Odată cu introducerea, începând cu 30 noiembrie, a Sistemului de garantare-returnare (SGR) în România, comercianții vor avea o serie de obligații referitoare la implementarea sa, printre care cele referitoare la primirea ambalajelor SGR. Pentru aceasta, ei trebuie fie să organizeze puncte de returnare, fie să se asocieze cu alți comercianți și să încheie parteneriate cu unitățile administrativ-teritoriale (UAT) pe raza cărora funcționează. Singurele firme care nu au această obligație sunt cele din domeniul HORECA, cele care vând prin intermediul automatelor și cele care vând produse exclusiv online. Citește articolul
Pentru a le furniza clienților informații clare și ușor de înțeles și pentru a nu-i induce în eroare, comercianții, inclusiv cei online, trebuie să afișeze toate prețurile produselor, adică cel întreg și cel redus ca urmare a folosirii unui card de fidelitate, la aceeași dimensiune, potrivit unui ordin al Autorității Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) care se aplică din 26 iulie 2023. Practic, comercianții care au programe de fidelizare nu mai au voie să afișeze prețul redus mai mare decât cel întreg. În același timp, nu mai pot fi cerute cardurile de fidelitate în lipsa unui beneficiu concret la o vânzare de produse. Citește articolul
Așa cum se întâmplă de ceva vreme încoace, și în 2022, cei ce vor să-și înlocuiască electrocasnicele vechi pot cere bani de la stat pentru unele noi, prin programul Rabla pentru electrocasnice. Programul din acest an vine cu mai multe reguli schimbate, iar cea de-a doua sesiune a acestuia se lansează chiar azi. Citește articolul
Faptul că alegi să nu te consideri comerciant, că nu ți-ai îndeplinit nici măcar obligațiile de înregistrare juridică (un PFA sau un SRL, să zicem) și că nu fiscalizezi veniturile nu înseamnă că nu ești, de fapt, un comerciant și că nu ți se aplică prevederile privind protecția consumatorilor. Vânzarea unor produse pe rețelele sociale, precum o pagină de Instagram, în mod repetat, este o activitate economică și asta atrage după sine obligații pe mai multe paliere, însă azi ne vom opri câteva momente doar asupra celor ce țin de relația ta cu cumpărătorii și drepturile lor în calitate de consumatori. Citește articolul
Cea de-a doua sesiune din acest an a Programului Rabla pentru electrocasnice demarează astăzi, începând cu ora 10, cu înscrierea persoanelor fizice în aplicație. Cei înscriși în vară pot folosi contul făcut atunci. Iată ce trebuie să știi despre programul ce permite înlocuirea aparaturii electrocasnice vechi cu bani de la stat. Citește articolul
Începând de azi, vom regăsi în magazine o versiune complet nouă a etichetei energetice a Uniunii Europene (UE) pentru becuri și alte produse de iluminat, după ce, în martie, eticheta energetică se schimbase pentru produsele electronice. Astfel, de la cunoscuta clasificare A+ sau A++, conform scării aplicabile până acum, s-a revenit la o scară mai simplă: A-G, fiind eliminate, astfel, „+”. Asta înseamnă, transmit oficialii UE, că, cel puțin momentan, eticheta „A” va fi mai greu de pus pe unele produse. Citește articolul
În contextul actual al pandemiei de coronavirus care a determinat digitalizarea activității aproape în toate domeniile și o creștere semnificativă a vânzărilor pe internet, să deschizi un magazin online poate fi mai simplu și mult mai ieftin decât să deschizi un magazin fizic, așa cum reiese dintr-un ghid întocmit recent de către specialiștii de la Accace România. Citește articolul
Magazinele online lansate în 2020 sau cele care urmează să se lanseze în următoarele trei luni se pot înscrie, în perioada 13-15 noiembrie 2020, la un audit gratuit din partea TRUSTED.ro, programul naţional de certificare a magazinelor online din România. Citește articolul
Ideea din spatele unui magazin online este de a oferi o varietate de produse. Pentru un utilizator, acest lucru înseamnă că are ocazia de a găsi un produs sau câteva produse care se potrivesc gusturilor sale. Citește articolul
Comercianții care vor limita sau chiar bloca accesul persoanelor din străinătate la informațiile online privind produsele sau serviciile oferite vor fi sancționați cu amenzi ce pot ajunge până la 50.000 de lei, potrivit unor norme care se aplică de mâine. De asemenea, aceștia vor putea primi amenzi și pentru discriminări bazate pe naționalitate sau locul de domiciliu atunci când vine vorba de produsele și serviciile oferite sau metodele de plată. Citește articolul