În august 2023, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a început verificarea conturilor de Instagram ale celor mai importanți influenceri români, pentru a evalua modul în care aceștia dezvăluie intenția comercială a postărilor lor. avocatnet.ro prezintă în exclusivitate recomandările concrete ale Autorității către influencerii români ce respectă într-o mică măsură normele privind publicitatea. ANPC le-a recomandat să eticheteze clar conținutul comercial folosind hashtag-uri precum #publicitate și #sponsorizare și să facă acest lucru vizibil și ușor de observat de către urmăritori. Citește articolul
Persoanele care obțin venituri din postări pe Facebook, Instagram, TikTok ori alte rețele de socializare au obligaţia să le declare şi să plătească pentru ele impozit pe venit, taxe și contribuţii la stat, potrivit unui ghid publicat joi de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Citește articolul
Modificările punctuale realizate în decursul ultimului an și jumătate asupra unor dispoziții ale Codului de procedură fiscală și a actelor normative conexe au condus la situația în care o autoritate fără atribuții de administrare, control și stabilire a creanțelor fiscale – Direcția Generală Antifraudă Fiscală (DGAF) – emite decizii de impunere, similar celor emise de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) la finalizarea inspecțiilor fiscale. Cu alte cuvinte, titluri de creanță pentru care neplata la scadență înseamnă executare silită, cu toate consecințele pe care un asemenea proces le aduce persoanelor fizice și juridice în cauză. Citește articolul
Direcția Generală Antifraudă Fiscală (DGAF) din cadrul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) a demarat, anul acesta, o serie de controale pentru verificarea veniturilor persoanelor care desfășoară activități online precum monetizarea publicării de conținut sau vânzarea de programe sau aplicații software, controale ce vor continua și în 2022, potrivit unui comunicat de presă al ANAF publicat astăzi pe site-ul instituției. Astfel, recomandarea autorităților fiscale este aceea ca persoanele ce desfășoară sau intenționează să înceapă astfel de activități să se asigure că declară veniturile și își achită, în mod corespunzător, obligațiile fiscale. Citește articolul
Cei care realizează venituri din postări pe Facebook, Instagram sau pe alte asemenea rețele de socializare au obligaţia, conform legii, să declare veniturile respective şi să plătească impozit pe venit, taxe și contribuţii la stat, după cum reiese dintr-un ghid publicat luni de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) pe site-ul instituției. Așadar, vă prezentăm în continuare care este viziunea ANAF în ceea ce privește aceste tipuri de venituri. Citește articolul
La o simplă accesare a celui mai utilizat motor de căutare, spre exemplu, pentru ”influencer”, obții rapid (în doar 0,49 de secunde) 473.000 de rezultate. Poți afla că există Social Media Stars Index, care îi ordonează pe cei mai importanți dintre ei, și că, de curând, ANAF a declanșat o campanie de verificări ce vizează ”situațiile fiscale ale persoanelor care obțin venituri nedeclarate din activități desfășurate online pe platforme audio-video și/sau pe site-uri de tipul rețelelor de socializare” - YouTube, Facebook, Instagram, Tik-Tok. Citește articolul
Dacă ideea obținerii unor bani pentru că promovezi un produs sau serviciu poate să te ducă mai ușor cu gândul că statul ar putea să vrea să plătești taxe pentru banii respectivi, e posibil să nu fie la fel de clar și pentru obținerea de bunuri sau de servicii pentru a le promova. Când ar trebui să-și pună un influencer problema că statul vrea ca el să fiscalizeze, adică să plătească impozit și pentru produsele și serviciile pe care le primește de la diverși, în decursul unui an? Despre acest aspect, dar și despre ce ar însemna să fii prudent, în fața legii fiscale române, când vine vorba de astfel de venituri de la companii, în materialul de azi: Citește articolul