avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 629 soluții astăzi
Acasă Subiect: influencer
Subiect: influencer
ACCES PREMIUM

Influencerii români de pe Instagram, la control: ANPC solicită etichetarea conținutului comercial

Cristian Stanescu în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
22 Septembrie 2023 | 0 | 887 | Timp de citire: 3 min.

În august 2023, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a început verificarea conturilor de Instagram ale celor mai importanți influenceri români, pentru a evalua modul în care aceștia dezvăluie intenția comercială a postărilor lor. avocatnet.ro prezintă în exclusivitate recomandările concrete ale Autorității către influencerii români ce respectă într-o mică măsură normele privind publicitatea. ANPC le-a recomandat să eticheteze clar conținutul comercial folosind hashtag-uri precum #publicitate și #sponsorizare și să facă acest lucru vizibil și ușor de observat de către urmăritori. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Ghid ANAF pentru influenceri: Ce tratament fiscal se aplică veniturilor obținute din postările pe rețelele de socializare

Dragos Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
10 Februarie 2023 | 2 | 5986 | Timp de citire: 4 min.

Persoanele care obțin venituri din postări pe Facebook, Instagram, TikTok ori alte rețele de socializare au obligaţia să le declare şi să plătească pentru ele impozit pe venit, taxe și contribuţii la stat, potrivit unui ghid publicat joi de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Citește articolul

ACCES PREMIUM

Opinie DGAF folosește abuziv verificarea documentară pentru a atinge rezultatele unei inspecții fiscale

Băncilă, Diaconu și Asociații SPRL în Contabil și fiscal
22 Martie 2022 | 0 | 4999 | Timp de citire: 3 min.

Modificările punctuale realizate în decursul ultimului an și jumătate asupra unor dispoziții ale Codului de procedură fiscală și a actelor normative conexe au condus la situația în care o autoritate fără atribuții de administrare, control și stabilire a creanțelor fiscale – Direcția Generală Antifraudă Fiscală (DGAF) – emite decizii de impunere, similar celor emise de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) la finalizarea inspecțiilor fiscale. Cu alte cuvinte, titluri de creanță pentru care neplata la scadență înseamnă executare silită, cu toate consecințele pe care un asemenea proces le aduce persoanelor fizice și juridice în cauză. Citește articolul

ACCES GRATUIT

ANAF: Inspectorii antifraudă îi verifică pe cei care obțin venituri pe rețelele de socializare. Controalele vor continua și în 2022

Anca Cernat în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
25 Decembrie 2021 | 1 | 5807 | Timp de citire: 2 min.

Direcția Generală Antifraudă Fiscală (DGAF) din cadrul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) a demarat, anul acesta, o serie de controale pentru verificarea veniturilor persoanelor care desfășoară activități online precum monetizarea publicării de conținut sau vânzarea de programe sau aplicații software, controale ce vor continua și în 2022, potrivit unui comunicat de presă al ANAF publicat astăzi pe site-ul instituției. Astfel, recomandarea autorităților fiscale este aceea ca persoanele ce desfășoară sau intenționează să înceapă astfel de activități să se asigure că declară veniturile și își achită, în mod corespunzător, obligațiile fiscale. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Ghid oficial ANAF: Ce obligații fiscale au cei care obțin venituri pe rețelele de socializare

Anca Cernat în Ghidul antreprenorului
Redactor, avocatnet.ro
21 Decembrie 2021 | 0 | 7310 | Timp de citire: 5 min.

Cei care realizează venituri din postări pe Facebook, Instagram sau pe alte asemenea rețele de socializare au obligaţia, conform legii, să declare veniturile respective şi să plătească impozit pe venit, taxe și contribuţii la stat, după cum reiese dintr-un ghid publicat luni de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) pe site-ul instituției. Așadar, vă prezentăm în continuare care este viziunea ANAF în ceea ce privește aceste tipuri de venituri. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Fiscalizarea veniturilor din activități în platforme online: Forme de organizare pentru influenceri și obligațiile fiscale aferente

EY Romania în Salarizare, taxare & relația cu statul
2 Decembrie 2021 | 0 | 2562 | Timp de citire: 5 min.

La o simplă accesare a celui mai utilizat motor de căutare, spre exemplu, pentru ”influencer”, obții rapid (în doar 0,49 de secunde) 473.000 de rezultate. Poți afla că există Social Media Stars Index, care îi ordonează pe cei mai importanți dintre ei, și că, de curând, ANAF a declanșat o campanie de verificări ce vizează ”situațiile fiscale ale persoanelor care obțin venituri nedeclarate din activități desfășurate online pe platforme audio-video și/sau pe site-uri de tipul rețelelor de socializare” - YouTube, Facebook, Instagram, Tik-Tok. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Taxele & influencerii: Și cei care primesc bunuri sau servicii în schimbul promovării online trebuie să plătească impozite la stat

Simona Voiculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor-șef, avocatnet.ro
11 Noiembrie 2021 | 1 | 4657 | Timp de citire: 7 min.

Dacă ideea obținerii unor bani pentru că promovezi un produs sau serviciu poate să te ducă mai ușor cu gândul că statul ar putea să vrea să plătești taxe pentru banii respectivi, e posibil să nu fie la fel de clar și pentru obținerea de bunuri sau de servicii pentru a le promova. Când ar trebui să-și pună un influencer problema că statul vrea ca el să fiscalizeze, adică să plătească impozit și pentru produsele și serviciile pe care le primește de la diverși, în decursul unui an? Despre acest aspect, dar și despre ce ar însemna să fii prudent, în fața legii fiscale române, când vine vorba de astfel de venituri de la companii, în materialul de azi: Citește articolul