Creștem împreună! Datorită vouă, comunitatea avocatnet.ro a înregistrat 12,8 milioane de vizite în primele 7 luni din 2025.
Din august 2025, TVA-ul a crescut diferențiat pentru o multitudine de livrări de bunuri și prestări de servicii, scopul urmărit de Guvern fiind să adune mai mulți bani la buget, pentru reducerea deficitului. Însă ce înseamnă acest lucru pentru mediul de afaceri și pentru consumatori? Dacă ne luăm după cel mai recent exemplu al unei majorări semnificative de TVA, cel din 2010, lucrurile ar putea lua o turnură complet nedorită. Citește articolul
Compania care deține un marketplace ce facilitează vânzările între comercianți și clienți nu poate fi considerată responsabilă de conduita pe care o au acei comercianți. Așa a stabilit recent, printr-o decizie definitivă, Tribunalul București, potrivit unui comunicat remis redacției noastre. Citește articolul
Pe măsură ce viața noastră de zi cu zi se mută tot mai mult în mediul online, de la operațiuni bancare și cumpărături la comunicare, muncă și relația cu autoritățile, riscurile la care ne expunem în acest mediu cresc exponențial. Infractorii cibernetici dezvoltă metode din ce în ce mai sofisticate pentru a ne păcăli, profitând de neatenția, lipsa de informare sau vulnerabilitățile noastre. Pentru a afla cum ne putem feri de fraudele online și care este rolul autorităților în acest efort național de securizare a spațiului digital, am stat de vorbă cu Cezar Bărbuceanu, Expert Politici, Strategii și Cooperare în Securitate Cibernetică în cadrul Directoratului Național de Securitate Cibernetică (DNSC). Citește articolul
Formularele prin care Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) află date despre evazioniștii din comerțul online produc deja efectele scontate, conform datelor furnizate recent redacției noastre. Astfel, în baza informațiilor din formularele D395 și F7000, care sunt depuse de intermediari, ANAF a identificat și notificat, în 2023 și 2024, mii de persoane care nu se conformaseră. Citește articolul
Proiectul de ordin prin care Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) impune comercianților să afișeze adaosul comercial generează critici vehemente din partea organizațiilor de afaceri din România, care susțin că acesta contravine legislației naționale și celei europene, distorsionând concurența și încălcând drepturile antreprenorilor. Organizațiile asociative din domeniu avertizează că măsura ar putea afecta negativ investițiile și consumatorii, creând un climat investițional ostil, determinând discriminarea comercianților din România față de cei din afara țării. Citește articolul
În condițiile în care facturile emise către persoanele fizice (adică în relația B2C) trebuie transmise în sistemul e-Factura de la 1 ianaurie 2025, există comercianți online care și-au pus întrebarea dacă pot evita, totuși, acest lucru? Răspunsul este, în mod clar, nu, potrivit specialiștilor - emiterea facturilor, către clienții persoane fizice, este obligatorie în cazul comerțului online. Citește articolul
Punerea la dispoziție a evidențelor despre plățile transfrontaliere către comercianții online, prin declarația 396, trebuie făcută, pentru trimestrul al patrulea din 2024, până la 31 ianuarie 2025. Este vorba despre raportarea CESOP, care se depune trimestrial începând de anul trecut. Citește articolul
Pentru a beneficia din plin de reducerile de Black Friday este important ca fiecare cumpărător să se informeze cu atenție despre produsele pe care le dorește și să rămână vigilent în fața posibilelor practici înșelătoare ale unor comercianți. Familiarizarea cu caracteristicile unui preț redus corect, alături de o analiză atentă a recenziilor altor clienți, poate transforma experiența de cumpărare într-una mai sigură și mai informată. Citește articolul
Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP) a amendat o platformă de vânzare online a biletelor la spectacole pentru încălcarea Regulamentului general privind protecția datelor (GDPR). Compania a șters contul unui client după ce acesta s-a dezabonat de la newsletter și a folosit datele personale pentru marketing, fără consimțământul clientului. Citește articolul
Instituțiile financiare care oferă servicii de plăți în România, precum băncile, emitenții de monedă electronică sau instituțiile de virament poștal, sunt obligate, de la începutul anului 2024, să monitorizeze și să raporteze autorităților fiscale informații despre plățile transfrontaliere procesate și despre destinatarii acestora, în cadrul sistemului european CESOP („Central Electronic System of Payment information” - Sistemul electronic central de informații privind plățile). Procedura inițială, însă, nu permitea înregistrarea în sistem a instituțiilor de plată care activează în România, dar nu sunt înregistrate fiscal în țara noastră. Citește articolul