În august 2023, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a început verificarea conturilor de Instagram ale celor mai importanți influenceri români, pentru a evalua modul în care aceștia dezvăluie intenția comercială a postărilor lor. avocatnet.ro prezintă în exclusivitate recomandările concrete ale Autorității către influencerii români ce respectă într-o mică măsură normele privind publicitatea. ANPC le-a recomandat să eticheteze clar conținutul comercial folosind hashtag-uri precum #publicitate și #sponsorizare și să facă acest lucru vizibil și ușor de observat de către urmăritori. Citește articolul
Faptul că alegi să nu te consideri comerciant, că nu ți-ai îndeplinit nici măcar obligațiile de înregistrare juridică (un PFA sau un SRL, să zicem) și că nu fiscalizezi veniturile nu înseamnă că nu ești, de fapt, un comerciant și că nu ți se aplică prevederile privind protecția consumatorilor. Vânzarea unor produse pe rețelele sociale, precum o pagină de Instagram, în mod repetat, este o activitate economică și asta atrage după sine obligații pe mai multe paliere, însă azi ne vom opri câteva momente doar asupra celor ce țin de relația ta cu cumpărătorii și drepturile lor în calitate de consumatori. Citește articolul