avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 973 soluții astăzi
Acasă Subiect: garantie legala
Subiect: garantie legala
ACCES GRATUIT
Black Friday 2024

Garanția de conformitate și garanția comercială: Tot ce trebuie să știe cumpărătorii despre condițiile în care pot beneficia de acest drept

Iacob Cristina în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
29 Octombrie 2024 | 0 | 905 | Timp de citire: 4 min.

Înainte de achiziționarea unui produs, este esențial să cunoaștem tipurile de garanții disponibile și cum poți beneficia de acestea. În România, garanția de conformitate, reglementată prin lege, oferă consumatorilor protecție timp de doi ani de la achiziție. În plus, există și două tipuri de garanții opționale care pot extinde această protecție. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Garanția pentru produse: Ce trebuie să știe operatorii economici în cazul în care sunt controlați de ANPC

Cristian Stanescu în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
9 Iulie 2024 | 0 | 1001 | Timp de citire: 3 min.

Pe lângă controalele ANPC structurate în mod specific domeniului în care activează, comercianții trebuie să nu uite că sunt obligați să se conformeze unor reglementări general valabile, cum sunt cele referitoare la garanția produselor. Citește articolul

ACCES GRATUIT

CJUE: La vânzarea unor produse ale unor terți, pe platformele de comerț electronic, trebuie oferite informații privind garanția comercială, dacă aceasta determină cumpărătorul să facă achiziția

Simona Voiculescu în Justițiabil in România
Redactor-șef, avocatnet.ro
6 Mai 2022 | 0 | 2523 | Timp de citire: 4 min.

Un comerciant care oferă, pe site-uri precum Amazon, un bun pe care nu l-a produs el însuși trebuie să informeze consumatorul cu privire la garanția producătorului (comercială) în cazul în care face din aceasta un element central sau decisiv al ofertei sale este concluzia la care a ajuns recent Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) în cauza Victorinox. Altfel spus, dacă oferta, ce cuprinde referirea la garanția comercială îl convinge sau e de natură să-l convingă prin asta pe cumpărător, atunci el ar trebui să primească și informațiile necesare privind această garanție comercială. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Ceva nu funcționează cu site-ul de întâlniri? Din 2022, poți beneficia de garanție pentru serviciile digitale pentru care plătești

Simona Voiculescu în Justițiabil in România
Redactor-șef, avocatnet.ro
14 Februarie 2022 | 0 | 1908 | Timp de citire: 3 min.

Garanția pentru serviciile digitale e oferită printr-o ordonanță intrată în vigoare în luna ianuarie a acestui an și le oferă celor care se abonează să beneficieze de astfel de servicii dreptul de a cere inclusiv toți banii înapoi pentru servicii nefurnizate, reduceri de preț pentru cele furnizate defectuos ș.a.m.d.. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Garanția în cazul bunurilor inteligente: Ce obligații au vânzătorii în privința elementelor digitale și cum putem pierde garanția în cazul neactualizării

Simona Voiculescu în Justițiabil in România
Redactor-șef, avocatnet.ro
25 Ianuarie 2022 | 3 | 4781 | Timp de citire: 6 min.

Bunurile cu elemente digitale sau, informal, bunurile inteligente au devenit de multă vreme o parte importantă a achizițiilor pe care le facem cu toții în mod regulat, iar tocmai aceste elemente digitale care le diferențiază de celelalte bunuri pe care le cumpărăm reclamă o reglementare separată în privința garanțiilor. Conform unei ordonanțe care se aplică de la început de an, pentru aceste bunuri putem ajunge să beneficiem de garanții mai extinse pentru conformitate. Totodată, ordonanța vine cu obligații clare în privința disponibilității actualizărilor necesare pentru ca aceste produse să funcționeze, pe perioade rezonabile de timp, la fel ca atunci când le-am cumpărat. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Garanția legală 2022: Ce modificări a adus noua legislație de la 1 ianuarie pentru cumpărători

AVA Lawyers în Justițiabil in România
23 Ianuarie 2022 | 12 | 32506 | Timp de citire: 4 min.

Acum, când ne uităm la drepturile noastre în calitate de consumatori în privința garanțiilor pe care comercianții trebuie să ni le ofere pentru unele bunuri produse pe care le cumpărăm, avem în vedere un nou act normativ. De la 1 ianuarie, legea garanțiilor s-a schimbat, iar modificările aduse în privința garanției legale sunt, în mare, favorabile consumatorilor. O analiză, pe scurt: Citește articolul

ACCES PREMIUM

Din 2022, obligația de garanție este în sarcina mai multor tipuri de vânzători decât până acum, inclusiv a meșteșugarilor și artizanilor neînregistrați

AVA Lawyers în Aspecte juridice
19 Ianuarie 2022 | 0 | 1927 | Timp de citire: 2 min.

Noua reglementare a garanțiilor legale și comerciale pentru produsele vândute pe teritoriul României a adus de la 1 ianuarie și o definiție extinsă a noțiunii de vânzător, ceea ce va antrena calitatea de garant, cu toate obligațiile care decurg din lege, și în sarcina unora dintre persoanele care până acum, pe vechea reglementare, scăpau de obligații întrucât textul de lege nu le avea în vedere. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Garanția comercială 2022: Ce oferă în plus față de cea legală și care e termenul în care trebuie reparate sau înlocuite bunurile

Simona Voiculescu în Justițiabil in România
Redactor-șef, avocatnet.ro
18 Ianuarie 2022 | 0 | 6442 | Timp de citire: 3 min.

Garanția comercială este ceva asumat de producător sau comerciant în plus față de ceea ce reprezintă garanția legală la care avem dreptul (adică cei doi ani de garanție). Să zicem că producătorul și-a asumat față de noi, contractual, zece ani de durabilitate a produsului pe care l-am cumpărat, garantându-ne astfel reparațiile necesare ori înlocuirea produsului pe toată această perioadă. Ce condiții trebuie să îndeplinească însă această garanție și ce putem cere noi, consumatorii, de la comercianți și producători, conform noii reglementări a garanțiilor: Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE A fost publicat noul cadru legal al vânzării bunurilor și garanțiilor oferite. Schimbările ce se vor aplica din 1 ianuarie, diferite față de ce se propusese inițial

avocatnet.ro în Aspecte juridice
30 Decembrie 2021 | 1 | 14638 | Timp de citire: 7 min.

După ce recent Ministerul Economiei a republicat în dezbatere un proiect de OUG prin care se va schimba, din 1 ianuarie 2022, cadrul legal aplicabil vânzării de bunuri consumatorilor, Guvernul l-a și adoptat săptămâna asta în ședință, iar azi ordonanța care-l cuprinde a apărut în Monitorul Oficial. La fel ca vechea Lege nr. 449/2003 (pe care o va înlocui de la 1 ianuarie), ordonanța tratează, în mod special, conformitatea bunurilor cu contractul de vânzare, măsurile ce vor trebui luate de vânzători în caz de neconformitate a produselor, dar și regimul garanției produselor. Doar că Guvernul a trimis la Monitorul Oficial o formă semnificativ diferită, pe partea de garanții legale, față de ceea ce ne-a arătat că adoptă în ședința care a avut loc zilele trecute. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Jurisprudență utilă

Ai cumpărat un autoturism cu garanție antirugină? E bine să te asiguri că reviziile speciale sunt efectuate la timp și menționate în carnetul de service și garanții pentru a evita neplăcerile

Dan Năstase în Ghid auto
Consilier juridic specializat în relații de muncă,
22 Noiembrie 2021 | 1 | 2437 | Timp de citire: 5 min.

În ultimii ani, atât producătorii de autoturisme, cât și distribuitorii, au inclus în reclame și în mesajele de promovare informații privind garanția elementelor de caroserie împotriva coroziunii de cinci, șapte, 10 sau chiar 12 ani, acesta fiind un element care poate influența decizia cumpărătorilor de a alege o anumită marcă ori un anumit model. Odată cumpărată mașina, dusă la revizii așa cum se cere, proprietarul constată peste câțiva ani că a apărut rugina pe mașina sa și cere dreptul cuvenit, doar că nimeni nu vrea să înlocuiască piesele neconforme; mai mult, i se impută cumpărătorului că nu a cerut ce trebuia la revizii, ca și cum ar fi obligația lui să cunoască ce trebuie schimbat sau ce trebuie verificat periodic la mașină, iar nu a celor din service. Iată în acest material un exemplu unde instanța de judecată i-a dat câștig de cauză cumpărătorului pe criteriul că cei de la service trebuie să cunoască și să respecte indicațiile producătorului privind întreținerea și repararea defectelor constatate. Citește articolul