avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 455 soluții astăzi
Acasă Subiect: case de marcat
Subiect: case de marcat
ACCES PREMIUM

Firmele și PFA-urile care și-au luat case de marcat pentru a le conecta în 2021 la sistemul Fiscului încă pot să-și scadă cheltuielile din impozite

avocatnet.ro în Contabil și fiscal
5 Ianuarie 2022 | 1 | 1961 | Timp de citire: 2 min.

În contextul în care 2021 a fost anul în care s-a desfășurat conectarea caselor de marcat la sistemul de monitorizare al Fiscului, reamintim că firmele și PFA-urile încă pot să-și recupereze indirect cheltuielile cu achiziția acestor aparate. Citește articolul

ACCES PREMIUM

„Marea conectare” a caselor de marcat a venit și a trecut, dar ce trebuie să știe comercianții mai departe?

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
24 Decembrie 2021 | 0 | 1538 | Timp de citire: 2 min.

În anul curent, autoritățile au pus lucrurile la punct pentru a permite companiilor și persoanelor fizice să-și conecteze casele de marcat la sistemul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF). Însă lucrurile nu se opresc aici - încă mai sunt întârziați, care în prezent riscă amendarea, iar de acum conectările aparatelor noi trebuie făcute rapid. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Dosarul pentru fiscalizarea caselor de marcat, „subțiat” din 2022? Comercianții și servisanții cer reducerea birocrației

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
15 Decembrie 2021 | 0 | 1251 | Timp de citire: 3 min.

Din ianuarie, atunci când furnizează servicii publice, instituțiile vor trebui să evite să mai ceară persoanelor fizice și juridice documente emise de alte entități ale statului. În acest context, reprezentanții comercianților și servisanților de case de marcat cer Fiscului să reducă numărul actelor necesare la fiscalizarea aparatelor. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Case de marcat: Declarația A4200 se depune în continuare, dar numai pentru aparatele care funcționează offline

avocatnet.ro în Contabil și fiscal
15 Decembrie 2021 | 0 | 2100 | Timp de citire: 2 min.

Din moment ce calendarul conectării caselor de marcat cu jurnal electronic la sistemul de monitorizare al Fiscului s-a încheiat la finele lunii noiembrie 2021, este important de precizat că obligația depunerii lunare a declarației A4200 este eliminată pentru aparatele legate. Totuși, formularul A4200 rămâne valabil în continuare pentru casele de marcat care funcționează offline pentru că sunt poziționate în zone fără rețele de internet. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Case de marcat: Obligația de a avea contract de service nu a fost eliminată din legislație

avocatnet.ro în Aspecte juridice
14 Decembrie 2021 | 0 | 971 | Timp de citire: 1 min.

Deși din partea Guvernul venise o propunere de eliminare a obligației de a avea contract de service în cazul aparatelor de marcat (și a cărții de intervenții), aceasta nu s-a materializat încă, astfel că acestea sunt în continuare prevăzute de legislația caselor de marcat. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Cum se poate verifica dacă o casă de marcat este conectată la sistemul ANAF

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
10 Decembrie 2021 | 0 | 8967 | Timp de citire: 3 min.

Pentru a verifica dacă o casă de marcat cu jurnal electronic este conectată la sistemul de monitorizare al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), există trei variante, conform informațiilor furnizate de reprezentanții Patronatului Comercianților și Servisanților de Case de Marcat din România. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Până acum, peste 530.000 de case de marcat au fost conectate la sistemul ANAF. Inspectorii vor fi înțelegători, momentan, cu restanțierii

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
7 Decembrie 2021 | 0 | 23348 | Timp de citire: 2 min.

Până acum, peste 530.000 de case de marcat cu jurnal electronic au fost conectate la sistemul de monitorizare al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), a afirmat luni Mirela Călugăreanu, președintele instituției. Ultimul termen al calendarului de legare a aparatelor a trecut, acesta vizând firmele mici și medii. Cei care nu s-au conformat în timp util riscă de-acum amendarea cu până la 10.000 de lei, însă șefa ANAF subliniază că inspectorii vor fi înțelegători momentan. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Fiscul începe să verifice și firmele care nu și-au conectat casele de marcat la sistemul ANAF până la 30 noiembrie

Anca Cernat în Contabil și fiscal
Redactor, avocatnet.ro
3 Decembrie 2021 | 2 | 13151 | Timp de citire: 2 min.

Fiscul începe să facă verificări în cazul firmelor mici și mijlocii care nu și-au îndeplinit obligația de a conecta casele de marcat la sistemul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) până la termenul-limită, 30 noiembrie 2021, potrivit unui comunicat de presă publicat recent pe site-ul instituției. Firmele vizate ar fi trebuit să facă acest demers, fără a risca amenzi de până la 10.000 de lei, până la data amintită, care a fost totodată și termenul-limită de raportare a aparatelor care continuă să funcționeze offline la acești contribuabili. În acest sens, peste 466.000 de aparate au fost legate la sistemul ANAF până la sfârșitul lunii noiembrie, după cum reiese dintr-un comunicat recent al Patronatului Caselor de Marcat. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Casele de marcat cumpărate începând din decembrie trebuie conectate la sistemul ANAF în ziua instalării

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
30 Noiembrie 2021 | 0 | 4326 | Timp de citire: 2 min.

Începând cu luna decembrie 2021, companiile care cumpără case de marcat trebuie să le conecteze la sistemul național de monitorizare al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) în ziua în care le instalează, conform legislației în vigoare. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Reminder Firmele mai au șase zile să raporteze casele de marcat neconectate la internet. Din decembrie, raportarea se face în două zile de la instalare

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
25 Noiembrie 2021 | 0 | 6837 | Timp de citire: 2 min.

Companiile au început în primăvară procesul de conectare a caselor de marcat cu jurnal electronic (aflate în funcțiune deja) la sistemul de monitorizare al Fiscului, acesta fiind la doar câteva zile de finalizare (30 noiembrie 2021). Din moment ce există aparate aflate în zone fără acces la internet, acestea pot funcționa mai departe offline, dar numai dacă firmele anunță Fiscul prin transmiterea online a unei declarații pe propria răspundere până la finele lunii curente. Din decembrie, însă, regula se schimbă: declarația trebuie trimisă în două zile lucrătoare de la instalarea casei de marcat ce funcționează offline. Citește articolul