ACCES PREMIUM
De ce premium?
Case de marcat: Declarația F4109, referitoare la aparatele nefolosite, trebuie depusă și ulterior conectării la sistemul ANAF
Chiar dacă au casele de marcat conectate la sistemul de monitorizare al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), firmele tot rămân obligate să transmită, prin declarația F4109, dacă au avut luna trecută aparate nefolosite. În perioada asta ne aflăm în plin proces de conectare a aparatelor la sistemul Fiscului, astfel că în spațiul public apar tot felul de dileme ca aceasta.
Articolul continuă mai jos
„Obligația conectării la sistemul informatic național al ANAF este instituită pentru toate aparatele de marcat electronice fiscale fiscalizate, inclusiv cele neutilizate, conform prevederilor Ordinului ANAF 435/2021, și în termenele stabilite. Pentru casele de marcat care nu sunt utilizate, se menține obligația depunerii formularului F4109 și după conectarea acestora la sistemul informatic al ANAF”, reiese din
clarificările obținute de avocatnet.ro de la Patronatul Comercianților și Servisanților de Case de Marcat din România și de la Biroul de Reglementare a Înregistrării Aparatelor de Marcat Electronice Fiscale din cadrul ANAF.
Așadar, chiar dacă aparatele sunt conectate la sistemul ANAF, obligația de transmitere a
declarației F4109 rămâne valabilă pentru contribuabili. Declarația F4109 se referă la
aparatele de marcat electronice fiscale neutilizate în perioada de raportare.
„În situația în care există aparate de marcat electronice fiscale neutilizate, prin excepție (...), utilizatorii au obligația de a informa organul fiscal prin completarea și transmiterea «Declarației privind aparatele de marcat electronice fiscale neutilizate», al cărei model este prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezenta procedură. Prin aparate de marcat electronice fiscale neutilizate se înțelege aparatele de marcat electronice fiscale care nu au fost utilizate, în nicio zi din perioada de raportare, pentru generarea [datelor care se transmit la ANAF]”, este precizat în Ordinul ANAF 627/2018.
Formularul F4109 se transmite online
până în data de 20 a lunii următoare perioadei de raportare în care aparatele de marcat n-au fost folosite.
Conectarea caselor de marcat la sistemul ANAF a început la 31 martie 2021, termenele-limită fiind 30 iunie 2021, pentru marile firme, și 30 noiembrie 2021, pentru firmele mici și mijlocii.
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform
termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi o solicitare pe adresa
office@avocatnet.ro.
Comentarii articol (0)