Recent, autoritățile au introdus o clarificare legată de termenul în care comercianții și prestatorii trebuie să completeze registrul special în situația în care casa de marcat este defectă. Mai precis, registrul trebuie completat până la finalul zilei de lucru. Citește articolul
Servisanții de case de marcat au căpătat recent noi reguli oficiale pe care trebuie să le respecte în privința propriilor tehnicieni. Citește articolul
Deși din partea Guvernul venise o propunere de eliminare a obligației de a avea contract de service în cazul aparatelor de marcat (și a cărții de intervenții), aceasta nu s-a materializat încă, astfel că acestea sunt în continuare prevăzute de legislația caselor de marcat. Citește articolul
Până acum, peste 530.000 de case de marcat cu jurnal electronic au fost conectate la sistemul de monitorizare al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), a afirmat luni Mirela Călugăreanu, președintele instituției. Ultimul termen al calendarului de legare a aparatelor a trecut, acesta vizând firmele mici și medii. Cei care nu s-au conformat în timp util riscă de-acum amendarea cu până la 10.000 de lei, însă șefa ANAF subliniază că inspectorii vor fi înțelegători momentan. Citește articolul
Eliminarea din legislația caselor de marcat a cărții de intervenții și a contractului de service ar afecta serios activitatea firmelor și poate chiar a autorităților, avertizează reprezentanții Patronatului Comercianților și Servisanților de Case de Marcat din România (PCSCMR). Măsura a fost propusă recent de Ministerul Economiei printr-un amplu document referitor la debirocratizarea activității mediului de afaceri. Citește articolul
Conectarea caselor de marcat cu jurnal electronic la sistemul de monitorizare al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), proces început de câteva săptămâni, a dus la apariția unor neclarități în spațiul public. Inclusiv cu privire la declarațiile care ar urma să fie eliminate în urma conectării aparatelor. Din acest motiv, redacția noastră a obținut câteva lămuriri utile pentru comercianți și contabili. Citește articolul
Atunci când casele de marcat electronice se defectează și nu mai funcționează la parametrii normali, este esențial să contactați unitatea de service și să nu încercați să le rezolvați singuri pentru că riscați să pierdeți garanția pentru aparate și chiar le puteți produce defecțiuni permanente, vă sfătuiesc specialiștii din domeniu. Citește articolul
Aproape 300 de distribuitori au fost autorizați de Ministerul de Finanțe să vândă case de marcat electronice, însă serviciile adiacente pe care ei le oferă variază substanțial: unii comercializează doar aparatele în sine, orice alt serviciu fiind taxat separat, alții acordă gratuit și service-ul pentru aparate sau mentenanța lor, ba chiar și asistență în tot procesul de fiscalizare a acestora. Există, totuși, o serie de servicii minimale pe care ar trebui să vă asigurați că le primiți odată cu achiziția unui aparat de marcat electronic. Citește articolul