Ministrul mediului a recomandat clienților cărora comercianții le refuză plata contravalorii garanției pentru ambalajele care fac parte din Sustemul de garantare - returnare (SGR) să se adreseze Gărzii Naționale de Mediu, instituție care a primit instrucțiuni să sancționeze drastic astfel de contravenții. Amenzile pot ajunge la 50.000 lei. Citește articolul
Sistemul de garanţie-returnare (SGR) destinat ambalajelor primare nereutilizabile (sticlă, plastic, metal - volum între 0,1 - 3 litri), prin care comercianții ar trebui să rețină o garanție de 50 de bani pentru fiecare produs ambalat și pe care să o returneze apoi clienților intră azi în vigoare. Aplicarea SGR înseamnă obligații atât pentru producători, cât și pentru comercianți - dacă pui pe piață sau vinzi produse ambalate astfel ești obligat, înainte de toate, să te înregistrezi în sistem. Acesta e însă abia începutul listei lungi de obligații. Am sintetizat azi cele mai importante aspecte pe care comercianții, inclusiv cei din mediul online, precum și producătorii trebuie să le cunoască. Citește articolul
Cu un pic mai mult de două săptămâni înainte de intrarea în vigoare a SGR (sistemul de garanție-returnare), o serie de modificări la hotărârea care reglementează acest sistem au fost oficializate. Ele vizează definiția termenilor cheie, obligațiile producătorilor și comercianților, interdicțiile privind introducerea pe piață a produselor ambalate în ambalaje SGR și regulile privind restituirea garanției. De asemenea, se stabilesc tarifele de administrare și de gestionare aplicabile în perioada 30 noiembrie 2023 - 31 decembrie 2024. Ministrul mediului a declarat că suntem gata pentru intrarea în vigoare a SGR, sistem care va contribui la o reciclare reală și va schimba imaginea României în ceea ce privește poluarea cu ambalaje. Citește articolul
Începând cu data de 30 noiembrie 2023, toți comercianții din România sunt obligați să implementeze Sistemul de garanție-returnare (SGR). Acest sistem se aplică atât produselor fabricate pe teritoriul național, cât și produselor importate sau achiziționate intracomunitar. O obligație care le revine este aceea de a informa consumatorii cu privire la procedura de returnare a ambalajelor reciclabile și la metodere de returnare a garanției aferente. Citește articolul
RetuRO, administratorul Sistemului de Garanție-Returnare (SGR), anunță facilitarea procesului de înregistrare a produselor în ambalaje SGR în Registrul Ambalajelor. Începând cu data de 30 noiembrie 2023, producătorii nu vor mai fi nevoiți să furnizeze mostre fizice ale produselor pentru care au solicitat înregistrarea înainte de această dată. Această măsură vine ca răspuns la feedbackul producătorilor, care au considerat că cerința mostrelor fizice complica procesul. Citește articolul
Începând cu data de 30 noiembrie 2023, structurile din domeniul HoReCa au și ele obligații în ceea ce privește Sistemul Garanție-Returnare (SGR). Potrivit legii, cei care comercializează produse în ambalaje de unică folosință din plastic, sticlă sau metal, cu volume între 0,1 litri și 3 litri, trebuie să se înregistreze în SGR și să îndeplinească mai multe obligații legale - iar asta e valabil și pentru HoReCa. Unitățile de acest fel nu percep însă garanția de 50 de bani în toate cazurile, ci doar pentru produsele consumate în afara locației. Cu toate acestea, comercianții din HoReCa nu sunt obligați să organizeze puncte de colectare pentru ambalaje, acestea urmând a fi predate administratorului SGR. Citește articolul
Sistemul garanție returnare (SGR) va intra în vigoare în România începând cu 30 noiembrie 2023, iar comercianții ce pun pe piață produse în ambalaje vizate de SGR trebuie să se înregistreze în acest sistem, să organizeze punctele de returnare, într-un fel sau altul și să colecteze garanția de la cumpărători, indiferent de dimensiunea afacerii. SGR este obligatoriu inclusiv în cazul micilor comercianți, chiar dacă nu le revine obligația de a organiza puncte de returnare în incintă, tocmai din lipsa spațiului, așa cum le revine marilor comercianți. Care sunt, în mare, principalele obligații ale micilor comercianți? Citește articolul
Comercianții înregistrați în SGR (Sistemul Garanție Returnare) sunt invitați, începând de astăzi, să consulte contractul pe care îl vor încheia cu administratorul, toamna aceasta. Timp de 20 de zile, comercianții pot să trimită observații și recomandări cu privire la conținutul documentului până. Anunțul se adresează celor care deja s-au înregistrat în sistem, dar încă se mai poate face înregistrarea comercianților de băuturi care nu au respectat termenul limită de 28 februarie. Toți cei care comercializează produsele vizate de SGR sunt obligați să se înregistreze în sistem, indiferent de dimensiunea afacerii. Citește articolul
Operatorii economici care introduc pe piața națională alternative reutilizabile durabile sau care nu conțin plastic la produsele din plastic de unică folosinţă, sticle PET care conțin plastic reciclat și plastic reciclat pentru a fi încorporat în sticle PET trebuie de acum să se înregistreze într-un registru special, ținut de Administrația Fondului pentru Mediu, conform unor norme ce au apărut azi în Monitorul Oficial. Cei care deja introduc pe piață astfel de produse au termen-limită de înregistrare la final de noiembrie, până în termenul de intrare în vigoare a sistemului garanție-returnare. Citește articolul
Sistemul de garanţie-returnare destinat ambalajelor primare nereutilizabile (sticlă, plastic, metal - volum între 0,1 - 3 litri), prin care comercianții ar trebui să rețină o garanție de 50 de bani pentru fiecare produs ambalat și pe care să o returneze apoi clienților trebuie să intre în vigoare din 30 noiembrie 2023. Încă de anul trecut însă, în cadrul administratorului SGR s-a pus problema că termenul nu este fezabil și că, cel mai probabil, implementarea mecanismului va trebui făcută cu întârziere. Pe 13 septembrie, ReturRO, administratorul sistemului anunțat că a solicitat oficial, printr-o cerere către Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor, o prelungire de cel puțin trei luni a termenului de intrare în vigoare. În urma ședinței de Guvern de astăzi, ministerul a declarat că nu este de acord cu această solicitare și că trebuie făcute toate pregătirile până la termenul-limită. Citește articolul