În cazul firmelor care ignoră somațiile de a preda documente în cadrul controalelor antifraudă, administratorul este cel care riscă să fie pedepsit penal, dar pot exista și alte persoane din firmă care pot fi pedepsite. Venim cu această explicație deoarece inspectorii Direcției generale antifraudă fiscală (DGAF), din cadrul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), au căpătat de câteva luni posibilitatea de a transmite somații. Citește articolul
Într-o speță prezentată recent de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), unei firme i s-a redus TVA-ul deductibil de la 100% la 50% pentru mașina cumpărată pentru administrator, deoarece nu s-a putut dovedi că aceasta era folosită exclusiv în scopul activităților economice. Citește articolul
În contextul în care termenele situațiilor financiare anuale pe 2024 se apropie, un reprezentant al Ministerului Finanțelor (MF) a oferit, la un eveniment organizat recent de avocatnet.ro, trei clarificări utile contribuabililor legate de semnarea bilanțurilor. Citește articolul
Firmele mari listate la bursă, care își au sediul social în România, vor trebui să respecte reguli pentru reprezentarea echilibrată a femeilor și bărbaților în rândul administratorilor acestora, conform unei legi oficializate recent. Însă trebuie precizat că noile prevederi se vor aplica numai noilor numiri de administratori, fără să existe efecte asupra contractelor de mandat în vigoare. Citește articolul
În urma unei inspecții fiscale, personalul de control al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) a găsit la o societate bani lipsă din casierie. Sumele respective au fost ridicate de administratorul companiei pentru a le cheltui în scopuri personale, motiv pentru care inspectorii au impus suplimentar un impozit pentru venituri din alte surse. Citește articolul
Posibilitatea deducerii TVA pentru facturile din deplasări emise pe numele salariaților sau administratorilor a fost eliminată, conform unei hotătâri oficializate recent de Executiv. Prin urmare, așa cum avertizau specialiștii, angajatorii trebuie să-și schimbe procedurile interne astfel încât aceste facturi să fie emise direct pe firmă și transmise în e-Factura. Citește articolul
Efectele schimbărilor climatice și creșterea transparenței privind lanțurile de aprovizionare, diversitatea, echitatea sau incluziunea au dus la schimbarea cerințelor clienților și angajaților, la precauția investitorilor, precum și la creșterea semnificativă a nivelului de legiferare în domeniul sustenabilității, pe fondul tratatelor europene și internaționale, cum ar fi Pactul verde european (Green Deal) sau Acordul de la Paris. Cu alte cuvinte, companiile se confruntă cu presiuni imense pentru a acționa în domeniul sustenabilității și de a se conforma unor reglementări din ce în ce mai stricte. Cu toate acestea, pare că în substanța se realizează încă puțin în îndeplinirea criteriilor ESG. Poate fi vorba despre un decalaj între intenții și realitate? Citește articolul
Între încredere și profitabilitate există o strânsă corelație, fapt confirmat de o analiză PwC care arată că încrederea consumatorilor este unul dintre principalii factori determinanți ai variației de performanță, precum și de sondajul recurent privind afacerile de familie care concluzionează că încrederea este un avantaj competitiv vital. Citește articolul
Societățile care figurează cu datorii față de administratori sau asociați -- și se confruntă cu o serie de probleme atunci când vine vorba de stingerea datoriilor față de aceștia -- au posibilitatea legală de a ceda active din patrimoniul propriu prin darea în plată către respectivii administratori sau asociați. Citește articolul
Referitor la diurnele acordate administratorilor unor societăți, este bine de știut că tratamentul fiscal aplicabil diferă în funcție de existența sau nu a unei remunerații lunare a administratorilor. Iată ce trebuie știut. Citește articolul