Pe avocatnet.ro găsești mii de consultanți, din diferite domenii, pe care îi poți contacta direct.
Află cum!
Pe avocatnet.ro se fac lunar mii de cereri de consultanță către consultanții înscriși.
Află detalii!
Vrei să afle și alții câte lucruri știi în domeniul tău de activitate?
Răspunde la întrebăriAndreea Florian este Tax Senior Manager în cadrul biroului din Cluj Napoca al unei firme globale de consultanță fiscală, deservind, cu preponderență, clienți din zona Transilvaniei. Andreea are o experiență profesională de peste 16 ani, dobândită în firme de consultanță fiscală din cadrul Big4, precum și din eșalonul secund, respectiv case de avocatură. Este membră a Corpului Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România și consultant fiscal autorizat. Are o experiență vastă în toate domeniile aparținând de fiscalitatea domestică, respectiv principii de fiscalitate internațională și prețuri de transfer. Pe parcursul carierei sale profesionale, Andreea a fost implicată într-un număr mare de revizii și inspecții fiscale, proiecte de due diligence, restructurări post-achiziție și proiecte de consultanță fiscală, precum și proiecte din sfera prețurilor de transfer.
Realitatea ultimilor ani a demonstrat, fără niciun dubiu, o preocupare constantă de redefinire a cadrului legislativ fiscal - nu doar în țara noastră, ci și la nivel european, respectiv internațional. Pe lângă modificările fiscale aplicabile în baza legislației locale, contribuabilii români au fost impactați și de modificarea cadrului legislativ la nivel european sau chiar internațional, cum ar fi, spre exemplu, implementarea Instrumentului Multilateral (MLI) - acea convenție multilaterală care permite statelor modificarea convențiilor de evitare a dublei impuneri în vederea adoptării de măsuri care să adreseze problematica evitării plății impozitelor la nivel multinațional, ATAD, DAC6, DAC7 etc. Și reforma fiscală globală continuă. Citește articolul
Sunt ultimele două săptămâni pe care contribuabilii le mai au la dispoziție pentru definitivarea calculului rezultatului fiscal, respectiv întocmirea și depunerea declarației anuale de impozit pe profit pentru anul 2022. Astfel, prezentăm astăzi principalele aspecte fiscale de avut în vedere, în contextul apropierii termenului din 26 iunie 2023. Citește articolul
Acum, că termenul pentru depunerea declarației și, respectiv, calculul de impozit pe profit pentru primul trimestru din anul 2023 a trecut și se apropie termenul pentru depunerea situațiilor financiare anuale, respectiv a declarației anuale de impozit pe profit (26 iunie 2023), calculul rezultatului fiscal aferent anului 2022 este una dintre sarcinile pe care profesioniștii contabili și fiscali se concentrează în această perioadă. Citește articolul
Așa cum menționam în cadrul materialului anterior, DAC7 (Directiva 514/2021), cea mai recentă modificare a Directivei 16/2011 privind cooperarea în domeniul administrativ fiscal, introduce obligații noi în sfera schimbului automat de informații. Așadar, DAC7, implementată în legislația noastră prin intermediul OG 16/2023, extinde schimbul automat obligatoriu de informații pentru a acoperi anumite tranzacții desfășurate prin intermediul platformelor digitale. Citește articolul
DAC7 (Directiva europeană 514/2021) este cea mai recentă modificare a Directivei 16/2011 privind cooperarea administrativă în domeniul fiscal (directivă implementată în România prin Codul de procedură fiscală) și care a intrat în vigoare începând cu 1 ianuarie 2023. DAC7 este unul dintre rezultatele unui plan de acțiune inițiat și agreat de Comisia Europeană în anul 2020, cu suportul ministerelor de finanțe din țările UE, care urmărește combaterea evaziunii fiscale, mai ales în contextul digitalizării economiei, precum și facilitarea recuperării obligațiilor fiscale restante și combaterea fraudei în domeniul TVA. Citește articolul
Odată cu intrarea in vigoare a OUG 188/2022, prin care se modifică și se completează Codul de procedură fiscală, ordonanță care a fost adoptată în contextul mai larg al reformei administrației fiscale, modalitatea de desfășurare a controalelor fiscale se modifică în multe aspecte materiale. Scopul principal al acestor modificări ar fi acela al eficientizării activității de control prin implementarea mai multor mecanisme care sunt, pentru prima dată, specific reglementate în legislația noastră. Una dintre modificările care contribuie la această schimbare de paradigmă în activitatea de control fiscal se referă la locul desfășurării inspecției fiscale. Citește articolul
În conformitate cu prevederile articolului 7 din Codul de procedură fiscală, procedurile de administrare fiscală se realizează în funcție de clasa/subclasa de risc fiscal în care sunt încadrați contribuabilii ca urmare a analizei de risc efectuate de organul fiscal. Citește articolul
Într-o piață a muncii din ce în ce mai competitivă, atragerea talentelor, respectiv retenția angajaților-cheie, dar nu numai, este una dintre preocupările generale ale acționarilor. Așadar, pe lângă alte beneficii salariale (bonusuri de performanță, tichete/bilete valorice, pensii facultative, prime de asigurare voluntară de sănătate suportate de angajatori, decontarea contravalorii transportului, diverse cursuri de pregătire etc.), una dintre oportunitățile explorate cel mai frecvent se referă la implementarea de planuri de remunerare bazate pe capitaluri proprii. Citește articolul
Practica grupurilor de societăți înființate de antreprenori români, dar nu numai, arată că, de multe ori, astfel de grupuri s-au dezvoltat mai degrabă ad-hoc, explorând și exploatând oportunități de business. Așadar, aproape inevitabil, la un moment dat, orice antreprenor român cu dețineri directe/indirecte în mai multe entități, române sau străine, ajunge să se întrebe și să analizeze dacă ar fi benefică înființarea unei entități de tip holding, care să dețină participațiile în restul entităților din grup și daca da, unde să fie înființată o astfel de entitate. Ar fi România o jurisdicție favorabilă în acest sens? Citește articolul
Prețurile de transfer sunt unul dintre subiectele recurente ale inspecțiilor fiscale. De curând, Lucian Heiuș, președintele Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), a menționat faptul că instituția pe care o conduce are din nou acces la Orbis, o bază de date care conține informații despre sute de milioane de societăți din întreaga lume și care este un instrument valoros în cadrul inspecțiilor fiscale. Din chiar declarațiile președintelui ANAF, reiese că ne putem aștepta la intensificarea inspecțiilor pe tematica prețurilor de transfer sau la reluarea cazurilor puse, într-o formă sau alta, în așteptare, în lipsa accesului la această bază de date. Inspecțiile concentrate pe prețuri de transfer au fost însă în derulare chiar și în perioada în care ANAF nu avea acces la această bază de date, inspectorii recurgând la diverse alternative pentru a le putea finaliza. Citește articolul