Media Intră în comunitate
avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 634 soluții astăzi

Specialiștii de la Deloitte România, Reff & Asociații, Radu Opriș, Biriș Goran și R&R Partners vin la Conferința avocatnet.ro să clarifice probleme des întâlnite în cadrul departamentelor de HR & salarizare ale oricărei companii. Rezervă loc și participă!

Autori Simona Voiculescu

Simona Voiculescu Redactor-șef, avocatnet.ro

https://www.avocatnet.ro/

Simona Voiculescu este redactor-sef la avocatnet.ro din iulie 2019. A absolvit cursurile de licenta ale Facultatii de Drept si masterul de drept international din cadrul Universitatii din Bucuresti.

ACCES GRATUIT

UPDATE Legea monitorizării agresorilor prin brățări electronice a fost promulgată

Folosirea brățărilor electronice în cazul unor inculpați și a unor condamnați, precum și în cazurile de violență domestică, devine un deziderat mai aproape de realitate, după ce, acum aproape o lună, deputații au adoptat o reglementare a monitorizării electronice, pe care președintele statului a promulgat-o azi. Legea ce se-ndreaptă acum spre Monitorul Oficial prevede cum vor fi folosite brățările electronice, cine va fi organul de supraveghere, dar și înființarea unei infrastructuri naționale în care monitorizarea să poată funcționa. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Comerț electronic: Dacă nu folosesc aplicația OSS, din 1 iulie, firmele vor trebui să aibă cod de TVA în fiecare țară din UE către care vând

One Stop Shop (OSS) este un sistem electronic care simplifică până la 95% din obligațiile privind TVA pentru vânzătorii de bunuri și servicii către consumatorii din întreaga Uniune Europeană (UE), iar înregistrarea pentru folosirea OSS e disponibilă la noi, pe site-ul ANAF, încă din aprilie. Deși folosirea OSS e opțională, cei care nu vor opta pentru acest sistem vor fi dezavantajați - vor depune deconturi și vor face plăți în fiecare stat. Important e și că odată ce contribuabilul s-a înscris să utilizeze OSS, va trebui să folosească sistemul pentru toate tranzacțiile ce intră sub incidența sa. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Cum implementăm semnătura electronică în relațiile de muncă? Procedura, ce ar trebui să conțină și unde să fie cuprinsă

Simona Voiculescu în Resurse umane
Redactor-șef, avocatnet.ro
17 Mai 2021 | 0 | 304

Folosirea semnăturii electronice de către angajat și angajator în documentele ce țin de raportul de muncă nu poate fi o chestiune doar faptică: ambele părți decid să o folosească, angajatorul decide chiar să suporte toate costurile, să zicem, iar de luna viitoare toate documentele se semnează în acest fel. Modul de folosire a semnăturii trebuie detaliat, la nivel scris, trebuie asumat de ambele părți și e foarte importantă precizarea scrisă că folosirea semnăturii electronice nu e obligatorie. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Clarificare ANAF: Pentru indemnizațiile de pandemie pe decembrie 2020, fiscalizarea se face prin declarația unică pe 2021

Întrucât vorbim de plăți încasate efectiv în luna ianuarie a acestui an, chiar dacă sunt aferente lunii decembrie a anului trecut, fiscalizarea indemnizațiilor speciale pe decembrie primite de PFA-uri și alți profesioniști în contextul pandemiei se face prin declarația unică pentru 2021, au clarificat cei de la Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) azi. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Pentru indemnizațiile de pandemie, avocații datorează CAS de 25%. Precizări suplimentare de la CAA

Simona Voiculescu în Mediul juridic
Redactor-șef, avocatnet.ro
14 Mai 2021 | 1 | 1577

Pentru indemnizațiile „de pandemie”, acordate de Guvern în timpul stării de urgență și celei de alertă profesioniștilor afectați de măsurile luate (oprirea sau reducerea activității, după caz), beneficiarii trebuie să plătească anul acesta impozit și contribuții la pensii și sănătate - pentru veniturile de anul trecut. În cazul avocaților, legiuitorul a făcut însă o necorelare între prevederile ordonanțelor care s-au succedat anul trecut pentru acordarea acestor indemnizații de pandemie, iar în ciuda eforturilor reprezentanților avocaților pe lângă legiuitor, chestiunea nu s-a lămurit în favoarea avocaților. Deși ar fi trebuit să datoreze un procent mai mic, aceștia trebuie să plătească, până la urmă, o contribuție la pensii (CAS) de 25%. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Cei care vor să sesizeze CEDO în urma unor decizii ale instanțelor naționale vor trebui să respecte un nou termen, din 2022

Câteva modificări importante privitoare la funcționarea Curții Europene a Drepturilor Omului (CEDO) vor intra în vigoare în curând, una dintre ele vizând termenul pe care-l au la dispoziție cei care vor să sesizeze Curtea: patru luni, în loc de șase, de la decizia definitivă pronunțată de instanța română sau dintr-un alt stat-parte al Convenției. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Firmele pot folosi în paralel, în relația cu salariații, semnătura electronică și semnătura olografă

Faptul că acum avem în Codul muncii specificată posibilitatea de a folosi semnătura electronică în raporturile de muncă nu obligă nici pe angajator, nici pe angajat să o folosească. Un angajator va putea folosi cu unii dintre angajați semnătura electronică și cu alții va putea continua să folosească semnătura olografă, neexistând niciun impediment să le folosescă concomitent. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Proiect de OUG

Extinderea amnistiei fiscale: Și datoriile stabilite în urma verificărilor documentare și anumitor inspecții fiscale vor fi incluse

Printr-un proiect de modificare a Codului de procedură fiscală, Guvernul va mai extinde aplicarea amnistiei fiscale la încă două categorii de datorii scadente până la 31 martie 2020: cele impuse prin decizii în urma inspecțiilor fiscale finalizate în perioada 14 mai 2020 - 29 martie 2021, precum și cele stabilite prin decizii de impunere în urma verificărilor documentare făcute de Fisc. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Clarificări

UPDATE Salariaţii nu vor fi obligați să-și cumpere semnături electronice ca să poată semna contracte și alte acte de muncă

De-acum, angajatorul şi salariatul pot opta să folosească la încheierea contractului individual de muncă sau a actelor adiţionale semnătura electronică, ceea ce presupune că angajatul nu trebuie să se mai deplaseze până la sediul firmei pentru a face acest lucru. Totuşi, intrarea în vigoare a OUG 36/2021, ce cuprinde aceste prevederi, nu înseamnă că de-acum încolo toate documentele ce ţin de relaţiile de muncă trebuie semnate doar electronic (se va poate folosi în continuare semnătura olografă la fel de bine) sau că salariaţii vor fi obligaţi să îşi achiziţioneze aceste tipuri de semnături. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Legea telemuncii a fost modificată prin OUG. Care sunt noutățile pentru angajatori și telesalariați

O serie de modificări la Legea nr. 81/2018 privind reglementarea activității de telemuncă au fost introduse printr-o ordonanță de urgență publicată joi seara în Monitor. Vorbim de eliminarea unor aspecte care nu se mai potriveau cu ideea de muncă din afara biroului, de apariția unei noi obligații exprese pentru telesalariați ș.a. Citește articolul