avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 762 soluții astăzi
Acasă Subiect: management
Subiect: management
ACCES PREMIUM
Situații financiare

Reclasificarea cheltuielilor de consultanță și management, o provocare pentru închiderea exercițiului financiar al anului 2023

EY Romania în Contabil și fiscal
19 Februarie 2024 | 0 | 4327 | Timp de citire: 3 min.

Ordinul Ministerului Finanțelor 2.649/2023 a introdus noi conturi contabile, printre care figurează și 6121 „Cheltuieli cu redevențele”, 6122 „Cheltuieli cu locațiile de gestiune”, 6123 „Cheltuieli cu chiriile”, 616 „Cheltuieli cu drepturile de proprietate intelectuală”,  617 „Cheltuieli de management" și 618 „Cheltuieli de consultanță". Aceste conturi sunt aplicabile începând cu situațiile financiare aferente anului 2023. Pe de altă parte, Ordinul 5.394/2023, prin care este reglementată întocmirea și depunerea situațiilor financiare anuale și a raportărilor contabile anuale pentru 2023, prevede prezentarea pe linii separate în contul de profit și pierdere a cheltuielilor de management și de consultanță înregistrate în 2023, cu evidențierea distinctă a tranzacțiilor efectuate cu părțile afiliate. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Bilanțurile pe 2023: Cheltuielile de management și consultanță sunt aduse în prim-plan. Specialiștii recomandă o analiză retroactivă atentă

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
19 Ianuarie 2024 | 1 | 6328 | Timp de citire: 3 min.

Regulile pentru întocmirea situațiilor financiare anuale au fost modificate pe finalul anului 2023 pentru a aduce în prim-plan anumite tipuri de cheltuieli ale societăților, printre care cele de management și consultanță. Noutățile trebuie aplicate începând cu bilanțurile pe 2023, care urmează să fie depuse în primăvara anului 2024, astfel că specialiștii atrag atenția asupra necesității unor analize retroactive amănunțite. Citește articolul

ACCES PREMIUM

ESG înseamnă oportunități noi de creștere, dar și provocări pentru firme: Cum găsim echilibrul între performanța pe termen scurt și sustenabilitatea pe termen lung

PwC România în Contabil și fiscal
13 Decembrie 2023 | 0 | 3954 | Timp de citire: 5 min.

Efectele schimbărilor climatice și creșterea transparenței privind lanțurile de aprovizionare, diversitatea, echitatea sau incluziunea au dus la schimbarea cerințelor clienților și angajaților, la precauția investitorilor, precum și la creșterea semnificativă a nivelului de legiferare în domeniul sustenabilității, pe fondul tratatelor europene și internaționale, cum ar fi Pactul verde european (Green Deal) sau Acordul de la Paris. Cu alte cuvinte, companiile se confruntă cu presiuni imense pentru a acționa în domeniul sustenabilității și de a se conforma unor reglementări din ce în ce mai stricte. Cu toate acestea, pare că în substanța se realizează încă puțin în îndeplinirea criteriilor ESG. Poate fi vorba despre un decalaj între intenții și realitate? Citește articolul

ACCES GRATUIT

Afaceri de familie: Antreprenorii mizează mult pe încrederea clienților pentru creșterea businessului. Dar ce riscă să piardă din vedere?

PwC România în Ghidul antreprenorului
9 Octombrie 2023 | 0 | 1455 | Timp de citire: 3 min.

Între încredere și profitabilitate există o strânsă corelație, fapt confirmat de o analiză PwC care arată că încrederea consumatorilor este unul dintre principalii factori determinanți ai variației de performanță, precum și de sondajul recurent privind afacerile de familie care concluzionează că încrederea este un avantaj competitiv vital. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UE a adoptat DORA, un fel de GDPR al siguranței cibernetice pentru organizațiile din sectorul financiar. Ce presupune noul cadru de reglementare pentru echipele de management?

Deloitte România în Aspecte juridice
28 Februarie 2023 | 0 | 998 | Timp de citire: 3 min.

La finalul anului 2022, actul de reglementare privind reziliența operațională digitală (DORA) a fost publicat în monitorul oficial al Uniunii Europene, întrând în vigoare începând cu 16 ianuarie 2023. Complexitatea efectelor DORA asupra domeniului siguranței cibernetice pentru organizațiile din sectorul financiar este comparabilă cu ceea ce a însemnat GDPR pentru domeniul protecției datelor personale. DORA creează primul cadru legislativ care armonizează măsurile de securitate cibernetică și de risc pentru toate entitățile din sectorul financiar, nu doar pentru bănci, la nivel european. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Condiția privind veniturile din consultanță și management s-a mai aplicat și în trecut, fără detalierile și fără exceptările pe care contribuabilii le așteaptă acum

Simona Voiculescu în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
13 Septembrie 2022 | 1 | 4004 | Timp de citire: 5 min.

Din tot ansamblul de modificări ce vizează impozitul micro aplicabile din 2023, de departe cea care a provocat cele mai multe nemulțumiri este condiția privind veniturile din consultanță și management. Contribuabilii și fiscaliștii așteaptă acum fie ca aceasta să fie eliminată în Parlament, unde, la Senat, deja s-a avansat un amendament în acest sens, fie să fie măcar detaliată suficient cât să nu dea bătăi de cap în aplicare și să nu scoată complet din sfera aplicării acestui regim de impozitare a anumitor tipuri de consultanță. Dacă ne uităm puțin în urmă, vom găsi că, fix în aceeași formă, condiția avansată prin OG 16 a existat circa patru ani în legea noastră fiscală - fără detalieri și fără excepții. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Platformele de management al proceselor de business permit automatizarea rapidă și simplifică interacțiunea cu clienții

Deloitte România în Aspecte juridice
5 Noiembrie 2021 | 0 | 1342 | Timp de citire: 4 min.

V-ați întrebat vreodată de ce piața de software de management al proceselor de business, intitulată Business Process Management (BPM), este atât de mică în România? Și, mai important, dacă va crește vreodată? Pandemia de COVID-19 poate fi chiar contextul de care piața de BPM avea nevoie pentru a câștiga tracțiune și a-și atinge adevăratul potențial. Conform raportului Global Mobile Business Process Management Market pentru perioada 2016 - 2022, piața globală de BPM va ajunge la 3,7 miliarde de dolari până în 2022, cu o rată anuală de creștere de 21,5%. Iar România cu siguranță contribuie la evoluția acestei piețe. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Obiectivele ESG: Tot mai multe companii includ indicatori privind îndeplinirea acestora în pachetele de remunerare a managementului

PwC România în Aspecte juridice
16 August 2021 | 0 | 910 | Timp de citire: 3 min.

Tot mai multe companii încep să includă în pachetele de remunerare a directorilor indicatori privind îndeplinirea obiectivelor de mediu, sociale și de guvernanță corporativă (ESG). Tonul este dat de companiile listate la bursă. Astfel, aproape jumătate (45%) dintre cele mai mari 100 de corporații incluse în indicele FTSE 100 al Bursei din Londra au anunțat că își vor plăti directorii în funcție de câte obiective ESG vor îndeplini, indiferent dacă este vorba de reducerea emisiilor, bunăstarea clienților sau diversitatea forței de muncă, arată raportul ”Paying well by paying for good” întocmit de PwC. Companiile din SUA urmează același trend. Nume mari, precum Apple, McDonald’s, Rio Tinto, Royal Dutch Shell și Unilever, au anunțat că includ obiective ESG în plata executivilor. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Coronavirus

Continuitate activitate IMM: Aspecte financiare și strategice la care să fii atent și cum să ții afacerea pe linia de plutire

Alexandru Boiciuc în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
12 Mai 2020 | 0 | 4465 | Timp de citire: 4 min.

Întreprinderile mici și mijlocii (IMM-uri) trebuie să-și continue activitatea cu mare atenție, în perioada următoare, dacă vor să-și păstreze afacerile funcționale, în contextul crizei coronavirusului. Din acest motiv, specialiștii Federației Internaționale a Contabililor au emis o serie de recomandări financiare și strategice pentru IMM-uri. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Coronavirus

Managerii trebuie să se asigure că firmele lor respectă măsurile autorităților, pentru a evita problemele și a adapta din mers activitatea

Deloitte România în Aspecte juridice
24 Martie 2020 | 0 | 1828 | Timp de citire: 6 min.

Răspândirea accentuată a pandemiei COVID-19 în Europa, implicit în România, și măsurile din ce în ce mai stricte luate de autorități pentru a preveni efectele nocive asupra cetățenilor și economiei ridică numeroase întrebări privind acțiunile care ar trebui luate de societăți pentru a asigura respectarea obligațiilor legale și mai ales persoanele responsabile cu luarea acestor măsuri. Citește articolul