Principalele drepturi ale unui cumpărător, potrivit legislației în vigoare, sunt dreptul la garanția legală de doi ani și dreptul la returnarea produselor în 14 zile. Dar lucrurile nu se rezumă doar la garanție și returnare. Trebuie să știm de ce e important să dăm înapoi un bun cu defecte încă de când îl primim acasă, cine e responsabil de pagubele aduse de produsele cumpărate, cum să facem cumpărături sigure cu cardul și cum suntem protejați când cumpărăm din străinătate. Cu ocazia Zilei Drepturilor Consumatorilor, v-am pregătit o sinteză cu informațiile necesare pe care orice cumpărător trebuie să le aibă! Citește articolul
Dacă ne-am adresat deja comerciantului sau celui care ne prestează un serviciu și am primit o rezolvare nesatisfăcătoare sau chiar deloc, abia atunci ne putem adresa autorităților din domeniu: Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) și Centrului European al Consumatorilor (ECC România), după caz. Cel mai important lucru este să însoțim plângerile noastre de copiile tuturor documentelor pe care ni le cer. În orice caz, indiferent de rezolvare, vom primi un răspuns de la aceste autorități într-o lună de zile. Citește articolul
Cumpărătorii au dreptul la garanție pentru bunurile pe care le iau de la comercianți, potrivit legislației în vigoare. Dar dacă cumpărăm de la o persoană fizică, adică de la primul cumpărător? Faptul că bunul luat la mâna a doua e încă în garanție ne ajută să beneficiem de toate drepturile oferite prin lege pentru primul cumpărător? Răspunsul l-am aflat de la Centrul European al Consumatorilor din România (ECC România). Citește articolul
Vânzătorul e răspunzător față de cumpărător pentru orice neconformitate existentă la momentul când au fost livrate produsele, potrivit legislației din domeniu. Dar dincolo de defectele ascunse, cele care nu pot fi semnalate de noi la prima vedere, atunci când primim bunul, defectele vizibile trebuie să ne determine să refuzăm produsul la livrare. Dacă primim un produs cu defecte vizibile și apoi alegem să-l returnăm, s-ar putea să ne trezim cu o surpriză: să fim "acuzați" că noi am adus stricăciunile și să primim mai puțini bani înapoi. Citește articolul
Atunci când vrei să cumperi online un produs din străinătate, nu trebuie să te gândești că lucrurile sunt cu mult mai complicate decât atunci când cumperi din România. Cu atât mai mult, dacă vrei să cumperi dintr-un alt stat al Uniunii Europene, drepturile tale sunt aceleași cu cele pe care ți le oferă legea română: beneficiezi de garanția produselor cumpărate, ai posibilitatea să returnezi produsele și așa mai departe. Citește articolul
Dacă te gândești deja că nu știi ce vei face cu toate ambalajele produselor pe care le cumperi de Black Friday, îți amintim că legea nu te obligă să le păstrezi. Cu toate acestea, trebuie să ai în vedere că, la returnarea produselor, unii comercianți pot să considere că ai diminuat valoarea produsului dacă nu mai ai ambalajul original și, din cauza asta, îți pot da mai puțini bani înapoi. Citește articolul
În calitate de consumator, este important să știi ce drepturi ai dacă ai cumpărat un produs defect care ți-a cauzat o pagubă. Ce faci dacă produsul pe care l-ai cumpărat de Black Friday te-a pus în pericol? Trebuie să știi cine este responsabil pentru daună și cum poți trage la răspundere persoana respectivă. Citește articolul
Consumatorii sunt îndreptățiți să returneze un produs cumpărat dintr-un magazin online în cel mult 14 zile, fără să fie nevoiți să-și motiveze decizia sau fără să aibă nevoie de ambalajul original al acestuia. În plus, există posibilitatea de a returna, în aceleași condiții, chiar și un produs căruia consumatorul i-a adus mici stricăciuni. Înainte să te aventurezi în frenezia Black Friday, îți explicăm pe scurt ce ar trebui să știi despre returnarea produselor cumpărate din magazinele online. Citește articolul
Tu ești în siguranță atunci când faci cumpărături online? În perioada Black Friday, magazinele online se laudă cu vânzări record. Înainte de a intra în goana după reduceri, află ce măsuri de securitate poți să îți iei atunci când plătești pe internet cu cardul. Citește articolul
În cazul în care produsul pe care l-ai cumparat este defect, ai dreptul la repararea sau înlocuirea acestuia, dar poți obține chiar și banii înapoi. De Black Friday, comercianții se întrec în oferte, dar nu întotdeauna produsele cumpărate sunt conforme. Tu știi care sunt condițiile în care te poți bucura de garanția legală a unui produs? Citește articolul