În câteva zile începe perioada cu cele mai mari reduceri de preț din an, respectiv Black Friday. Dar dacă produsele pe care le primesc cei ce le cumpără cu această ocazie sau cu alte ocazii nu se ridică la așteptările lor, cumpărătorii trebuie să știe că sunt multe aspecte legale importante privind returul și garanția acestora. Citește articolul
În urmă cu doi ani, la începutul lunii iulie, Guvernul decidea să vină în ajutorul consumatorilor, impunând comercianților obligativitatea înlocuirii produselor neconforme în 30 de zile de la achiziționare. O propunere legislativă ce a primit votul celor două Camere ale Parlamentului vine să completeze aceste prevederi, în condițiile în care amintita obligație nu este însoțită, în actuala legislație, de sancțiuni care să poată fi aplicate companiilor care nu se conformează acestei reglementări. Amenda maximă propusă este de 25.000 lei. Citește articolul
Consumatorii au dreptul de a înlocui produsele neconforme în termen de 30 de zile de la livrare, indiferent dacă le cumpără din magazine fizice sau online. În plus, au posibilitatea de a solicita repararea acestora. Totuși, este esențial să fie bine informați despre criteriile de conformitate ale produselor, pentru a-și putea exercita corect aceste drepturi. Citește articolul
Persoanele care au făcut cumpărături de Black Friday ar putea să fi primit produse neconforme, produse stricate sau doar să fie nemulțumite de acestea. În acest caz, ei au mai multe opțiuni la dispoziție, pentru remedierea problemei sau pentru returnarea banilor. În primul rând, au dreptul să îi ceară vânzătorului înlocuirea produsului neconform cu unul conform (sau repararea acestuia, dacă discutăm de un produs ce nu funcționează corespunzător). De asemenea, dacă produsele cumpărate au fost comandate online, ele pot fi returnate legal, într-un termen de două săptămâni, fără ca cel care returnează produsul să trebuiască să dea explicații. Citește articolul
Vânzătorul e răspunzător față de cumpărător pentru orice neconformitate existentă la momentul când au fost livrate produsele, potrivit legislației din domeniu. Dar dincolo de defectele ascunse, cele care nu pot fi semnalate de noi la prima vedere, atunci când primim bunul, defectele vizibile trebuie să ne determine să refuzăm produsul la livrare. Dacă primim un produs cu defecte vizibile și apoi alegem să-l returnăm, s-ar putea să ne trezim cu o surpriză: să fim "acuzați" că noi am adus stricăciunile și să primim mai puțini bani înapoi. Citește articolul