avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 406 soluții astăzi
Acasă Subiect: facturi
Subiect: facturi
ACCES PREMIUM

Cum obții asistență tehnică de la autorități privind facturarea electronică

Anca Cernat în Contabil și fiscal
Redactor, avocatnet.ro
24 Noiembrie 2021 | 0 | 409 | Timp de citire: 2 min.

Ministerul Finanțelor (MF) a publicat un set de întrebări frecvente și răspunsuri specifice sistemului e-Factura, pentru a veni în sprijinul contribuabililor, în condițiile în care sistemul a devenit recent funcțional în România. Printre întrebările și răspunsurile amintite se numără modul în care firmele pot solicita autorităților asistență tehnică, linkul de unde se poate înțelege structura fișierului ce trebuie transmis, dar și modalitatea prin care se validează acest fișier, astfel încât să nu existe probleme privind corectitudinea completării lui. Citește articolul

ACCES PREMIUM

e-Factura: 14 întrebări și răspunsuri esențiale despre sistemul de facturare electronică al statului

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
18 Noiembrie 2021 | 0 | 885 | Timp de citire: 4 min.

Sistemul de facturare electronică, denumit e-Factura, este funcțional de o săptămână în România. Acesta este opțional în primă fază și vizează momentan numai relația firmelor cu statul. Însă în curând va fi extins pentru a acoperi și relația firmelor cu partenerii lor de afaceri, iar treptat se va face o tranziție către o obligativitate general valabilă. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Și firmele străine vor putea opta pentru facturarea electronică în România, urmând o procedură specială oficializată deja

Anca Cernat în Contabil și fiscal
Redactor, avocatnet.ro
18 Noiembrie 2021 | 0 | 620 | Timp de citire: 2 min.

În condițiile în care sistemul național de facturare electronică, denumit e-Factura, a devenit funcțional recent în relația firmelor cu statul (domeniul achizițiilor publice - B2G), urmând să fie funcțional, în perioada următoare, și în relația dintre firme (B2B), asta înseamnă că inclusiv firmele străine îl vor putea folosi. Astfel, potrivit unui ordin oficializat miercuri de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), acest lucru va fi posibil în baza unei proceduri speciale. Citește articolul

ACCES PREMIUM
e-Factura

UPDATE Facturarea electronică, funcțională de azi în relația firmelor cu statul. Sistemul va deveni obligatoriu până în 2023

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
11 Noiembrie 2021 | 0 | 2497 | Timp de citire: 2 min.

Sistemul național de facturare electronică este funcțional, în relația firmelor cu statul (domeniul achizițiilor publice - B2G), începând din 11 noiembrie 2021, conform unui anunț de acum puțin timp al Ministerului Finanțelor. Acesta va fi funcțional în perioada următoare și în relația dintre firme (B2B), iar până în 2023 urmează să devină obligatoriu pentru toată lumea. Inițial se stabilise prin OUG că sistemul e-Factura urma să fie operaționalizat până pe 6 noiembrie 2021, însă termenul a fost ratat de autorități. Citește articolul

ACCES PREMIUM

La comerțul online în UE, facturarea este opțională și se folosesc regulile din statul în care firma s-a înregistrat pentru TVA

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
22 Octombrie 2021 | 0 | 869 | Timp de citire: 2 min.

De la 1 iulie 2021, odată cu introducerea celor trei regimuri speciale de TVA pentru comerțul online în Uniunea Europeană (regimul UE, regimul nonUE și regimul de import), facturarea a devenit opțională pentru firmele care vând produse consumatorilor. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Tratamentul fiscal al facturilor neîncasate se modifică din 2022. Ștergerea datoriei se va deduce în proporție de 50%

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
1 Septembrie 2021 | 0 | 13055 | Timp de citire: 2 min.

Începând cu ianuarie 2022, condițiile în care se pot deduce pierderile din creanțele neîncasate de la clienți se vor îmbunătăți, însă nu așa cum promiseseră autoritățile, reiese dintr-o ordonanță publicată aseară în Monitorul Oficial. Astfel, la impozitul pe profit, ajustările pentru deprecierea creanțelor o să fie deductibile în proporție de 50% (deși se promisese deducerea integrală), nu doar în proporție de 30%, ca acum. Citește articolul

ACCES PREMIUM

PFA: Facturile emise și neîncasate anul trecut se trec anul acesta în declarația unică?

Anca Cernat în Specialistul răspunde
Redactor, avocatnet.ro
7 Mai 2021 | 1 | 5947 | Timp de citire: 2 min.

Finalul lunii mai vine cu un termen fiscal important pentru cei care obţin venituri din activităţi independente, chirii sau dividende. În acest context, trebuie PFA-urile să cuprindă, în declarația unică pentru anul 2020, o factură emisă și neîncasată anul trecut? Citește articolul

ACCES PREMIUM

Chiar dacă facturile la comerțul online în UE vor fi opționale, asta nu înseamnă că se dă liber la evaziune, spun specialiștii

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
27 Aprilie 2021 | 0 | 1289 | Timp de citire: 3 min.

Ministerul Finanțelor vrea ca obligativitatea de a emite facturi beneficiarilor, pentru vânzările online efectuate de firme, să dispară începând din iulie 2021, conform unui proiect recent de OUG. Totuși, asta nu înseamnă că respectivele companii vor avea cale liberă spre practici evazioniste. Specialiștii Deloitte România spun că autoritățile fiscale au destule pârghii la îndemână pentru a-și da seama dacă cineva o să încerce să ocolească legea. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Facturile vor putea fi eliminate în cazul vânzărilor online de bunuri în UE, conform unui proiect de OUG

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
7 Aprilie 2021 | 1 | 1444 | Timp de citire: 3 min.

Obligativitatea de a emite facturi beneficiarilor pentru vânzările online efectuate de firme o să dispară începând din iulie 2021, conform unui proiect de OUG inițiat recent la nivelul Ministerului Finanțelor. Practic, va apărea o excepție de la facturare pentru companiile care vor aplica un viitor regim special de TVA. Citește articolul

ACCES PREMIUM

CJUE: Regularizarea facturilor în care s-a menționat nejustificat TVA-ul trebuie permisă firmelor, chiar dacă sunt inspectate fiscal

avocatnet.ro în Taxe și impozite
24 Martie 2021 | 0 | 1001 | Timp de citire: 1 min.

Companiile trebuie să aibă posibilitatea legală de a regulariza facturile în care au menționat în mod nejustificat TVA-ul, inclusiv dacă acest lucru se face ca urmare a începerii unei inspecții fiscale, au stabilit recent judecătorii Curții de Justiție a Uniunii Europene (CJUE). Citește articolul