Experiențele anterioare cu perioadele marilor reduceri le lasă consumatorilor, adesea, un gust amar. Comercianții nu se aliniază prevederilor legislației de protecție a consumatorului, iar fenomenul ajunge să fie atât de răspândit în aceste perioade că e foarte greu de urmărit și sancționat. În spațiul public se vorbește deseori de sancțiunile prea mici pe care le aplică inspectorii, dar sunt acestea realmente atât de mici, în toate cazurile? Dacă ne uităm în diversele acte normative privind obligațiile comercianților, vom vedea că nu. Din toamna aceasta, avem un element de noutate în sistemul sancționator - cazierul comercial. În funcție de implementarea sa, am putea observa, pe termen mediu și lung, o îmbunătățire a respectării legii. Cât despre regimul sancționator, ar mai fi o corecție pe care legiuitorul ar putea să o facă și care ar aduce sancțiunile suferite de comercianți la un nivel superior. Citește articolul
Comercianții, inclusiv cei din mediul online, n-au fost ocoliți de noutăți legislative de când a apărut vara și până acum. Vorbim de noi obligații informative, de un cazier comercial ce va putea fi folosit și pentru o sancționare mai dură de către autoritatea de protecția consumatorului și nu numai. Citește articolul
Cazierul comercial a fost introdus în legislația de protecția consumatorilor de la noi în mai anul acesta, printr-o ordonanță de urgență, iar azi este oficial detaliat printr-un ordin al Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC). Implementarea cazierului ar trebui să aibă loc, conform ordonanței, cel târziu la final de noiembrie. Citește articolul