avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 385 soluții astăzi
Acasă Subiect: taxe salariale
Subiect: taxe salariale
ACCES PREMIUM

UPDATE Plata taxelor salariale cu sumele de recuperat pentru concedii medicale, propusă pentru adoptare la votul decisiv al deputaților

Alexandru Boiciuc în Taxe și impozite
Redactor-șef, avocatnet.ro
12 Decembrie 2024 | 2 | 10669 | Timp de citire: 4 min.

Posibilitatea de a „plăti” taxele salariale cu sumele pe care angajatorul le are de recuperat pentru concediile medicale este foarte aproape să devină realitate, așa cum reiese dintr-un proiect lege care-și așteaptă votul decisiv la Camera Deputaților, fiind propus recent pentru adoptare. Asta deși Guvernul a dat un punct de vedere negativ referitor la inițiativa respectivă, explicând care sunt problemele măsurii. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Proiect: Taxe salariale reduse (temporar) pentru angajații start-up-urilor care au obținut o finanțare

Alexandru Boiciuc în Start-up
Redactor-șef, avocatnet.ro
11 Decembrie 2024 | 1 | 739 | Timp de citire: 2 min.

Start-up-urile cu o vechime de un an, care obțin o finanțare de cel puțin 100.000 euro, ar putea să achite, temporar, taxe salariale reduse pentru angajații proprii, reiese dintr-un proiect de lege ajuns recent la Senat pentru dezbatere. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Proiect de ordin

Ridesharing: Angajatorii care nu plătesc taxele salariale pentru șoferii de transport alternativ vor fi depistați de ANAF printr-o declarație nouă

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
2 Decembrie 2024 | 0 | 2198 | Timp de citire: 3 min.

Firmele și PFA-urile care activează în domeniul transportului alternativ de persoane (ridesharing) și care nu-și îndeplinesc obligațiile fiscale de angajatori, în relație cu șoferii lor, urmează să fie depistate printr-o declarație nouă, potrivit unui proiect de ordin pus recent în dezbatere. În urma verificărilor pe care le-a făcut, Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a descoperit că numărul șoferilor care lipsesc din evidențele oficiale (adică pentru care nu se achită taxe salariale) se ridică la ordinul zecilor de mii. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Cât plătește un angajator ca taxe, din ianuarie 2025, pentru un salariu minim pe țară de 4.050 lei. Există două scenarii, în funcție de păstrarea sau nu a sumei netaxabile

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
29 Noiembrie 2024 | 0 | 55826 | Timp de citire: 2 min.

Începând cu ianuarie 2025, vom avea un salariu minim brut pe țară de 4.050 lei, dar angajatorii încă nu știu dacă va mai fi prelungită facilitatea ce constă într-o sumă netaxabilă de 300 de lei. Astfel, este greu de precizat în acest moment ce taxe se vor plăti pentru un salariu minim pe țară, pentru că există două scenarii posibile, pe care le detaliem mai jos. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Guvernul nu-i de acord ca tichetele de masă, creșă, cultură și voucherele de vacanță să fie scutite de taxe

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
22 Noiembrie 2024 | 0 | 1000 | Timp de citire: 2 min.

Guvernul a emis recent un punct de vedere negativ cu privire la un proiect de lege ce propune ca tichetele de masă, creșă și cultură și voucherele de vacanță să fie scutite de impozitul pe venit și, acolo unde este cazul, de contribuția la sănătate (CASS). Citește articolul

ACCES PREMIUM

Munca la distanță în contextul impozitului minim global: Provocări și implicații fiscale pentru marii angajatori și salariații lor

EY Romania în Contabil și fiscal
18 Noiembrie 2024 | 0 | 481 | Timp de citire: 3 min.

Digitalizarea economiei globale și adoptarea accelerată a muncii la distanță au determinat Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE) să inițieze „The Base Erosion and Profit Shifting”, cunoscut deja ca BEPS 2.0 - un set de reguli de planificare fiscală menite să împiedice companiile să exploateze lacunele din legile fiscale naționale ca modalitate de a evita plata taxelor. În timp ce conceptul de bază permanentă („permanent establishment” - PE) rămâne un aspect important, munca la distanță introduce noi straturi de complexitate fiscală, care necesită o atenție sporită din partea companiilor. Citește articolul

ACCES PREMIUM

O ordonanță aparent constituțională, dar încă neaprobată de Parlament, produce confuzii și situații neconforme de șapte ani încoace

Dan Năstase în Relații de muncă & Asigurări sociale
Consilier juridic specializat în relații de muncă,
5 Noiembrie 2024 | 0 | 1365 | Timp de citire: 3 min.

Au trecut șapte ani de când ne-am pomenit cu ordonanța care a trecut sarcina fiscală de la angajator la angajat în privința taxelor salariale, iar ordonanța nu doar că nu este aprobată/respinsă nici la acest moment în Parlament, așa cum ar trebui, dar efectele sale nefericite încă se mai văd în practică în unele cazuri. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Decizie publicată în Monitorul Oficial

UPDATE Construcții: ICCJ confirmă că facilitățile pot fi aplicate doar activităților din domeniu. Iar o constatare a ITM nu obligă ANAF să recunoască aplicarea corectă a facilităților

Alexandru Boiciuc în Taxe și impozite
Redactor-șef, avocatnet.ro
25 Octombrie 2024 | 0 | 3961 | Timp de citire: 3 min.

O decizie oficializată recent de Înalta Curte de Casație și Justiție (ICCJ) vine cu două clarificări importante pentru angajatorii care aplică facilitățile fiscale din construcții. Pe de o parte, se confirmă faptul că facilitățile nu se pot aplica pentru alte activități decât cele legate de construcții. Pe de altă parte, o constatare a inspectoratului teritorial de muncă (ITM) nu poate obliga Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) să confirme că un angajator aplică în mod corect facilitățile. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Spețe din controalele ANAF

Construcții: Două cazuri noi în care s-au anulat facilitățile aplicate de angajatori pentru că activitățile lor erau în afara domeniului

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
19 Octombrie 2024 | 0 | 7581 | Timp de citire: 2 min.

Două cazuri noi în care angajatorii aplicau greșit facilitățile fiscale din domeniul construcțiilor au fost prezentate recent de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Deși vorbim de companii care foloseau un cod CAEN acoperit de facilități, activitatea lor efectivă n-avea legătură cu domeniul construcțiilor. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Declarația 112: Angajatorii trebuie să folosească o versiune nouă, începând cu raportarea pe septembrie, în contextul schimbării legii pensiilor publice

avocatnet.ro în Contabil și fiscal
9 Octombrie 2024 | 1 | 10534 | Timp de citire: 2 min.

Declarația 112 și instrucțiunile sale de completare au fost înlocuite cu totul printr-un nou ordin comun, schimbările fiind legate de intrarea în vigoare a noii legi a pensiilor publice. Noua versiune a formularului trebuie folosită de angajatori, pentru declararea veniturilor și a taxelor salariale, începând cu situația pe septembrie 2024. Citește articolul