Conform unei atenționări transmise recent de ANAF către firme, prin intermediul Patronatului Caselor de Marcat, problema este din cauză că tehnicienii n-au așteptat confirmarea transmiterii cu succes a raportului Z. Din acest motiv, procesul de conectare a caselor de marcat nefolosite trebuie reluat de la zero.
„În practică, s-au întâlnit nenumărate situații în care, pentru aparate de marcat care figurează cu formular de neutilizare (F4109) depus pentru una sau mai multe luni consecutive, tehnicienii de service au procedat la trecerea aparatului din profil 0 (offline) în profil 1 (online), însă aparatul de marcat figurează, în continuare, neconectat la sistemul informatic. De cele mai multe ori, această situație este din cauza faptului că tehnicienii de service nu au așteptat confirmarea transmiterii cu succes a raportului Z (conform prevederilor art. 1, alin. 3 și 4 din Ordinul ANAF 435/2021), fiind necesară o reluare a procesului de conectare, consumatoare de timp, pentru a finaliza acțiunea cu succes”, au explicat reprezentanții ANAF în atenționarea transmisă.
Conform regulilor indicate, după trecerea casei de marcat din regimul de funcţionare cu profil 0 în regimul de funcţionare cu profil 1, tehnicienii trebuie să transmită către sistemul ANAF raportul Z (cel de închidere zilnică). Însă, pentru a se considera că s-a făcut conectarea, tehnicienii trebuie să aștepte confirmarea trimiterii cu succes a raportului Z.
Indiferent că un aparat de marcat este folosit sau nu, legislația prevede că este obligatorie conectarea sa și ulterior transmiterea periodică a declarației F4109.
Pentru neconectarea caselor de marcat, contribuabilii riscă o amendă de la 8.000 la 10.000 de lei, în cazul unui control al inspectorilor din cadrul ANAF.
Citește și: |