Despre webinarii
Doar abonații premium au acces regulat la webinariile premium, realizate împreună cu specialiști de top, pe o multitudine de domenii - de la legislația muncii și fiscalitate până la cea de mediu sau GDPR.
Informațiile oferite de specialiști au o utilitate imediată și vin să rezolve probleme reale cu care orice companie se confruntă.
Pe avocatnet.ro găsești mii de consultanți, din diferite domenii, pe care îi poți contacta direct.
Află cum!
Pe avocatnet.ro se fac lunar mii de cereri de consultanță către consultanții înscriși.
Află detalii!
Vrei să afle și alții câte lucruri știi în domeniul tău de activitate?
Răspunde la întrebăriSimona Voiculescu este redactor-sef la avocatnet.ro din iulie 2019. A absolvit cursurile de licenta ale Facultatii de Drept si masterul de drept international din cadrul Universitatii din Bucuresti.
Banii primiți de administratorii de firme se taxează similar salariilor, potrivit Codului fiscal. Aceștia lucrează pentru societate în baza unui contract de mandat, unde le sunt trasate drepturile și obligațiile. Chiar dacă vorbim de un venit asimilat salariului, din perspectivă fiscală, nu vorbim de un contract similar celui de muncă. Oricât ar fi indemnizația administratorului, problema suprataxării regimului de muncă part-time de la 1 august nu se poate pune în acest caz. Citește articolul
Supravegherea la locul de muncă ori prelucrarea datelor în baza temeiurilor greșite, în mod excesiv ori fără informare prealabilă sunt încă probleme cu care angajatorii se confruntă când vine vorba de respectarea GDPR în materia datelor personale ale angajaților. Citește articolul
Operatorii de date personale au obligația de a răspunde solicitărilor Autorității Naționale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP) și de a nu obstrucționa investigațiile pe care Autoritatea le desfășoară în ceea ce-i privește. În caz contrar, amenda se ridică la câteva mii de lei pe zi. Citește articolul
Datele personale ar trebui prelucrate în mod legal, echitabil și transparent față de persoana vizată de prelucrări. Asta acoperă și ideea de a le prelucra în scopurile enunțate. Un angajator a decis să ia datele angajatului și să-i facă o programare la vaccinare - fără voia acestuia. Citește articolul
Salariații povestesc adesea despre impunerea unui program de lucru inegal, deși înțelegerea contractuală cu angajatorul făcea referire la o repartizare uniformă a timpului: opt ore pe zi, cinci zile pe săptămână. Tot așa, după ce o vreme lucrurile funcționează conform înțelegerii părților, angajatorul decide să-i treacă pe unii dintre angajați pe un program inegal - deși nu-i consultă și, uneori, nu se mai respectă nici regulile privind repausul. Citește articolul
Recenta ordonanță cu modificări fiscale aduce, din 2023, patru noutăți importante pentru cei care au angajați - în privința veniturilor nesalariale, a deducerilor personale, precum și în privința unor regimuri fiscale preferențiale în vigoare acum. Citește articolul
Odată încheiat contractul prin care se închiriază o locuință pe o perioadă mai lungă de timp, locatorul trebuie să se preocupe, în mare, de două chestiuni, ambele având legătură cu organele fiscale. În plus, conform Legii asociațiilor de proprietari, trebuie să anunțe chiriașul său asociației. Iată ce ar trebui să știi dacă închei un astfel de contract în următoarea perioadă: Citește articolul
Firmele nu pot pune în sarcina angajaților o sarcină fiscală ce le revine angajatorilor, prin lege, oricum ar alege să mascheze chestiunea. Suprataxarea contractelor part-time, aplicabilă de azi, îi forțează pe unii angajatori să suporte sume semnificative în plus la contractele cu normă parțială. Citește articolul
Nici telemunca, nici munca la domiciliu nu pot fi rezumate doar la ideea de „angajatul lucrează de acasă” - ambele, dar în special cea dintâi, înseamnă ceva mai mult de atât. Astfel că, în niciun caz, simpla specificație din contractul cu salariatul că locul muncii e la domiciliu nu este suficientă și nu întrunește cerințele Codului muncii ori ale Legii telemuncii. Citește articolul
Autorizarea și funcționarea în România a reprezentanțelor societăților și organizațiilor economice străine se va face, din 2023, conform unei noi proceduri, iar toate operațiunile necesare se vor derula mult mai simplu ca acum, printr-o platformă electronică dedicată, potrivit ordonanțe care va înlocui o reglementare veche de 32 de ani. Pentru eliberarea autorizației de funcționare se va plăti însă și o taxă. Citește articolul