Filtrează articole după
Explicăm Legislația
Subiect: returnare bun stricat
ACCES PREMIUM

UPDATE Comercianții care nu înlocuiesc produsele defecte în 30 de zile riscă amenzi de până la 25.000 de lei. Măsura se aplică de duminică

Cristian Stanescu, Redactor, avocatnet.ro
21 Noiembrie 2025 | 21398 | Timp de citire: 1 min.

În urmă cu doi ani, la începutul lunii iulie, Guvernul decidea să vină în ajutorul consumatorilor, impunând comercianților obligativitatea înlocuirii produselor neconforme în 30 de zile de la achiziționare. O lege prin care se completează aceste prevederi a fost oficializată recent, în condițiile în care amintita obligație nu era însoțită, până acum, de sancțiuni care să poată fi aplicate companiilor care nu se conformează acestei reglementări. Amenda maximă ce va putea fi aplicată de duminică este de 25.000 lei. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Black Friday 2025

Reminder Dacă constați o neconformitate la produsul cumpărat în termen de 30 de zile de la achiziție, comerciantul e obligat să ți-l înlocuiască

Cristina Iacob, Redactor, avocatnet.ro
19 Noiembrie 2025 | 1 | 4766 | Timp de citire: 5 min.

Consumatorii au dreptul de a înlocui produsele neconforme în termen de 30 de zile de la livrare, indiferent dacă le cumpără din magazine fizice sau online. În plus, au posibilitatea de a solicita repararea acestora. Totuși, este esențial să fie bine informați despre criteriile de conformitate ale produselor, pentru a-și putea exercita corect aceste drepturi. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Reminder 11 lucruri pe care trebuie să le știi despre returnarea și garanția produselor cumpărate de Black Friday și nu numai

avocatnet.ro
31 Octombrie 2025 | 26 | 128177 | Timp de citire: 4 min.

În câteva zile începe perioada cu cele mai mari reduceri de preț din an, respectiv Black Friday. Dar dacă produsele pe care le primesc cei ce le cumpără cu această ocazie sau cu alte ocazii nu se ridică la așteptările lor, cumpărătorii trebuie să știe că sunt multe aspecte legale importante privind returul și garanția acestora. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Probleme și nemulțumiri cu produsele cumpărate de Black Friday? Ce opțiuni au cei nemulțumiți

Alexandros Bakos, Redactoravocatnet.ro
17 Noiembrie 2020 | 1 | 2981 | Timp de citire: 3 min.

Persoanele care au făcut cumpărături de Black Friday ar putea să fi primit produse neconforme, produse stricate sau doar să fie nemulțumite de acestea. În acest caz, ei au mai multe opțiuni la dispoziție, pentru remedierea problemei sau pentru returnarea banilor. În primul rând, au dreptul să îi ceară vânzătorului înlocuirea produsului neconform cu unul conform (sau repararea acestuia, dacă discutăm de un produs ce nu funcționează corespunzător). De asemenea, dacă produsele cumpărate au fost comandate online, ele pot fi returnate legal, într-un termen de două săptămâni, fără ca cel care returnează produsul să trebuiască să dea explicații. Citește articolul

ACCES GRATUIT
De Black Friday, fii informat!

Ce trebuie să știi când ți se livrează un produs cu defecte

Simona Voiculescu, Director Editorial, avocatnet.ro
13 Noiembrie 2017 | 1 | 5670 | Timp de citire: 3 min.

Vânzătorul e răspunzător față de cumpărător pentru orice neconformitate existentă la momentul când au fost livrate produsele, potrivit legislației din domeniu. Dar dincolo de defectele ascunse, cele care nu pot fi semnalate de noi la prima vedere, atunci când primim bunul, defectele vizibile trebuie să ne determine să refuzăm produsul la livrare. Dacă primim un produs cu defecte vizibile și apoi alegem să-l returnăm, s-ar putea să ne trezim cu o surpriză: să fim "acuzați" că noi am adus stricăciunile și să primim mai puțini bani înapoi. Citește articolul