Recent, autoritățile au introdus o clarificare legată de termenul în care comercianții și prestatorii trebuie să completeze registrul special în situația în care casa de marcat este defectă. Mai precis, registrul trebuie completat până la finalul zilei de lucru. Citește articolul
Firmele sunt obligate să transmită periodic declarația F4109 atât pentru casele de marcat nefolosite care au memoria fiscală scoasă, cât și pentru aparatele folosite doar ocazional, au subliniat recent reprezentanții Patronatului Comercianților și Servisanților de Case de Marcat din România. Citește articolul
O problemă des întâlnită în prezent cu conectarea caselor de marcat nefolosite la sistemul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) poate aduce sancțiuni companiilor, motiv pentru care autoritățile atenționează că procesul de conectare trebuie făcut din nou. Citește articolul
În contextul în care 2021 a fost anul în care s-a desfășurat conectarea caselor de marcat la sistemul de monitorizare al Fiscului, reamintim că firmele și PFA-urile încă pot să-și recupereze indirect cheltuielile cu achiziția acestor aparate. Citește articolul
În anul curent, autoritățile au pus lucrurile la punct pentru a permite companiilor și persoanelor fizice să-și conecteze casele de marcat la sistemul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF). Însă lucrurile nu se opresc aici - încă mai sunt întârziați, care în prezent riscă amendarea, iar de acum conectările aparatelor noi trebuie făcute rapid. Citește articolul
Din moment ce calendarul conectării caselor de marcat cu jurnal electronic la sistemul de monitorizare al Fiscului s-a încheiat la finele lunii noiembrie 2021, este important de precizat că obligația depunerii lunare a declarației A4200 este eliminată pentru aparatele legate. Totuși, formularul A4200 rămâne valabil în continuare pentru casele de marcat care funcționează offline pentru că sunt poziționate în zone fără rețele de internet. Citește articolul
Pentru a verifica dacă o casă de marcat cu jurnal electronic este conectată la sistemul de monitorizare al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), există trei variante, conform informațiilor furnizate de reprezentanții Patronatului Comercianților și Servisanților de Case de Marcat din România. Citește articolul
Până acum, peste 530.000 de case de marcat cu jurnal electronic au fost conectate la sistemul de monitorizare al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), a afirmat luni Mirela Călugăreanu, președintele instituției. Ultimul termen al calendarului de legare a aparatelor a trecut, acesta vizând firmele mici și medii. Cei care nu s-au conformat în timp util riscă de-acum amendarea cu până la 10.000 de lei, însă șefa ANAF subliniază că inspectorii vor fi înțelegători momentan. Citește articolul
Fiscul începe să facă verificări în cazul firmelor mici și mijlocii care nu și-au îndeplinit obligația de a conecta casele de marcat la sistemul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) până la termenul-limită, 30 noiembrie 2021, potrivit unui comunicat de presă publicat recent pe site-ul instituției. Firmele vizate ar fi trebuit să facă acest demers, fără a risca amenzi de până la 10.000 de lei, până la data amintită, care a fost totodată și termenul-limită de raportare a aparatelor care continuă să funcționeze offline la acești contribuabili. În acest sens, peste 466.000 de aparate au fost legate la sistemul ANAF până la sfârșitul lunii noiembrie, după cum reiese dintr-un comunicat recent al Patronatului Caselor de Marcat. Citește articolul
Problemele de funcționare ale caselor de marcat cu jurnal electronic pot face necesară trimiterea lor în service, caz în care utilizatorul casei trebuie să notifice distribuitorul sau unitatea de service și să trimită aparatul defect. Mai departe, aceștia au la rândul lor alte obligații impuse de legislația fiscală. În ce măsură utilizatorul trebuie să se asigure, de pildă, că aceștia au notificat Fiscul că aparatul e defect? Citește articolul