Din toamna acestui an, comercianții de băuturi, indiferent de tipul acestora, vor trebui să aplice un sistem de garanție-returnare (SGR) a ambalajelor nereutilizabile, prin care să le oprească consumatorilor, la vânzarea băuturilor ambalate, o garanție în bani, sumă pe care vor trebui să le-o restituie la returnarea recipientelor. Acum, printr-un proiect de hotărâre pus chiar azi în dezbatere publică, Ministerul Mediului vrea să stabilească un administrator al SGR, astfel încât, din octombrie, sistemul să poată fi pus în aplicare. Citește articolul
Anul 2021 a venit cu multe ordonanțe în materia obligațiilor de mediu. În topul reglementărilor regăsim Ordonanța antiplastic, cea care a transpus în legislația noastră o directivă ce prevede interzicerea introducerii și punerii pe piață a unor produse din plastic, precum și măsuri de reducere a consumului altor categorii de produse similare. Tot anul acesta, Guvernul a venit și cu regulile pentru sistemul de garanție pentru ambalaje, prin care consumatorii vor plăti o garanție de 50 de bani pentru fiecare sticlă cumpărată. Avem, totodată, reguli noi în materia deșeurilor. Citește articolul
Black Friday a trecut, cel puțin calendaristic, iar cei mai mulți dintre cei care au vrut să cumpere produse la reduceri au făcut-o deja. Dar dacă produsele primite nu se ridică la așteptările lor, sunt importante de reținut o serie de aspecte legale privind returul și garanția acestora. Citește articolul
Comercianții din țara noastră vor trebui să aplice, din 2022, un sistem de garanție-returnare a sticlelor, ce stabilește că, la vânzarea băuturilor ambalate, vor trebui să le oprească consumatorilor o garanție în bani, urmând să le-o restituie acestora la returnarea ambalajului. În cazul nerespectării noilor obligații privind mecanismul de garanţie-returnare a ambalajelor nereutilizabile, comercianții vor putea primi amenzi de până la 50.000 de lei, potrivit unei recente hotărâri de Guvern. Citește articolul
Din 2022, la cumpărarea băuturilor ambalate, consumatorii vor lăsa la magazine o garanție în bani, urmând să o recupereze de la comercianți atunci când vor returna ambalajele, potrivit unui sistem care va fi implementat în baza unei recente hotărâri de Guvern. Astfel, în curând, comercianții vor trebui să se înregistreze în sistemul de garanție-returnare (SGR) a ambalajelor nereutilizabile, ceea ce aduce, automat, numeroase obligații noi pentru aceștia. Citește articolul
Cei ce vor cumpăra băuturi, indiferent de tipul acestora - alcoolice sau nu -, vor trebui să lase la magazin, din 2022, o garanție pentru ambalaje, urmând să-și recupereze banii atunci când le returnează, potrivit unei hotărâri oficializate aseară. Garanția va fi de 0,5 lei pentru fiecare recipient făcut din sticlă, plastic sau metal. Citește articolul
Garanția de 0,5 lei/ambalaj refolosibil se va putea cere înapoi în baza bonului fiscal din care reiese această valoare și, evident, a ambalajului adus înapoi în stare bună. Sistemul de returnare a garanției pentru astfel de ambalaje intră în vigoare duminică, iar în câțiva ani va ajunge să se aplice mai multor tipuri de ambalaje, nu doar celor reutilizabile, potrivit legii. Citește articolul
Ambalajele primare reutilizabile cu volume cuprinse între 0,1 l și 3 l folosite pentru produsele destinate consumului uman trebuie înregistrate în contabilitate, de la 31 martie, la valoarea de 0,50 lei/ambalaj reutilizabil. Este singura precizare din perspectivă contabilă adusă recent pentru aplicarea sistemului de garanție de 0,50 lei pentru ambalaje, care va intra în vigoare la finele acestei luni. Deși ne apropiem de aplicarea acestuia, în practică există multe nelămuriri. Citește articolul
Comercianții cu spații de vânzare mai mari de 400 de metri pătrați trebuie să asigure, începând de la finele lui martie, aplicarea sistemului garanție-returnare a ambalajelor reutilizabile, potrivit modificărilor aduse anul trecut Legii privind gestionarea ambalajelor. Pe lângă informarea consumatorilor despre cum se aplică acest mecanism, marile magazine vor trebui să pună la dispoziție puncte de preluare și rambursare a garanției bănești pentru aceste ambalaje și să asigure cumpărătorilor posibilitatea de a scăpa de ele la cumpărarea unor produse și nu numai. Citește articolul
O bună parte din discuțiile din prima jumătate a anului 2018 s-au cantonat în direcția noii legislații pentru protecția datelor personale, în special în jurul ideii "am sau nu am nevoie de un responsabil cu protecția datelor". A apărut beneficiul împărțirii trimestriale a dividendelor, cu obligația de a întocmi bilanțurile interimare, o legislație modificată privind gestionarea ambalajelor, necesitatea agențiilor de turism de a face raportări periodice, obligația de a monta panouri de avertizare a unor pericole și nu numai. Citește articolul