Media Intră în comunitate
avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 376 soluții astăzi

Webinar Premium LIVE: Riscuri și obligații privind combaterea spălării banilor. Joi, 1 Iulie, de la ora 11:00. Rezervă loc și participă → 

Autori Anca Cernat

Anca Cernat Redactor, avocatnet.ro

https://www.avocatnet.ro/

Anca Cernat este redactor la avocatnet.ro din martie 2021. A absolvit Facultatea de Drept din cadrul Universitatii din Bucuresti, precum si Facultatea de Contabilitate si Informatica de Gestiune din cadrul Academiei de Studii Economice din Bucuresti.

ACCES GRATUIT

Proiect: Taxă fixă pentru ridicarea gunoiului la casele fără contract de salubritate

Chiar și proprietarii gospodăriilor fără contract de salubrizare ar putea plăti pentru ridicarea gunoiului, deși nimeni nu figurează acolo cu domiciliul sau reședința, potrivit unei propuneri legislative înregistrate recent la Senat. Această inițiativă ar presupune o taxă fixă, menită să acopere cheltuielile operaționale ale firmelor de salubritate care, în prezent, nu sunt nicicum susținute, deși se ridică deșeuri chiar și de la adrese aparent nelocuite. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Lista băncilor prin care se vor acorda granturile HoReCa. Solicitanții trebuie să aleagă, de la înscriere, unde își vor deschide cont

Anca Cernat în Finanțări
Redactor, avocatnet.ro
18 Iunie 2021 | 0 | 368

Băncile partenere în implementarea schemei de ajutor de stat privind granturile pentru sectorul HoReCa, adică pe care le vor putea accesa cei din domeniul turismului, alimentației publice și organizării de evenimente, au fost selectate de Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului (MEAT), potrivit unui anunț publicat joi pe site-ul instituției. Conform procedurii de implementare, beneficiarii vor putea opta pentru o anumită bancă parteneră o singură dată, la momentul înscrierii, și nu își vor mai putea schimba opțiunea exprimată pe parcursul implementării schemei de ajutor. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Whistleblowers: Ce variante are un angajator pentru a implementa regulile privind avertizorii de integritate, potrivit specialiștilor

În viitorul apropiat, angajatorii mari vor trebui să implementeze un sistem de raportare a eventualelor încălcări ale legii, care să îi protejeze pe cei care fac sesizări, cunoscuți și drept avertizori de integritate -- whistleblowers --, în sensul în care, cât timp dezvăluirile sunt făcute cu bună-credință, aceștia să aibă certitudinea că nu sunt expuși unor sancțiuni. Acest sistem va trebui, conform specialiștilor, să fie unul electronic, dar care să fie însoțit, la rândul lui, și de varianta de raportare în sistem fizic, indiferent de fiabilitatea celui tehnic deja implementat. De asemenea, pe lângă aceste sisteme, angajatorii ar trebui să creeze și politici integrate privind primirea și soluționarea raportărilor și training-uri de conformitate, să desemneze o persoană independenă și imparțială pentru a soluționa alertele, să facă orice modificări contractuale s-ar impune și, mai ales, să realizeze o comunicare internă și externă coerentă. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Granturi HoReCa: Dacă au datorii la Fisc, solicitanții se vor obliga să le achite din ajutorul de stat

Anca Cernat în Finanțări
Redactor, avocatnet.ro
17 Iunie 2021 | 0 | 361

Firmele care vor accesa granturile pregătite de Guvern pentru sectorul HoReCa, adică pentru domeniul turistic, alimentației publice și organizării de evenimente, trebuie să nu aibă datorii la stat. În cazul în care aceste companii înregistrează totuși, la momentul în care aplică pentru schema de ajutor de stat, astfel de datorii restante, ele vor fi ținute să le achite în maximum 6 sau 12 luni de la data primei plăți, după caz, așa cum arată un ordin recent al Ministerului Economiei, Antreprenoriatului și Turismului (MEAT). Citește articolul

ACCES PREMIUM

Programul hibrid: În ce măsură pot combina angajatorii telemunca sau munca la domiciliu cu munca de la birou

În condițiile relaxării restricțiilor impuse de pandemia de coronavirus, tot mai mulți angajatori iau în calcul revenirea la birou, încercând totodată să păstreze, chiar și parțial, posibilitatea ca salariații să își desfășoare activitatea în continuare și în regim de telemuncă. Însă, în contextul unui astfel de program hibrid, în ce măsură este posibilă alternarea prezenței la birou cu telemunca sau munca la domiciliu? Există, potrivit specialiștilor, doar varianta în care se poate opta pentru un program hibrid de telemuncă și muncă de la birou. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Pot fi obligați telesalariații să revină fizic la sediul firmei? Cum se poate proceda, conform specialiștilor

Revenirea la birou, din telemuncă, presupune modificarea tipului de contract individual de muncă (CIM), printr-un act adițional semnat atât de angajator, cât și de salariat, fără de care angajații nu pot fi obligați să muncească exclusiv de la sediul firmei, spun specialiștii. O altă variantă ar putea fi emiterea, de către angajator, a unei decizii obligatorii față de întreg colectivul, însă comunicarea eficientă între părți rămâne, în continuare, cea mai bună soluție în cadrul raporturilor de muncă. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Modificări la programele Rabla: Firmele au nevoie, de-acum, de mai puține documente pentru a cere bani de mașini noi

Anca Cernat în Finanțări
Redactor, avocatnet.ro
15 Iunie 2021 | 0 | 940

Persoanele juridice interesate să ceară bani de la stat pentru a-și cumpăra mașină nouă prin intermediul programelor Rabla Clasic și Rabla Plus trebuie să includă, începând din 14 iunie 2021, în cadrul dosarelor de finanțare, mai puține documente decât până acum, conform unor modificări recente. Citește articolul

ACCES GRATUIT

UPDATE Și medicii vor putea beneficia de locuințe de intervenție. Măsura, adoptată la Senat

Medicii și asistenții medicali angajați la stat vor deveni eligibili pentru obținerea unei locuințe de intervenție, situată în apropierea spitalelor unde aceștia își desfășoară activitatea, conform unei propuneri legislative adoptate luni de senatori. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Verificarea situației fiscale personale: Modelul procesului-verbal de amendare va fi actualizat de ANAF

Modelul procesului-verbal de constatare și sancționare a contravențiilor, folosit de către inspectorii fiscali în activitatea de verificare a situației fiscale personale, va fi actualizat, potrivit unui proiect de ordin inițiat recent de către Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), care se află în consultare publică. Prin acest proiect se propune, de asemenea, în lumina schimbărilor legislative intervenite în domeniu, modificarea regimului juridic al acestui proces-verbal, precum și modificarea termenului de plată a jumătate din minimul amenzii, de la 48 de ore la 15 zile disponibile în acest sens. Citește articolul

ACCES PREMIUM

ICCJ: Orice act administrativ poate fi atacat în contencios, chiar dacă a fost emis înainte de 2005

Anca Cernat în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
14 Iunie 2021 | 0 | 2918

Actele administrative adoptate sau emise înainte de intrarea în vigoare a Legii nr. 554/2004 a contenciosului administrativ pot fi atacate în contencios similar actelor emise după intrarea în vigoare a acestei legi, conform unei decizii pronunțate recent de Înalta Curte de Casație și Justiție (ICCJ). Citește articolul