Pe lângă controalele ANPC structurate în mod specific domeniului în care activează, comercianții trebuie să nu uite că sunt obligați să se conformeze unor reglementări general valabile, cum sunt cele referitoare la garanția produselor. Citește articolul
Potrivit Legii 449/2003, care reglementează garanțiile produselor, atunci când apar probleme în funcționarea unui produs de folosință îndelungată aflat în garanție, comerciantul care l-a vândut este obligat să îl repare sau să îl înlocuiască în 15 zile calendaristice ori, dacă nu se poate, să-i restituie clientului prețul plătit. La prima vedere, pare simplu de calculat cât are acesta de așteptat: s-a stricat, anunță comerciantul și în 15 zile situația trebuie rezolvată. În realitate lucrurile nu stau chiar așa, termenul curgând diferit în funcție de natura produsului - de exemplu, perioada maximă în care trebuie reparată sau înlocuită o mașină de spălat rufe este mai scurtă decât cea în care trebuie adus la conformitate un telefon defect. În plus, în anumite situații clientul poate pretinde remedierea într-un interval mai mic decât cel precizat în legislație. Citește articolul
Atunci când cumpără un produs, consumatorul se așteaptă ca acesta să corespundă anumitor caracteristici. În cazul în care produsul cumpărat nu corespunde acelor caracteristici, legea îi oferă posibilitatea de a obține remedierea acestui lucru, aspect cunoscut ca garanție legală de conformitate. În plus, comerciantul poate el însuși să acorde o garanție mai favorabilă decât cea legală. Citește articolul
În cazul în care produsul pe care l-ai cumparat este defect, ai dreptul la repararea sau înlocuirea acestuia, dar poți obține chiar și banii înapoi. De Black Friday, comercianții se întrec în oferte, dar nu întotdeauna produsele cumpărate sunt conforme. Tu știi care sunt condițiile în care te poți bucura de garanția legală a unui produs? Citește articolul