ACCES PREMIUM
De ce premium?
Case de marcat: Declarația A4200 se depune în continuare, dar numai pentru aparatele care funcționează offline
Din moment ce calendarul conectării caselor de marcat cu jurnal electronic la sistemul de monitorizare al Fiscului s-a încheiat la finele lunii noiembrie 2021, este important de precizat că obligația depunerii lunare a declarației A4200 este eliminată pentru aparatele legate. Totuși, formularul A4200 rămâne valabil în continuare pentru casele de marcat care funcționează offline pentru că sunt poziționate în zone fără rețele de internet.
Articolul continuă mai jos
Concret, așa cum
au confirmat recent Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) și reprezentanții comercianților și servisanților de case de marcat,
declarația A4200 nu mai trebuie depusă pentru aparatele conectate la sistemul național de monitorizare. Pe scurt, ideea este că aparatele trimit singure informațiile care până acum se exportau și se trimiteau manual, prin formularul A4200, până în data de 20 a fiecărei luni.
„După conectarea caselor de marcat la sistemul informatic al ANAF, nu va mai fi nevoie de depunerea A4200, pentru că aparatele de marcat vor transmite singure către ANAF fișierele cu vânzările din fiecare zi, imediat după emiterea raportului de închidere zilnică a casei de marcat (raportul Z). Deci, eliminarea A4200 este un beneficiu atât pentru contribuabili, care nu mai trebuie să apeleze la contabili și tehnicieni de service pentru extragerea și transmiterea acestor fișiere către ANAF, cât și pentru contabili, care vor avea mai puține declarații de transmis”, au subliniat, cu altă ocazie, cei de la ANAF și cei de la Patronatul comercianților și servisanților de case de marcat.
Cu toate acestea,
declarația A4200 rămâne obligatorie în cazul caselor de marcat care funcționează offline din lipsă de internet în zonele în care sunt instalate. Formularul se transmite în continuare lunar, până în data de 20 a lunii următoare.
„Depunerea A4200 rămâne obligatorie doar pentru comercianții ale căror aparate de marcat sunt instalate în zone nedeservite de rețele de comunicații”, au atras atenția autoritățile și specialiștii. De asemenea, formularul mai trebuie depus și de către „restanțierii” care încă n-au apucat să-și conecteze aparatele în timp util, însă doar până la legarea efectivă la sistem.
Pentru aparatele care funcționează offline
este obligatorie transmiterea unei declarații către ANAF. Începând cu aparatele achiziționate din decembrie 2021, declarația se transmite în maximum două zile lucrătoare de la instalarea casei de marcat.
În altă ordine de idei,
declarația F4109, referitoare la aparatele nefolosite,
trebuie depusă în continuare indiferent dacă a fost făcută conectarea la sistemul ANAF sau nu.
Citește și: Singura situație în care o firmă poate refuza conectarea casei de marcat la sistemul ANAF.Calendarul conectării caselor de marcat la sistemul ANAF a acoperit perioada 31 martie - 30 noiembrie 2021. Mai precis, firmele mari și-au legat aparatele până la 30 iunie, în timp ce firmele mici și medii au avut timp pentru a face asta până la 30 noiembrie. Odată cu trecerea ultimului termen, autoritățile au anunțat că fac verificări la toate categoriile de contribuabili, cei cu aparate neconectate (sau nedeclarate ca funcționând offline) riscând amenzi de până la 10.000 de lei.
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform
termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi o solicitare pe adresa
office@avocatnet.ro.
Comentarii articol (0)