Subiect: comert online
ACCES GRATUIT
Black Friday 2025
Reminder Reducerile de preț: Ce trebui să știi pentru a nu fi păcălit de comercianți
Pentru a beneficia din plin de reducerile de Black Friday este important ca fiecare cumpărător să se informeze cu atenție despre produsele pe care le dorește și să rămână vigilent în fața posibilelor practici înșelătoare ale unor comercianți. Familiarizarea cu caracteristicile unui preț redus corect, alături de o analiză atentă a recenziilor altor clienți, poate transforma experiența de cumpărare într-una mai sigură și mai informată. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Jurnalul unui pachet legislativ controversat (III)
Ce implicații și complicații ar putea să apară din taxa pe coletele venite din afara UE și ce ar trebui să aibă în vedere legiuitorul pentru rezolvarea lor
În timp ce Curtea Constituțională a amânat pronunțarea asupra pachetului legislativ din domeniul fiscal pentru data de 20 octombrie 2025, măsurile incluse în cadrul acestuia continuă să ridice îngrijorări cu privire la efectele ce vor fi generate în economie. Printre acestea se află și taxa fixă de 25 lei pe coletele extracomunitare sub 150 euro, ce a stârnit reacții intense din partea pieței de e-commerce și logistică. Citește articolul
ACCES GRATUIT
Discriminarea pe criterii geografice în comerț: Ce trebuie știut despre drepturile, obligațiile și sancțiunile existente în această materie
Consumatorii români ar trebui să cunoască faptul că refuzul unor comercianți din state membre ale Uniunii Europene (UE) de a le vinde produse sau servicii sub diverse motive sau la prețuri mult mai mari constituie practici reunite sub denumirea de „geoblocare” și sunt interzise de legislația europeană. În aceeași măsură, practici asemănătoare ale comercianților români intră sub incidența aceleiași legislații europene și, în plus, sunt aspru sancționate de cea autohtonă. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Interviu Despre majorările recente de TVA și la ce ar trebui să se aștepte afacerile și consumatorii în viitorul apropiat
Din august 2025, TVA-ul a crescut diferențiat pentru o multitudine de livrări de bunuri și prestări de servicii, scopul urmărit de Guvern fiind să adune mai mulți bani la buget, pentru reducerea deficitului. Însă ce înseamnă acest lucru pentru mediul de afaceri și pentru consumatori? Dacă ne luăm după cel mai recent exemplu al unei majorări semnificative de TVA, cel din 2010, lucrurile ar putea lua o turnură complet nedorită. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Decizie definitivă în instanță: Firma care pune la dispoziție un marketplace NU este responsabilă de conduita comercianților care-l folosesc
Compania care deține un marketplace ce facilitează vânzările între comercianți și clienți nu poate fi considerată responsabilă de conduita pe care o au acei comercianți. Așa a stabilit recent, printr-o decizie definitivă, Tribunalul București, potrivit unui comunicat remis redacției noastre. Citește articolul
ACCES GRATUIT
Interviu Cum să recunoști și să eviți cele mai comune fraude online, potrivit unui expert DNSC
Pe măsură ce viața noastră de zi cu zi se mută tot mai mult în mediul online, de la operațiuni bancare și cumpărături la comunicare, muncă și relația cu autoritățile, riscurile la care ne expunem în acest mediu cresc exponențial. Infractorii cibernetici dezvoltă metode din ce în ce mai sofisticate pentru a ne păcăli, profitând de neatenția, lipsa de informare sau vulnerabilitățile noastre. Pentru a afla cum ne putem feri de fraudele online și care este rolul autorităților în acest efort național de securizare a spațiului digital, am stat de vorbă cu Cezar Bărbuceanu, Expert Politici, Strategii și Cooperare în Securitate Cibernetică în cadrul Directoratului Național de Securitate Cibernetică (DNSC). Citește articolul
ACCES PREMIUM
Comerț online: ANAF depistează deja, prin formularele D395 și F7000, mii de contribuabili care nu-și îndeplinesc obligațiile fiscale, conform datelor pe 2023 și 2024
Formularele prin care Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) află date despre evazioniștii din comerțul online produc deja efectele scontate, conform datelor furnizate recent redacției noastre. Astfel, în baza informațiilor din formularele D395 și F7000, care sunt depuse de intermediari, ANAF a identificat și notificat, în 2023 și 2024, mii de persoane care nu se conformaseră. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Intenția ANPC de a obliga la afișarea adaosului comercial la fiecare produs, criticată de comercianți: Ce probleme ar putea să apară
Proiectul de ordin prin care Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) impune comercianților să afișeze adaosul comercial generează critici vehemente din partea organizațiilor de afaceri din România, care susțin că acesta contravine legislației naționale și celei europene, distorsionând concurența și încălcând drepturile antreprenorilor. Organizațiile asociative din domeniu avertizează că măsura ar putea afecta negativ investițiile și consumatorii, creând un climat investițional ostil, determinând discriminarea comercianților din România față de cei din afara țării. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Nelămuriri fiscale actuale
e-Factura B2C: Comercianții online NU pot evita emiterea facturilor către clienții persoane fizice
În condițiile în care facturile emise către persoanele fizice (adică în relația B2C) trebuie transmise în sistemul e-Factura de la 1 ianaurie 2025, există comercianți online care și-au pus întrebarea dacă pot evita, totuși, acest lucru? Răspunsul este, în mod clar, nu, potrivit specialiștilor - emiterea facturilor, către clienții persoane fizice, este obligatorie în cazul comerțului online. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Comerț online în UE
Raportarea CESOP: Până pe 31 ianuarie se depune declarația 396 pentru trimestrul al patrulea din 2024
Punerea la dispoziție a evidențelor despre plățile transfrontaliere către comercianții online, prin declarația 396, trebuie făcută, pentru trimestrul al patrulea din 2024, până la 31 ianuarie 2025. Este vorba despre raportarea CESOP, care se depune trimestrial începând de anul trecut. Citește articolul










