În anul curent, autoritățile au pus lucrurile la punct pentru a permite companiilor și persoanelor fizice să-și conecteze casele de marcat la sistemul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF). Însă lucrurile nu se opresc aici - încă mai sunt întârziați, care în prezent riscă amendarea, iar de acum conectările aparatelor noi trebuie făcute rapid. Citește articolul
Din moment ce calendarul conectării caselor de marcat cu jurnal electronic la sistemul de monitorizare al Fiscului s-a încheiat la finele lunii noiembrie 2021, este important de precizat că obligația depunerii lunare a declarației A4200 este eliminată pentru aparatele legate. Totuși, formularul A4200 rămâne valabil în continuare pentru casele de marcat care funcționează offline pentru că sunt poziționate în zone fără rețele de internet. Citește articolul
Pentru a verifica dacă o casă de marcat cu jurnal electronic este conectată la sistemul de monitorizare al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), există trei variante, conform informațiilor furnizate de reprezentanții Patronatului Comercianților și Servisanților de Case de Marcat din România. Citește articolul
Începând cu luna decembrie 2021, companiile care cumpără case de marcat trebuie să le conecteze la sistemul național de monitorizare al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) în ziua în care le instalează, conform legislației în vigoare. Citește articolul
Companiile au început în primăvară procesul de conectare a caselor de marcat cu jurnal electronic (aflate în funcțiune deja) la sistemul de monitorizare al Fiscului, acesta fiind la doar câteva zile de finalizare (30 noiembrie 2021). Din moment ce există aparate aflate în zone fără acces la internet, acestea pot funcționa mai departe offline, dar numai dacă firmele anunță Fiscul prin transmiterea online a unei declarații pe propria răspundere până la finele lunii curente. Din decembrie, însă, regula se schimbă: declarația trebuie trimisă în două zile lucrătoare de la instalarea casei de marcat ce funcționează offline. Citește articolul
Zilele acestea aduc termene și obligații de raportare importante pentru companii, pe partea fiscală. Există mai multe aspecte cărora firmele ar trebui să le acorde atenție: de la modificările în domeniul TVA-ului pentru comerț electronic la o nouă etapă de măsuri de relaxare pentru afaceri, începerea demersurilor pentru împărțirea dividendelor interimare aferente trimestrului al doilea din 2021 și altele. Citește articolul
Conectarea caselor de marcat cu jurnal electronic la sistemul de monitorizare al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), proces început de câteva săptămâni, a dus la apariția unor neclarități în spațiul public. Inclusiv cu privire la declarațiile care ar urma să fie eliminate în urma conectării aparatelor. Din acest motiv, redacția noastră a obținut câteva lămuriri utile pentru comercianți și contabili. Citește articolul
Recent, în spațiul public au apărut unele îngrijorări legate de conectarea caselor de marcat cu jurnal electronic la sistemul Fiscului și eliminarea declarației A4200. Deși contabilii se tem că finalizarea procesului ar putea însemna mai multă muncă pentru ei, reprezentanții programelor de contabilitate, ai Patronatului Caselor de Marcat și ai Fiscului spun că lucrurile sunt departe de a sta așa. Citește articolul
Dacă apar probleme la transmiterea fișierelor de la casele de marcat cu jurnal electronic la sistemul de monitorizare, autoritățile îi vor informa lunar pe comercianți prin intermediul Spațiului Privat Virtual (SPV). Practic, acest lucru se va întâmpla după conectarea caselor de marcat la sistemul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), operațiune ce a început de câteva zile. Citește articolul
Astăzi începe conectarea caselor de marcat cu jurnal electronic la sistemul de monitorizare al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), ocazie cu care autoritățile au pus la dispoziție un ghid cu indicații. În esență, comercianții trebuie să știe că nu trebuie să se ocupe ei personal de conectarea efectivă a aparatelor. Această operațiune o face un tehnician al firmei cu care are contract comerciantul (adică, de obicei, cineva de la firma de la care a fost cumpărată casa de marcat), ne-au explicat recent specialiștii Patronatului Comercianților și Servisanților de Case de Marcat din România (PCSCMR). Citește articolul