România si Republica Moldova furnizeaza servicii integrate de audit, asistenta fiscala, asistenta în tranzactii si servicii de asistenta în afaceri catre companii multinationale si locale. Avem birouri în Bucuresti, Cluj-Napoca, Timisoara, Iasi si Chisinau.
La întocmirea situațiilor financiare, companiile trebuie să schimbe categoria în care se încadrează doar dacă în două exerciţii financiare consecutive depăşesc/încetează să depăşească două dintre cele trei criterii de mărime (total active, cifra de afaceri și număr mediu de salariați) - regulă ce rămâne în continuare în vigoare. Potrivit Directivei 2023/2.775 (transpusă deja la noi), criteriile valorice, de mărime a cifrei de afaceri și, respectiv, a activelor nete au fost modificate, fiind semnificativ majorate. Astfel, analiza criteriilor cumulate după care este posibilă reconsiderarea palierului de încadrare a companiei trebuie atent realizată. Citește articolul
Persoanele cu dizabilități de ordin fizic, dar și cele cu dizabilități mai puțin sau deloc vizibile, pot desfășura activități profesionale și aduce valoare adăugată în diverse domenii, având competențe care se pot dovedi extrem de utile pentru angajatori. Pe de altă parte, diversitatea în echipele de lucru conduce la inovație și la o mai bună performanță organizațională. În acest context, a fost adoptată Ordonanța de Urgență (OUG) 127/2024, care introduce o serie de măsuri menite să îmbunătățească integrarea persoanelor cu dizabilități în piața muncii și o mai mare deschidere a angajatorilor către acest segment de resurse, care să compenseze lipsa talentelor pe care ar dori să le atragă și să le mențină în companii. Citește articolul
Vizita recentă a delegației Fondului Monetar Internațional (FMI) la București se încheie cu rezoluții (aparent) pozitive pentru mediul de afaceri și investitori. Membrii misiunii FMI în România nu au cerut, contrar zvonurilor și așteptărilor pesimiste, măsuri drastice, majorări de taxe sau măsuri de austeritate pentru reducerea deficitului bugetar. Dimpotrivă, au recomandat reinstaurarea stabilității și a predictibilității pentru a recâștiga încrederea partenerilor internaționali și a investitorilor, după cum a reiterat ministrul finanțelor, Tánczos Barna. Citește articolul
Inițiativa experților Comisiei Europene, lansată în primăvara anului 2022, privind stabilirea normelor referitoare la o indemnizație pentru reducerea favorizării îndatorării și limitarea deductibilității dobânzii în scopul impozitului pe profit (cunoscută sub numele de DEBRA), reprezintă o propunere legislativă prin care companiile sunt încurajate să-și finanțeze investițiile mai mult din propriile capitaluri și mai puțin prin datorii. Citește articolul
Sponsorizarea cauzelor nobile, pe care le susțin asociațiile și fundațiile (organizații non-profit), reprezintă o bună oportunitate pentru contribuabilii români plătitori de impozit pe profit și impozit minim pe cifra de afaceri, atât din perspectiva responsabilității sociale corporative, cât și din punct de vedere fiscal. În loc să vireze întreaga sumă a impozitului pe profit către stat, companiile pot alege să devină parteneri activi ai comunității, finanțând direct inițiative în domeniul culturii, artelor, medicinei, științei etc. Citește articolul
Parlamentul European şi Consiliul Uniunii Europene au adoptat la 23 octombrie 2024 și au publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene Directiva Europeană 2024/2831 privind îmbunătăţirea condiţiilor de muncă în cadrul muncii pe platforme. Directiva trebuie transpusă de statele membre în legislaţia domestică în termen de 2 ani (i.e. până la 2 decembrie 2026). Rămâne de văzut dacă acești doi ani vor fi un răgaz de timp suficient pentru cei care dețin sau utilizează platformele digitale în vederea efectuării unor analize atente asupra modelului de business și a cadrului de lucru existent, dar și pentru pregătirea și conceperea celor mai bune măsuri de adaptare la viitoarele reglementări legale. Citește articolul
Este notoriu faptul că legiuitorul a reglementat amnistia fiscală prin Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 107/2024. În esență, prin OUG nr. 107/2024 a fost prevăzută, printre altele, posibilitatea de a beneficia de anularea de la 25% până la 50% din obligațiile fiscale principale și 100% din obligațiile fiscale accesorii pentru persoanele fizice și de anularea a 100% din obligațiile fiscale accesorii pentru persoanele juridice. Termenul-limită stabilit de OUG nr. 107/2024 pentru a beneficia de amnistia fiscală a fost stabilit pentru 25 noiembrie 2024. Citește articolul
Digitalizarea economiei globale și adoptarea accelerată a muncii la distanță au determinat Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE) să inițieze „The Base Erosion and Profit Shifting”, cunoscut deja ca BEPS 2.0 - un set de reguli de planificare fiscală menite să împiedice companiile să exploateze lacunele din legile fiscale naționale ca modalitate de a evita plata taxelor. În timp ce conceptul de bază permanentă („permanent establishment” - PE) rămâne un aspect important, munca la distanță introduce noi straturi de complexitate fiscală, care necesită o atenție sporită din partea companiilor. Citește articolul
Devenite de mare actualitate și, în același timp, subiecte sensibile, reglementarea lucrului la distanță și, respectiv, impozitarea muncii transfrontaliere încep să preocupe din ce în ce mai mult, pe plan național, țările membre UE, dar și la nivelul Comisiei Europene. Chiar dacă pare că a fost ușor lăsată deoparte, este probabil ca, odată cu numirea noilor comisari europeni (care se va finaliza în cursul lunii noiembrie), analiza opțiunilor de impozitare a muncii transfrontaliere la distanță în țările UE să fie reluată. Fiind un subiect complex, aflat în continuă evoluție, și având în vedere creșterea popularității muncii la distanță și a telemuncii, autoritățile locale și europene sunt de acord că reglementările fiscale actuale trebuie completate, astfel încât au apărut inițiative recente menite să aducă clarificări necesare și obligatorii. Citește articolul
Creșterea gradului de colectare a impozitelor și, implicit, a veniturilor la bugetul de stat, este unul dintre obiectivele principale ale Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), pe care instituția îl are în vedere constant și prioritar. În plus, numărul de inspecții fiscale în România a crescut semnificativ în ultimii ani, ceea ce subliniază importanța conformării fiscale proactive. În acest context, companiile din România, parte a grupurilor multinaționale, au posibilitatea de a efectua ajustări voluntare de prețuri de transfer, pentru a alinia prețurile practicate la principiul valorii de piață, în situațiile în care nu sunt stabilite potrivit acestuia. Ajustările voluntare de prețuri de transfer nu doar că ajută companiile să se alinieze la cerințele fiscale, dar reprezintă și un instrument esențial pentru gestionarea riscurilor fiscale. Citește articolul