ACCES GRATUIT
ANAF: Inspectorii antifraudă îi verifică pe cei care obțin venituri pe rețelele de socializare. Controalele vor continua și în 2022
Direcția Generală Antifraudă Fiscală (DGAF) din cadrul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) a demarat, anul acesta, o serie de controale pentru verificarea veniturilor persoanelor care desfășoară activități online precum monetizarea publicării de conținut sau vânzarea de programe sau aplicații software, controale ce vor continua și în 2022, potrivit unui comunicat de presă al ANAF publicat astăzi pe site-ul instituției. Astfel, recomandarea autorităților fiscale este aceea ca persoanele ce desfășoară sau intenționează să înceapă astfel de activități să se asigure că declară veniturile și își achită, în mod corespunzător, obligațiile fiscale.
Articolul continuă mai jos
Mai exact, potrivit
comunicatului de presă amintit,
ANAF vine cu o confirmare oficială privind controalele pe care inspectorii antifraudă le-au făcut, în cazul influencerilor, în anul 2021, urmând ca acestea să se desfășoare și în 2022. Asta în contextul în care ANAF le reamintea contribuabililor, printr-un ghid oficial publicat recent,
ce obligații fiscale au cei care obțin venituri pe rețelele de socializare.
Așa cum apare în comunicatul ANAF, inspectorii antifraudă fiscală "
vor continua să verifice veniturile obținute din activități specifice mediului online pentru asigurarea creșterii gradului de fiscalizare și a conformării voluntare în rândul tuturor categoriilor de contribuabili."
Așadar, conform comunicatului menționat,
verificările DGAF vizează veniturile obținute din activități specifice mediului online, precum
monetizarea publicării de conținut multimedia pe website-uri, rețele de socializare și platforme audio-video precum Facebook, YouTube și alte asemenea
sau vânzarea de programe ori aplicații software pe platforme dedicate precum Google Play Store sau Apple Store.
În urma verificărilor deja efectuate, au fost descoperiți 35 de contribuabili cu venituri nedeclarate, integral sau parțial, în cuantum de peste 26 de milioane de lei, pentru care au fost emise deja decizii de impunere în scopul colectării obligațiilor fiscale aferente acestora la bugetul de stat.
În acest context,
recomandarea Fiscului este aceea ca toți cei care desfășoară sau care intenționează să înceapă
o astfel de activitate în mediul online, din care să câștige bani din postări pe rețelele de socializare sau din vânzarea de programe sau aplicații,
să se asigure că își declară și își achită toate obligațiile fiscale datorate bugetului de stat.
Reamintim că recomandarea Fiscului vine în contextul în care
și cei care primesc bunuri sau servicii în schimbul promovării online trebuie să plătească impozite la stat. Iată, în acest sens,
ce forme de organizare pot alege influencerii și care obligațiile fiscale pe care le au.
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform
termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi o solicitare pe adresa
office@avocatnet.ro.
Comentarii articol (1)