Ministrul mediului a recomandat clienților cărora comercianții le refuză plata contravalorii garanției pentru ambalajele care fac parte din Sustemul de garantare - returnare (SGR) să se adreseze Gărzii Naționale de Mediu, instituție care a primit instrucțiuni să sancționeze drastic astfel de contravenții. Amenzile pot ajunge la 50.000 lei. Citește articolul
Mai nou, comercianții înregistrați în Sistemul de Garanție-Returnare (SGR) pot folosi o aplicație gratuită, care le vine în ajutor acestora în situația în care colectează manual ambalajele, permițându-le verificarea rapidă a acestora, pentru a vedea dacă respectă regulile SGR. În plus, tot prin această aplicație, comercianții pot solicita RetuRO, administratorul SGR, ridicarea ambalajelor colectate, astfel încât să se reducă spațiul necesar depozitării lor. Citește articolul
Odată cu introducerea, începând cu 30 noiembrie, a Sistemului de garantare-returnare (SGR) în România, comercianții vor avea o serie de obligații referitoare la implementarea sa, printre care cele referitoare la primirea ambalajelor SGR. Pentru aceasta, ei trebuie fie să organizeze puncte de returnare, fie să se asocieze cu alți comercianți și să încheie parteneriate cu unitățile administrativ-teritoriale (UAT) pe raza cărora funcționează. Singurele firme care nu au această obligație sunt cele din domeniul HORECA, cele care vând prin intermediul automatelor și cele care vând produse exclusiv online. Citește articolul
Începând cu 30 noiembrie, România introduce Sistemul garantare – returnare (SGR), iar consumatorii trebuie să fie atenți dacă ambalajele produselor pe care le cumpără poartă simbolul SGR, pentru că, în caz contrar, nu pot primi contravaloarea garanției. Pe de altă parte, comercianții nu au voie să ceară garanție pentru produse non-SGR. Până în iunie 2024, pe piață vor exista atât ambalaje SGR, cât și ambalaje care nu se încadrează în acest sistem. Citește articolul
Sistemul de garanție-returnare (SGR) devine obligatoriu pentru toți comercianții din România începând cu data de 30 noiembrie 2023. Sistemul se aplică tuturor produselor ambalate în ambalaje primare nereutilizabile din sticlă, plastic sau metal, cu volume cuprinse între 0,1 l și 3 l inclusiv, indiferent de originea produselor. Citește articolul
Pentru ca sistemul de garanție-returnare (SGR) pentru ambalaje primare nereutilizabile să se poată aplica din noiembrie, așa cum este stabilit, autoritățile pun la punct, în această perioadă, o serie de detalii. Astfel, printr-un ordin apărut luni, Ministerul Mediului a stabilit simbolul care indică apartenența unui produs la SGR și care va apărea pe ambalajul sau eticheta acestuia. Citește articolul
Sistemul de garanţie-returnare destinat ambalajelor primare nereutilizabile, prin care comercianții ar trebui să rețină o garanție de 50 de bani pentru fiecare produs ambalat și pe care să o returneze apoi clienților ar trebui să funcționeze de la 1 octombrie pentru că așa scrie în lege. În realitate, termenul este extrem de nerealist în raport cu pașii concret făcuți de autorități și legiuitor până acum, de când a fost el asumat. Un element central al SGR este chiar desemnarea unui administrator al sistemului, însă numirea acestuia a fost oficializată abia în ultimele zile ale lui august. Estimarea unui reprezentant al administratorului SGR cu privire la operaționalizarea îndatoririlor care-i revin este de 18 luni. Citește articolul
Din toamna acestui an, comercianții de băuturi, indiferent de tipul acestora, ar trebui, teoretic, să aplice un sistem de garanție-returnare (SGR) a ambalajelor primare nereutilizabile, prin care să le oprească consumatorilor, la vânzarea băuturilor ambalate, o garanție în bani, sumă pe care vor trebui să le-o restituie la returnarea recipientelor. Printr-un proiect de hotărâre pus în dezbatere de la finele lui mai și adoptat abia săptămâna trecută de Guvern, vom vedea în sfârșit ales în mod oficial și administratorul SGR, deși asta ar fi trebuie să se întâmple deja de ceva vreme. Acum, hotărârea a apărut și în Monitorul Oficial. Citește articolul
Teoretic, din 1 octombrie, la cumpărarea băuturilor ambalate, consumatorii ar trebui să fie obligați să lase la magazine o garanție în bani, urmând să o recupereze de la comercianți atunci când vor returna ambalajele, potrivit unui sistem care va fi implementat în baza unei recente hotărâri de Guvern. Acum, termenul legal pare nerezonabil, întrucât Guvernul abia a oficializat numirea administratorului sistemului de garanție-returnare a ambalajelor nereutilizabile (SGR), cu care comercianții vor trebui să semneze acorduri, teoretic, tot până la 1 octombrie. Pentru comercianți, implementarea SGR, că se va face din octombrie, că mai târziu, va însemna, automat, numeroase obligații noi de îndeplinit. Citește articolul
Comercianții din țara noastră vor trebui să aplice, din 2022, un sistem de garanție-returnare a sticlelor, ce stabilește că, la vânzarea băuturilor ambalate, vor trebui să le oprească consumatorilor o garanție în bani, urmând să le-o restituie acestora la returnarea ambalajului. În cazul nerespectării noilor obligații privind mecanismul de garanţie-returnare a ambalajelor nereutilizabile, comercianții vor putea primi amenzi de până la 50.000 de lei, potrivit unei recente hotărâri de Guvern. Citește articolul