Pe lângă controalele ANPC structurate în mod specific domeniului în care activează, comercianții trebuie să nu uite că sunt obligați să se conformeze unor reglementări general valabile, cum sunt cele referitoare la garanția produselor. Citește articolul
Bunurile cu elemente digitale sau, informal, bunurile inteligente au devenit de multă vreme o parte importantă a achizițiilor pe care le facem cu toții în mod regulat, iar tocmai aceste elemente digitale care le diferențiază de celelalte bunuri pe care le cumpărăm reclamă o reglementare separată în privința garanțiilor. Conform unei ordonanțe care se aplică de la început de an, pentru aceste bunuri putem ajunge să beneficiem de garanții mai extinse pentru conformitate. Totodată, ordonanța vine cu obligații clare în privința disponibilității actualizărilor necesare pentru ca aceste produse să funcționeze, pe perioade rezonabile de timp, la fel ca atunci când le-am cumpărat. Citește articolul
Acum, când ne uităm la drepturile noastre în calitate de consumatori în privința garanțiilor pe care comercianții trebuie să ni le ofere pentru unele bunuri produse pe care le cumpărăm, avem în vedere un nou act normativ. De la 1 ianuarie, legea garanțiilor s-a schimbat, iar modificările aduse în privința garanției legale sunt, în mare, favorabile consumatorilor. O analiză, pe scurt: Citește articolul
În cazul în care produsul pe care l-ai cumparat este defect, ai dreptul la repararea sau înlocuirea acestuia, dar poți obține chiar și banii înapoi. De Black Friday, comercianții se întrec în oferte, dar nu întotdeauna produsele cumpărate sunt conforme. Tu știi care sunt condițiile în care te poți bucura de garanția legală a unui produs? Citește articolul