avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 442 soluții astăzi
Acasă Subiect: registru special case de marcat
Subiect: registru special case de marcat
ACCES PREMIUM
Clarificare oficială

Când casa de marcat e defectă, registrul special trebuie completat până la sfârșitul zilei de lucru

avocatnet.ro în Contabil și fiscal
8 Mai 2023 | 0 | 4811 | Timp de citire: 1 min.

Recent, autoritățile au introdus o clarificare legată de termenul în care comercianții și prestatorii trebuie să completeze registrul special în situația în care casa de marcat este defectă. Mai precis, registrul trebuie completat până la finalul zilei de lucru. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Declarația F4109 se depune și pentru casele de marcat cu memoria fiscală scoasă, și pentru aparatele folosite doar ocazional

avocatnet.ro în Contabil și fiscal
14 Aprilie 2022 | 0 | 4052 | Timp de citire: 2 min.

Firmele sunt obligate să transmită periodic declarația F4109 atât pentru casele de marcat nefolosite care au memoria fiscală scoasă, cât și pentru aparatele folosite doar ocazional, au subliniat recent reprezentanții Patronatului Comercianților și Servisanților de Case de Marcat din România. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Ai case de marcat nefolosite ce figurează ca neconectate la sistemul ANAF? Cum rezolvi problema, ca să nu riști amendarea

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
1 Martie 2022 | 0 | 10844 | Timp de citire: 2 min.

O problemă des întâlnită în prezent cu conectarea caselor de marcat nefolosite la sistemul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) poate aduce sancțiuni companiilor, motiv pentru care autoritățile atenționează că procesul de conectare trebuie făcut din nou. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Firmele și PFA-urile care și-au luat case de marcat pentru a le conecta în 2021 la sistemul Fiscului încă pot să-și scadă cheltuielile din impozite

avocatnet.ro în Contabil și fiscal
5 Ianuarie 2022 | 1 | 2952 | Timp de citire: 2 min.

În contextul în care 2021 a fost anul în care s-a desfășurat conectarea caselor de marcat la sistemul de monitorizare al Fiscului, reamintim că firmele și PFA-urile încă pot să-și recupereze indirect cheltuielile cu achiziția acestor aparate. Citește articolul

ACCES PREMIUM

„Marea conectare” a caselor de marcat a venit și a trecut, dar ce trebuie să știe comercianții mai departe?

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
24 Decembrie 2021 | 0 | 2669 | Timp de citire: 2 min.

În anul curent, autoritățile au pus lucrurile la punct pentru a permite companiilor și persoanelor fizice să-și conecteze casele de marcat la sistemul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF). Însă lucrurile nu se opresc aici - încă mai sunt întârziați, care în prezent riscă amendarea, iar de acum conectările aparatelor noi trebuie făcute rapid. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Case de marcat: Declarația A4200 se depune în continuare, dar numai pentru aparatele care funcționează offline

avocatnet.ro în Contabil și fiscal
15 Decembrie 2021 | 0 | 4068 | Timp de citire: 2 min.

Din moment ce calendarul conectării caselor de marcat cu jurnal electronic la sistemul de monitorizare al Fiscului s-a încheiat la finele lunii noiembrie 2021, este important de precizat că obligația depunerii lunare a declarației A4200 este eliminată pentru aparatele legate. Totuși, formularul A4200 rămâne valabil în continuare pentru casele de marcat care funcționează offline pentru că sunt poziționate în zone fără rețele de internet. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Cum se poate verifica dacă o casă de marcat este conectată la sistemul ANAF

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
10 Decembrie 2021 | 0 | 12162 | Timp de citire: 3 min.

Pentru a verifica dacă o casă de marcat cu jurnal electronic este conectată la sistemul de monitorizare al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), există trei variante, conform informațiilor furnizate de reprezentanții Patronatului Comercianților și Servisanților de Case de Marcat din România. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Până acum, peste 530.000 de case de marcat au fost conectate la sistemul ANAF. Inspectorii vor fi înțelegători, momentan, cu restanțierii

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
7 Decembrie 2021 | 0 | 25370 | Timp de citire: 2 min.

Până acum, peste 530.000 de case de marcat cu jurnal electronic au fost conectate la sistemul de monitorizare al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), a afirmat luni Mirela Călugăreanu, președintele instituției. Ultimul termen al calendarului de legare a aparatelor a trecut, acesta vizând firmele mici și medii. Cei care nu s-au conformat în timp util riscă de-acum amendarea cu până la 10.000 de lei, însă șefa ANAF subliniază că inspectorii vor fi înțelegători momentan. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Fiscul începe să verifice și firmele care nu și-au conectat casele de marcat la sistemul ANAF până la 30 noiembrie

Anca Cernat în Contabil și fiscal
Redactor, avocatnet.ro
3 Decembrie 2021 | 2 | 14019 | Timp de citire: 2 min.

Fiscul începe să facă verificări în cazul firmelor mici și mijlocii care nu și-au îndeplinit obligația de a conecta casele de marcat la sistemul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) până la termenul-limită, 30 noiembrie 2021, potrivit unui comunicat de presă publicat recent pe site-ul instituției. Firmele vizate ar fi trebuit să facă acest demers, fără a risca amenzi de până la 10.000 de lei, până la data amintită, care a fost totodată și termenul-limită de raportare a aparatelor care continuă să funcționeze offline la acești contribuabili. În acest sens, peste 466.000 de aparate au fost legate la sistemul ANAF până la sfârșitul lunii noiembrie, după cum reiese dintr-un comunicat recent al Patronatului Caselor de Marcat. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Reminder Folosirea caselor de marcat cu jurnal electronic: Câteva aspecte fiscale privind defectarea aparatelor

Simona Voiculescu în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
24 Noiembrie 2021 | 0 | 2901 | Timp de citire: 2 min.

Problemele de funcționare ale caselor de marcat cu jurnal electronic pot face necesară trimiterea lor în service, caz în care utilizatorul casei trebuie să notifice distribuitorul sau unitatea de service și să trimită aparatul defect. Mai departe, aceștia au la rândul lor alte obligații impuse de legislația fiscală. În ce măsură utilizatorul trebuie să se asigure, de pildă, că aceștia au notificat Fiscul că aparatul e defect? Citește articolul