ACCES PREMIUM
De ce premium?
Declarația F4109 se depune și pentru casele de marcat cu memoria fiscală scoasă, și pentru aparatele folosite doar ocazional
Firmele sunt obligate să transmită periodic declarația F4109 atât pentru casele de marcat nefolosite care au memoria fiscală scoasă, cât și pentru aparatele folosite doar ocazional, au subliniat recent reprezentanții Patronatului Comercianților și Servisanților de Case de Marcat din România.
Articolul continuă mai jos
Practic,
specialiștii patronatului au subliniat că
„nu există excepții de la obligația depunerii formularului F4109”. Prin urmare, declarația se depune și în situația în care o casă de marcat nefolosită are
memoria fiscală scoasă.
„Operatorii economici care nu utilizează aparatele de marcat în nicio zi din perioada de raportare au obligația depunerii formularului F4109. Utilizatorii de aparate de marcat fiscale trebuie să transmită declarația F4109 «Declarație privind aparatele de marcat electronice fiscale neutilizate» pentru toate aparatele de marcat neutilizate, chiar și pentru cele la care a fost extrasă memoria fiscală și a fost transmis formularul F4105 cu extragere memorie fiscală”, scrie în atenționarea recentă.
De asemenea, obligația depunerii formularului intervine și în
perioadele de nefolosire a caselor de marcat utilizate doar periodic. De exemplu, cei din patronat spun că este vorba de
„casele de marcat folosite pentru activități sezoniere, târguri, expoziții”.
Așa cum scriam astă-toamnă, declarația F4109, referitoare la aparatele nefolosite,
trebuie depusă și ulterior conectării acestora la sistemul de monitorizare al Fiscului.
„În situația în care există aparate de marcat electronice fiscale neutilizate, prin excepție (...), utilizatorii au obligația de a informa organul fiscal prin completarea și transmiterea «Declarației privind aparatele de marcat electronice fiscale neutilizate», al cărei model este prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta procedură. Prin aparate de marcat electronice fiscale neutilizate se înțelege aparatele de marcat electronice fiscale care nu au fost utilizate, în nicio zi din perioada de raportare, pentru generarea [datelor care se transmit la Fisc]”, este precizat în
Ordinul Fiscului 627/2018.
Formularul F4109 se transmite online
până în data de 20 a lunii următoare perioadei de raportare în care aparatele de marcat n-au fost folosite.
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform
termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi o solicitare pe adresa
office@avocatnet.ro.
Comentarii articol (0)