Procedurile de evaluare a conformității, precum și sancțiunile pe care Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) le poate aplica în cazul abaterilor de la reglementările specifice spațiilor de gătit, pot fi regăsite în conținutul fișei de control pe care angajații instituției o folosesc în cadrul inspecțiilor. Documentul poate oferi o imagine clară asupra obligațiilor restaurantelor, cantinelor, hotelurilor care au astfel de incinte și asupra consecințelor nerespectării acestora. Citește articolul
Fișa de control pentru supermarketuri, folosită de inspectorii Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) pentru a verifica conformitatea cu diverse reglementări privind siguranța alimentară și protecția consumatorilor, poate fi folosită drept ghid de bune practici de firmele potențial vizate. Controalele instituției includ aspecte legate de informarea corectă a consumatorilor despre produse, respectarea standardelor de calitate, condițiile de depozitare și practicile comerciale corecte. Nerespectarea acestor prevederi atrage sancțiuni care, cumulativ, pot ajunge la valori considerabile. Citește articolul
În condițiile în care facturile emise către persoanele fizice (adică în relația B2C) trebuie transmise în sistemul e-Factura de la 1 ianaurie 2025, există comercianți online care și-au pus întrebarea dacă pot evita, totuși, acest lucru? Răspunsul este, în mod clar, nu, potrivit specialiștilor - emiterea facturilor, către clienții persoane fizice, este obligatorie în cazul comerțului online. Citește articolul
Punerea la dispoziție a evidențelor despre plățile transfrontaliere către comercianții online, prin declarația 396, trebuie făcută, pentru trimestrul al patrulea din 2024, până la 31 ianuarie 2025. Este vorba despre raportarea CESOP, care se depune trimestrial începând de anul trecut. Citește articolul
Anul trecut n-a dus lipsă nici de noutăți din domeniul caselor de marcat, așa cum reiese din multiplele modificări operate de Guvern și de Parlament. Iată principalele chestiuni demne de reținut: Citește articolul
În contextul unor modificări recente legate de bonurile fiscale pentru tranzacțiile cu cardurile bancare, specialiștii atrag atenția că s-a eliminat numai obligația de tipărire/înmânare a bonului fiscal, nu și obligația de emitere. Astfel, comercianții și prestatorii trebuie să emită în continuare bonurile pentru tranzacțiile cu cardul, numai că acestea rămân în format electronic și nu mai ajung efectiv la clienți decât la cerere. Citește articolul
Începând cu 26 decembrie 2024, o nouă lege (Legea nr. 317/2024, care modifică și completează OUG nr. 28/1999 și articolul 319 din Codul fiscal) stabilește că bonurile fiscale nu mai sunt comunicate (imprimate sau înmânate, în funcție de formatul lor) pentru încasările realizate cu carduri bancare, decât la solicitarea expresă a clienților. Citește articolul
Anul 2024 a adus un val de modificări legislative cu impact direct asupra antreprenorilor și consumatorilor din România. De la noi obligații de informare a clienților în magazine și acceptarea obligatorie a plăților cu cardul de către toți comercianții, până la reguli stricte privind repararea produselor și protejarea secretelor comerciale, brevetul unic european ori oficializarea celei de-a treia revizuiri a CAEN, fiecare dintre noile reglementări influențează modul în care derulăm afaceri și interacționăm cu clienții. Citește articolul
Sfârșitul lui 2024 marchează finalul primului an (și un pic) de funcționare a Sistemului de garanție-returnare (SGR), care e operațional din 30 noiembrie 2023. Măsura a însemnat, însă, pe lângă valențele sale ecologice, un efort financiar și logistic pentru companii, dar și alergătură și stres pentru consumatori. Iată, în continuare, câteva aspecte utile pentru persoanele fizice. Citește articolul
Două măsuri importante, de simplificare, pentru comercianții de bunuri și prestatorii de servicii, care sunt obligați să folosească aparate de marcat, sunt prevăzute de o lege oficializată recent și care se aplică din 26 decembrie 2024. Citește articolul