ACCES PREMIUM
De ce premium?
Șase chestiuni fiscale importante la care firmele trebuie să fie atente azi, mâine și poimâine
Zilele acestea aduc termene și obligații de raportare importante pentru companii, pe partea fiscală. Există mai multe aspecte cărora firmele ar trebui să le acorde atenție: de la modificările în domeniul TVA-ului pentru comerț electronic la o nouă etapă de măsuri de relaxare pentru afaceri, începerea demersurilor pentru împărțirea dividendelor interimare aferente trimestrului al doilea din 2021 și altele.
Articolul continuă mai jos
29 iunie 1. Încep înscrierile pentru granturile pentru HoReCa, un ajutor de stat în care experții contabili au un rol central, din moment ce evaluările lor determină sumele care vor fi plătite de autorități. De astăzi, persoanele juridice și persoanele fizice care activează în sectorul HoReCa pot cere, până pe data de 20 iulie, inclusiv, până la 800.000 de euro, sub formă de grant, pentru a acoperi 20% din pierderile suferite în 2020 din cauza pandemiei de coronavirus. Este important de știut că
evaluările pot fi făcute inclusiv de contabilii in-house.
30 iunie 2. Ultima zi de conectare a caselor de marcat la sistemul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) pentru marii contribuabili. Marii contribuabili au termen, până pe data de 30 iunie 2021, să își conecteze casele de marcat la sistemul de monitorizare al ANAF. De asemenea, aceasta
este și ultima zi pentru declararea caselor de marcat ale marilor contribuabili care vor continua să funcționeze offline.
3. Ultima zi de depunere la ANAF, de către firmele străine, a chestionarului de rezidență fiscală.
Prin acest document,
care trebuie depus până pe 30 iunie 2021, se are în vedere implementarea standardelor de transparență stabilite la nivel global și obţinerea anumitor informații despre firmele străine care solicită rezidenţă fiscală în România, potrivit locului conducerii efective.
1 iulie 4. Modificări fiscale importante în domeniul TVA-ului pentru comerț electronic. Noile reguli europene privind TVA-ul pentru comerțul electronic se vor aplica de la 1 iulie 2021. În acest sens, de la acel moment, ghișeul unic de TVA (One Stop Shop - OSS) va juca un rol esențial pentru companii. Pe scurt, folosirea OSS va simplifica foarte mult activitatea comercianților, motiv pentru care
Comisia Europeană a pus recent la dispoziție informații detaliate despre acest ghișeu unic.
5. Se aplică o nouă etapă de măsuri de relaxare pentru afaceri. Măsurile aferente unei noi etape de relaxare, care este programată pentru 1 iulie 2021, au fost oficializate recent de către Executiv. Acestea vizează, în principal, afacerile, în contextul stării de alertă generate de pandemia de coronavirus. Relaxarea restricțiilor va avea un efect direct asupra încasărilor din vânzări de produse și prestări de servicii, din moment ce se extinde programul de funcționare pentru comercianți și prestatori, iar afacerile pot funcționa la o capacitate (aproape) maximă.
6. Pot începe demersurile pentru împărțirea dividendelor interimare aferente trimestrului al doilea din 2021. Practic, odată ce trimestrul al doilea al anului 2021 se va fi sfârșit, firmele care au înregistrat profit în această perioadă pot începe deja demersurile necesare împărțirii dividendelor interimare. Pentru a împărți profitul trimestrial, companiile sunt obligate să facă situații financiare interimare, iar legislația a fost modificată, în prima parte a anului, pentru a introduce noi obligații și amenzi în legătură cu acest tip de bilanț.
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform
termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi o solicitare pe adresa
office@avocatnet.ro.