Regulamentul General privind Protecția Datelor (GDPR) și securitatea cibernetică reprezintă două aspecte inseparabil legate în peisajul digital actual. GDPR impune operatorilor de date personale obligații stricte în ceea ce privește implementarea măsurilor tehnice și organizatorice adecvate pentru a asigura un nivel de securitate corespunzător riscului, inclusiv protecția împotriva accesului neautorizat sau ilegal și împotriva pierderii, distrugerii sau deteriorării accidentale. Neconformarea cu privire la aceste rigori poate atrage sancțiuni severe, după cum vei afla din cazurile prezentate mai jos. Citește articolul
În urmă cu doi ani, la începutul lunii iulie, Guvernul decidea să vină în ajutorul consumatorilor, impunând comercianților obligativitatea înlocuirii produselor neconforme, în 30 de zile de la achiziționare. O propunere legislativă înregistrată recent la Senat vine să completeze aceste prevederi, în condițiile în care amintita obligație nu este însoțită, în actuala legislație, de sancțiuni care să poată fi aplicate companiilor care nu se conformează acestei reglementări. Amenda maximă propusă este de 25.000 lei. Citește articolul
Într-o lume din ce în ce mai digitalizată, respectarea Regulamentului General privind Protecția Datelor (GDPR) a devenit o componentă esențială a oricărei afaceri care operează în Uniunea Europeană sau care prelucrează datele cetățenilor UE. Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP) sancționează nerespectarea acestui regulament, iar analiza unor spețe recente poate avea rolul unui ghid de bune practici în acest domeniu, pentru orice operator de date. Citește articolul
Proiectul de ordin prin care Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) impune comercianților să afișeze adaosul comercial generează critici vehemente din partea organizațiilor de afaceri din România, care susțin că acesta contravine legislației naționale și celei europene, distorsionând concurența și încălcând drepturile antreprenorilor. Organizațiile asociative din domeniu avertizează că măsura ar putea afecta negativ investițiile și consumatorii, creând un climat investițional ostil, determinând discriminarea comercianților din România față de cei din afara țării. Citește articolul
Un calendar pentru uniformizarea trecerii la facturarea electronică la nivelul tuturor statelor UE și o obligație nouă privind plata TVA de către platformele online pentru anumite servicii sunt prinse în Directiva europeană supranumită „ViDA” („VAT in the Digital Age” - „TVA în era digitală”), oficializată recent. Citește articolul
Camerele de supraveghere sunt omniprezente, de la lobby-urile hotelurilor și străzile publice, până la interiorul băncilor și al altor spații comerciale. În acest context, este important să înțelegi drepturile pe care le ai din punct de vedere al Regulamentului General privind Protecția Datelor (GDPR) atunci când ești filmat. Citește articolul
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) propune obligativitatea informării consumatorilor despre adaosul comercial aplicat produselor, comparativ cu prețul de achiziție, atât în magazinele fizice, cât și online. Citește articolul
Recentul ”desant” al inspectorilor Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) la diverse companii, de la cele din domeniul alimentar la operatorii de pe piața metalelor prețioase, s-a soldat cu amenzi sau chiar cu închiderea temporară a afacerilor respective. Multe dintre ”victimele” Protecției Consumatorului (evident, cele de bună-credință) ar fi putut evita aceste sancțiuni dacă ar fi respectat rigorile impuse de legislație în domeniul lor de activitate, cerințe prezentate de avocatnet.ro într-o serie de materiale dedicate acestui subiect. Citește articolul
La mai bine de un an de la operaționalizarea sa, Sistemul de garanție-returnare (SGR) a împărțit opinia publică între cei care îl laudă (în general, cei care au ajutat la crearea și implementarea sa) și criticii sistemului, unde majoritari ar fi cei care au direct de-a face cu el, de la comercianți la consumatori. Între cele două categorii se află optimiștii binevoitori, adică cei care îi recunosc meritul - incontestabil - de a fi scos din circuit niște ambalaje care ar fi avut toate șansele să fi sfârșit prin a polua mediul înconjurător. Despre cum i-a afectat SGR pe cei din "prima linie" - comercianții - vom discuta astăzi cu un expert: Oana-Andreea Fulgheci, auditor ISO și consultant de mediu. Citește articolul
Conducerea Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a anunțat săptămâna trecută demararea unor controale la companiile care comercializează obiecte din metale sau pietre preţioase. În cele ce urmează, prezentăm fișa de control care stă la baza modului în care inspectorii de la Protecția consumatorului desfășoară aceste acțiuni. Citește articolul