In legatura cu, conectarea la distanta a caselor de marcat in vederea transmiterii de date fiscale catre ANAF am urmatoarea speta:
1 Casa de marcat fiscala cu posibilitatea de a transmite la distanta datele dar nefolosita niciodata (medic pe SRL care a cumparat casa de marcat pentru ca asa este prevazut de lege).
Se trimite lunar declaratia F4019;
In noul context declaratia F4109 dispare si contribuabilul trebuie sa faca zilnic Raportul Z, evident pe zero, in acest fel deducandu-se faptul ca nu o foloseste?
Multumesc anticipat pentru raspuns!
Cu stima,
Casa de marcat se cumpara daca este nevoie de ea. Deci, daca nu o folositi, defiscalizati-o si o returnati furnizorului sau o revindeti cuiva interesat.
Totusi, nu inteleg cum o SRL care presteaza servicii catre populatie nu foloseste casa de marcat. Cum evidentiati veniturile? Ce documente folositi?
Casa de marcat a fost cumparata deoarece acesta a fost punctul de vedere al anaf pentru SRL fie el si pentru medici (doar un cod CAEN). Deci trebuie sa fie. Daca nu o are la un eventual control al fiscului este buna de plata. Sumele care s-ar fi obtinut din prestarea de servicii catre populatie sunt foarte mici la medicul de familie din provincie (sub 100 de ron pe luna) si nu se pricepe sa foloseasca casa de marcat, asa ca a fost luata decizia de a se elibera gratis. Medicul este in contract cu CNAS, se fac doar ordine de plata iar furnizorii de servicii (apa, gaze, curent....) sunt platiti cu ordine de plata. Incasari de la populatie nu se fac.
Cu stima.
Totusi cu F4019 cum ramane?
Cat aveti casa de marcat fiscalizata trebuie sa depuneti F4109. Vorbiti cu furnizorul sa o defiscalizeze si poata va gaseste un cumparator,chiar daca o vindeti in pierdere.
In situatia in care nu o folositi deloc, nu va trebuie casa de marcat.