avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 405 soluții astăzi
Acasă Subiect: facturare
Subiect: facturare
ACCES PREMIUM

Cum obții asistență tehnică de la autorități privind facturarea electronică

Anca Cernat în Contabil și fiscal
Redactor, avocatnet.ro
24 Noiembrie 2021 | 0 | 409 | Timp de citire: 2 min.

Ministerul Finanțelor (MF) a publicat un set de întrebări frecvente și răspunsuri specifice sistemului e-Factura, pentru a veni în sprijinul contribuabililor, în condițiile în care sistemul a devenit recent funcțional în România. Printre întrebările și răspunsurile amintite se numără modul în care firmele pot solicita autorităților asistență tehnică, linkul de unde se poate înțelege structura fișierului ce trebuie transmis, dar și modalitatea prin care se validează acest fișier, astfel încât să nu existe probleme privind corectitudinea completării lui. Citește articolul

ACCES PREMIUM

e-Factura: 14 întrebări și răspunsuri esențiale despre sistemul de facturare electronică al statului

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
18 Noiembrie 2021 | 0 | 885 | Timp de citire: 4 min.

Sistemul de facturare electronică, denumit e-Factura, este funcțional de o săptămână în România. Acesta este opțional în primă fază și vizează momentan numai relația firmelor cu statul. Însă în curând va fi extins pentru a acoperi și relația firmelor cu partenerii lor de afaceri, iar treptat se va face o tranziție către o obligativitate general valabilă. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Și firmele străine vor putea opta pentru facturarea electronică în România, urmând o procedură specială oficializată deja

Anca Cernat în Contabil și fiscal
Redactor, avocatnet.ro
18 Noiembrie 2021 | 0 | 620 | Timp de citire: 2 min.

În condițiile în care sistemul național de facturare electronică, denumit e-Factura, a devenit funcțional recent în relația firmelor cu statul (domeniul achizițiilor publice - B2G), urmând să fie funcțional, în perioada următoare, și în relația dintre firme (B2B), asta înseamnă că inclusiv firmele străine îl vor putea folosi. Astfel, potrivit unui ordin oficializat miercuri de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), acest lucru va fi posibil în baza unei proceduri speciale. Citește articolul

ACCES PREMIUM
e-Factura

UPDATE Facturarea electronică, funcțională de azi în relația firmelor cu statul. Sistemul va deveni obligatoriu până în 2023

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
11 Noiembrie 2021 | 0 | 2497 | Timp de citire: 2 min.

Sistemul național de facturare electronică este funcțional, în relația firmelor cu statul (domeniul achizițiilor publice - B2G), începând din 11 noiembrie 2021, conform unui anunț de acum puțin timp al Ministerului Finanțelor. Acesta va fi funcțional în perioada următoare și în relația dintre firme (B2B), iar până în 2023 urmează să devină obligatoriu pentru toată lumea. Inițial se stabilise prin OUG că sistemul e-Factura urma să fie operaționalizat până pe 6 noiembrie 2021, însă termenul a fost ratat de autorități. Citește articolul

ACCES PREMIUM
e-Factura

UPDATE Oficial: Facturarea electronică va fi disponibilă pentru companii prin SPV. Cum va funcționa sistemul

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
9 Noiembrie 2021 | 0 | 1435 | Timp de citire: 3 min.

Persoanele fizice și juridice care vor opta pentru folosirea sistemului de facturare electronică al statului (e-Factura) vor trebui să aibă cont în Spațiul Privat Virtual (SPV) pentru a-l accesa efectiv, conform unui ordin publicat aseară în Monitorul Oficial de Ministerul Finanțelor. e-Factura va avea două mari componente, facturile emise în relația cu statul (B2G) și cele emise în relația cu partenerii de afaceri (B2B), însă momentan numai prima va fi operațională. Citește articolul

ACCES PREMIUM
e-Factura

UPDATE Oficial: Cum o să procedeze cei care vor să opteze pentru facturarea electronică în relația cu alte firme

Anca Cernat în Contabil și fiscal
Redactor, avocatnet.ro
2 Noiembrie 2021 | 2 | 3074 | Timp de citire: 3 min.

Procedura de înscriere în Registrul e-Factura, care va fi utilă pentru companiile care vor dori să folosească facturarea electronică în relația cu alte firme (B2B), a fost stabilită luni printr-un ordin publicat în Monitorul Oficial de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Astfel, autoritățile au început să pună la punct cadrul legal secundar necesar pentru ca sistemul de facturare electronică să devină operațional până pe 6 noiembrie 2021. Totuși, în primă fază, operațională va fi partea de facturare electronică în relația cu statul (B2G), partea pentru relația dintre firme urmând să devină operațională ulterior. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Clarificare: Firmele care optează pentru e-Factura vor emite facturi ca și până acum partenerilor de afaceri neînscriși în sistem

Anca Cernat în Contabil și fiscal
Redactor, avocatnet.ro
1 Noiembrie 2021 | 0 | 1010 | Timp de citire: 2 min.

În contexul în care sistemul național de facturare electronică, denumit e-Factura, va fi implementat până pe data de 6 noiembrie, firmele care vor alege să se înscrie în Registrul RO e-Factura vor respecta, în relația partenerii de afaceri care nu vor aplica acest sistem, aceleași reguli de emitere a facturii ca și până acum. Mai exact, vor emite celor înscriși în sistem facturi electronice, în timp ce le vor emite facturi colaboratorilor care nu aplică RO e-Factura respectând aceleași reguli și folosind aceleași sisteme sau programe informatice de contabilitate ca și până acum. Citește articolul

ACCES PREMIUM

La comerțul online în UE, facturarea este opțională și se folosesc regulile din statul în care firma s-a înregistrat pentru TVA

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
22 Octombrie 2021 | 0 | 869 | Timp de citire: 2 min.

De la 1 iulie 2021, odată cu introducerea celor trei regimuri speciale de TVA pentru comerțul online în Uniunea Europeană (regimul UE, regimul nonUE și regimul de import), facturarea a devenit opțională pentru firmele care vând produse consumatorilor. Citește articolul

ACCES PREMIUM
e-Factura

UPDATE Facturarea electronică este opțională atât în relația cu statul, cât și în relația cu partenerii de afaceri

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
11 Octombrie 2021 | 0 | 2481 | Timp de citire: 2 min.

Sistemul de facturare electronică pregătit de autorități este opțional pentru contribuabili, adică atât în relația firmelor cu statul, cât și în relația dintre firme. Așa reiese din ordonanța de urgență care reglementează sistemul e-Factura în România, informația fiind confirmată de specialiști. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE e-Factura are cadru legal oficial: Sistemul va deveni funcțional până pe 6 noiembrie

Anca Cernat în Taxe și impozite
Redactor, avocatnet.ro
8 Octombrie 2021 | 1 | 3512 | Timp de citire: 3 min.

Sistemul național de facturare electronică, denumit e-Factura, urmează să fie operaționalizat curând, potrivit unui OUG publicat joi în Monitorul Oficial. Deși se anunțase inițial că sistemul ar trebui să funcționeze de la 1 octombrie, acesta va deveni operațional în cel mult 30 de zile de la momentul publicării, adică până pe data de 6 noiembrie 2021. Sistemul va viza inițial relația firmelor cu statul, în domeniul achizițiilor publice, iar ulterior va viza relația între firme, fiind opțional în ambele cazuri. Citește articolul