avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 187 soluții astăzi
Acasă Subiect: case de marcat
Subiect: case de marcat
ACCES PREMIUM

UPDATE Fiscul începe să verifice și firmele care nu și-au conectat casele de marcat la sistemul ANAF până la 30 noiembrie

Anca Cernat în Contabil și fiscal
Redactor, avocatnet.ro
3 Decembrie 2021 | 2 | 10126 | Timp de citire: 2 min.

Fiscul începe să facă verificări în cazul firmelor mici și mijlocii care nu și-au îndeplinit obligația de a conecta casele de marcat la sistemul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) până la termenul-limită, 30 noiembrie 2021, potrivit unui comunicat de presă publicat recent pe site-ul instituției. Firmele vizate ar fi trebuit să facă acest demers, fără a risca amenzi de până la 10.000 de lei, până la data amintită, care a fost totodată și termenul-limită de raportare a aparatelor care continuă să funcționeze offline la acești contribuabili. În acest sens, peste 466.000 de aparate au fost legate la sistemul ANAF până la sfârșitul lunii noiembrie, după cum reiese dintr-un comunicat recent al Patronatului Caselor de Marcat. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Reminder Termenul de dotare a automatelor comerciale cu case de marcat probabil că va fi amânat din nou

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
30 Noiembrie 2021 | 1 | 5135 | Timp de citire: 2 min.

Automatele comerciale deținute de companii ar trebui să fie dotate cu case de marcat, teoretic, până la 31 decembrie 2021. Însă șansele ca acest lucru să devină realitate sunt minime, din moment ce autoritățile încă n-au stabilit detaliile tehnice necesare. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Casele de marcat cumpărate începând din decembrie trebuie conectate la sistemul ANAF în ziua instalării

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
30 Noiembrie 2021 | 0 | 3487 | Timp de citire: 2 min.

Începând cu luna decembrie 2021, companiile care cumpără case de marcat trebuie să le conecteze la sistemul național de monitorizare al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) în ziua în care le instalează, conform legislației în vigoare. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Raport ANAF: Principalele probleme găsite la contribuabilii verificați în primul semestru din 2021

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
29 Noiembrie 2021 | 1 | 2343 | Timp de citire: 3 min.

Într-o încercare de transparentizare a activității de control fiscal, Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a publicat vineri un raport în care a inclus principalele probleme pe care le-a găsit în cadrul verificărilor la companii și persoanele fizice. Deficiențele au fost identificate în controalele desfășurate în prima jumătate a anului curent, iar publicarea lor se face pentru ca toți contribuabilii să știe ce să evite în propria activitate. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Reminder Casele de marcat ale firmelor mici și medii trebuie conectate până mâine la sistemul ANAF

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
29 Noiembrie 2021 | 0 | 15381 | Timp de citire: 4 min.

Până acum câteva zile, peste 400.000 de case de marcat cu jurnal electronic, dintr-un total de peste 630.000, fuseseră conectate la sistemul de monitorizare al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), ritmul legărilor fiind deosebit de alert pe ultima sută de metri. Ultimul termen al calendarului de legare a aparatelor este mâine, acesta vizând firmele mici și medii. Cei care nu se conformează în timp util vor risca amendarea cu până la 10.000 de lei, în condițiile în care autoritățile au subliniat în repetate rânduri că termenul nu va fi amânat. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Reminder Firmele mai au șase zile să raporteze casele de marcat neconectate la internet. Din decembrie, raportarea se face în două zile de la instalare

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
25 Noiembrie 2021 | 0 | 5690 | Timp de citire: 2 min.

Companiile au început în primăvară procesul de conectare a caselor de marcat cu jurnal electronic (aflate în funcțiune deja) la sistemul de monitorizare al Fiscului, acesta fiind la doar câteva zile de finalizare (30 noiembrie 2021). Din moment ce există aparate aflate în zone fără acces la internet, acestea pot funcționa mai departe offline, dar numai dacă firmele anunță Fiscul prin transmiterea online a unei declarații pe propria răspundere până la finele lunii curente. Din decembrie, însă, regula se schimbă: declarația trebuie trimisă în două zile lucrătoare de la instalarea casei de marcat ce funcționează offline. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Reminder Folosirea caselor de marcat cu jurnal electronic: Zece lucruri pe care să le faci pentru a nu fi amendat

avocatnet.ro în Contabil și fiscal
22 Noiembrie 2021 | 0 | 4145 | Timp de citire: 2 min.

La folosirea caselor de marcat, mai ales în situațiile în care există probleme de funcționare, anumite chestiuni trebuie neapărat făcute de firmele care le folosesc, fiind prevăzute prin lege. Deși unele pot părea mai puțin importante, încălcarea acestor obligații poate atrage sancțiuni de câteva mii de lei pentru firmele controlate. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Clarificare: Singura situație în care o firmă poate refuza conectarea casei de marcat la sistemul ANAF

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
19 Noiembrie 2021 | 0 | 1505 | Timp de citire: 3 min.

Companiile care intenționează să-și închidă un punct de lucru în care au o casă de marcat pot scăpa de obligația de a o conecta la sistemul de monitorizare al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), reiese dintr-o clarificare recentă a instituției. În acest sens, firmele trebuie să scoată memoria fiscală din aparat. Conform autorităților, aceasta ar fi singura situație în care se poate refuza conectarea. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Profesorii care dau meditații trebuie să aibă PFA, II sau SRL și, dacă încasează în numerar sau cu cardul, trebuie să dețină casă de marcat

Anca Cernat în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
14 Noiembrie 2021 | 10 | 9733 | Timp de citire: 2 min.

În contextul în care Fiscul a publicat recent un comunicat de presă prin care reamintea cadrelor didactice că, pentru banii din meditații, trebuie să achite impozit pe venit și eventuale contribuții, cea mai practică soluție în acest sens ar fi înregistrarea ca persoană fizică autorizată (PFA) sau ca întreprindere individuală (II) ori, de ce nu, se poate lua în calcul inclusiv înființarea unui SRL, spun specialiștii. De asemenea, profesorii pot încheia un contract de prestări servicii și, dacă încasează contravaloarea meditațiilor în numerar sau cu cardul, trebuie să dețină casă de marcat, condiție care nu este valabilă însă dacă încasările se fac în mod exclusiv prin transfer bancar. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Introducerea treptată de noi raportări către stat ar putea fi echilibrată, în viitor, prin eliminarea unor declarații vechi

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
12 Noiembrie 2021 | 0 | 1359 | Timp de citire: 5 min.

Numărul de raportări obligatorii către stat (în special către Fisc), pe care trebuie să le rezolve firmele, este într-o creștere constantă, așa cum reiese din schimbările legislative din ultimii ani. Vestea bună este că, odată cu digitalizarea activității Fiscului, firmele pot spera în viitor la eliminarea mai multor raportări clasice. Însă rămâne de văzut cât de repede va fi posibil acest lucru și cât de extinsă va fi debirocratizarea, spun specialiștii. Citește articolul