În contextul în care Fiscul a publicat recent un comunicat de presă prin care reamintea cadrelor didactice că, pentru banii din meditații, trebuie să achite impozit pe venit și eventuale contribuții, cea mai practică soluție în acest sens ar fi înregistrarea ca persoană fizică autorizată (PFA) sau ca întreprindere individuală (II) ori, de ce nu, se poate lua în calcul inclusiv înființarea unui SRL, spun specialiștii. De asemenea, profesorii pot încheia un contract de prestări servicii și, dacă încasează contravaloarea meditațiilor în numerar sau cu cardul, trebuie să dețină casă de marcat, condiție care nu este valabilă însă dacă încasările se fac în mod exclusiv prin transfer bancar. Citește articolul
Numărul de raportări obligatorii către stat (în special către Fisc), pe care trebuie să le rezolve firmele, este într-o creștere constantă, așa cum reiese din schimbările legislative din ultimii ani. Vestea bună este că, odată cu digitalizarea activității Fiscului, firmele pot spera în viitor la eliminarea mai multor raportări clasice. Însă rămâne de văzut cât de repede va fi posibil acest lucru și cât de extinsă va fi debirocratizarea, spun specialiștii. Citește articolul
Eliminarea din legislația caselor de marcat a cărții de intervenții și a contractului de service ar afecta serios activitatea firmelor și poate chiar a autorităților, avertizează reprezentanții Patronatului Comercianților și Servisanților de Case de Marcat din România (PCSCMR). Măsura a fost propusă recent de Ministerul Economiei printr-un amplu document referitor la debirocratizarea activității mediului de afaceri. Citește articolul
Chiar dacă au casele de marcat conectate la sistemul de monitorizare al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), firmele tot rămân obligate să transmită, prin declarația F4109, dacă au avut luna trecută aparate nefolosite. În perioada asta ne aflăm în plin proces de conectare a aparatelor la sistemul Fiscului, astfel că în spațiul public apar tot felul de dileme ca aceasta. Citește articolul
Planurile de debirocratizare ale Guvernului, ce au fost publicate luni de Ministerul Economiei, cuprind mai multe măsuri fiscale importante pentru companii. Printre altele, vorbim de simplificarea înființării firmelor și a documentelor ce țin de folosirea caselor de marcat, de eliminarea anumitor obligații pe care le au cei cu multe puncte de lucru sau sedii secundare, dar și a unor amenzi valabile în prezent. Citește articolul
Trei proceduri și o declarație electronică, ce sunt importante pentru companii în prezent, n-au fost emise la timp de către autorități. Acestea țin atât de relația contribuabililor cu Fiscul, cât și de anumite obligații legale. Citește articolul
Conectarea caselor de marcat cu jurnal electronic la sistemul de monitorizare al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), proces început de câteva săptămâni, a dus la apariția unor neclarități în spațiul public. Inclusiv cu privire la declarațiile care ar urma să fie eliminate în urma conectării aparatelor. Din acest motiv, redacția noastră a obținut câteva lămuriri utile pentru comercianți și contabili. Citește articolul
Recent, în spațiul public au apărut unele îngrijorări legate de conectarea caselor de marcat cu jurnal electronic la sistemul Fiscului și eliminarea declarației A4200. Deși contabilii se tem că finalizarea procesului ar putea însemna mai multă muncă pentru ei, reprezentanții programelor de contabilitate, ai Patronatului Caselor de Marcat și ai Fiscului spun că lucrurile sunt departe de a sta așa. Citește articolul
Conectarea caselor de marcat cu jurnal electronic la sistemul de monitorizare al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) a început de puțin timp și deja avem noutăți legate de proces. Conform Patronatului Comercianților și Servisanților de Case de Marcat din România, în primele două săptămâni au fost conectate în jur de 1.500 de aparate și s-au identificat deja câteva probleme. Citește articolul
Odată ce casele de marcat cu jurnal electronic vor fi conectate la sistemul de monitorizare al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), autoritățile vor căpăta acces în timp real la date despre vânzările comercianților (Fiscul ne-a explicat în detaliu despre ce informații este vorba). Specialiștii spun că acest gen de acces va permite autorităților să depisteze rapid anomaliile din activitatea companiilor. Iar autoritățile spun că informațiile vor duce la scăderea controalelor și la orientarea verificărilor către cei care încearcă să ocolească regulile. Însă acesta va fi doar începutul Fiscului digitalizat. Citește articolul