avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 267 soluții astăzi
Acasă Subiect: garantie comerciala
Subiect: garantie comerciala
ACCES GRATUIT

CJUE: La vânzarea unor produse ale unor terți, pe platformele de comerț electronic, trebuie oferite informații privind garanția comercială, dacă aceasta determină cumpărătorul să facă achiziția

Simona Voiculescu în Justițiabil in România
Redactor-șef, avocatnet.ro
6 Mai 2022 | 0 | 564 | Timp de citire: 4 min.

Un comerciant care oferă, pe site-uri precum Amazon, un bun pe care nu l-a produs el însuși trebuie să informeze consumatorul cu privire la garanția producătorului (comercială) în cazul în care face din aceasta un element central sau decisiv al ofertei sale este concluzia la care a ajuns recent Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) în cauza Victorinox. Altfel spus, dacă oferta, ce cuprinde referirea la garanția comercială îl convinge sau e de natură să-l convingă prin asta pe cumpărător, atunci el ar trebui să primească și informațiile necesare privind această garanție comercială. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Garanția în cazul bunurilor inteligente: Ce obligații au vânzătorii în privința elementelor digitale și cum putem pierde garanția în cazul neactualizării

Simona Voiculescu în Justițiabil in România
Redactor-șef, avocatnet.ro
25 Ianuarie 2022 | 0 | 1178 | Timp de citire: 6 min.

Bunurile cu elemente digitale sau, informal, bunurile inteligente au devenit de multă vreme o parte importantă a achizițiilor pe care le facem cu toții în mod regulat, iar tocmai aceste elemente digitale care le diferențiază de celelalte bunuri pe care le cumpărăm reclamă o reglementare separată în privința garanțiilor. Conform unei ordonanțe care se aplică de la început de an, pentru aceste bunuri putem ajunge să beneficiem de garanții mai extinse pentru conformitate. Totodată, ordonanța vine cu obligații clare în privința disponibilității actualizărilor necesare pentru ca aceste produse să funcționeze, pe perioade rezonabile de timp, la fel ca atunci când le-am cumpărat. Citește articolul

ACCES GRATUIT

S-a introdus un nou tip de garanție pentru produsele vândute consumatorilor de către comercianți

Alexandru Boiciuc în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor-șef, avocatnet.ro
22 Ianuarie 2022 | 1 | 5089 | Timp de citire: 3 min.

Schimbarea recentă a cadrului legal al vânzării de produse către consumatori a venit și cu introducerea unui nou tip de garanție - cea de durabilitate. Această garanție poate fi oferită direct de către producătorul bunurilor cumpărate de consumatori, care poate garanta astfel condiții mai favorabile decât comerciantul. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Garanția comercială 2022: Ce oferă în plus față de cea legală și care e termenul în care trebuie reparate sau înlocuite bunurile

Simona Voiculescu în Justițiabil in România
Redactor-șef, avocatnet.ro
18 Ianuarie 2022 | 0 | 1223 | Timp de citire: 3 min.

Garanția comercială este ceva asumat de producător sau comerciant în plus față de ceea ce reprezintă garanția legală la care avem dreptul (adică cei doi ani de garanție). Să zicem că producătorul și-a asumat față de noi, contractual, zece ani de durabilitate a produsului pe care l-am cumpărat, garantându-ne astfel reparațiile necesare ori înlocuirea produsului pe toată această perioadă. Ce condiții trebuie să îndeplinească însă această garanție și ce putem cere noi, consumatorii, de la comercianți și producători, conform noii reglementări a garanțiilor: Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE A fost publicat noul cadru legal al vânzării bunurilor și garanțiilor oferite. Schimbările ce se vor aplica din 1 ianuarie, diferite față de ce se propusese inițial

avocatnet.ro în Aspecte juridice
30 Decembrie 2021 | 1 | 8855 | Timp de citire: 7 min.

După ce recent Ministerul Economiei a republicat în dezbatere un proiect de OUG prin care se va schimba, din 1 ianuarie 2022, cadrul legal aplicabil vânzării de bunuri consumatorilor, Guvernul l-a și adoptat săptămâna asta în ședință, iar azi ordonanța care-l cuprinde a apărut în Monitorul Oficial. La fel ca vechea Lege nr. 449/2003 (pe care o va înlocui de la 1 ianuarie), ordonanța tratează, în mod special, conformitatea bunurilor cu contractul de vânzare, măsurile ce vor trebui luate de vânzători în caz de neconformitate a produselor, dar și regimul garanției produselor. Doar că Guvernul a trimis la Monitorul Oficial o formă semnificativ diferită, pe partea de garanții legale, față de ceea ce ne-a arătat că adoptă în ședința care a avut loc zilele trecute. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Jurisprudență utilă

Ai cumpărat un autoturism cu garanție antirugină? E bine să te asiguri că reviziile speciale sunt efectuate la timp și menționate în carnetul de service și garanții pentru a evita neplăcerile

Dan Nastase în Ghid auto
Consilier juridic specializat în relații de muncă,
22 Noiembrie 2021 | 0 | 1190 | Timp de citire: 5 min.

În ultimii ani, atât producătorii de autoturisme, cât și distribuitorii, au inclus în reclame și în mesajele de promovare informații privind garanția elementelor de caroserie împotriva coroziunii de cinci, șapte, 10 sau chiar 12 ani, acesta fiind un element care poate influența decizia cumpărătorilor de a alege o anumită marcă ori un anumit model. Odată cumpărată mașina, dusă la revizii așa cum se cere, proprietarul constată peste câțiva ani că a apărut rugina pe mașina sa și cere dreptul cuvenit, doar că nimeni nu vrea să înlocuiască piesele neconforme; mai mult, i se impută cumpărătorului că nu a cerut ce trebuia la revizii, ca și cum ar fi obligația lui să cunoască ce trebuie schimbat sau ce trebuie verificat periodic la mașină, iar nu a celor din service. Iată în acest material un exemplu unde instanța de judecată i-a dat câștig de cauză cumpărătorului pe criteriul că cei de la service trebuie să cunoască și să respecte indicațiile producătorului privind întreținerea și repararea defectelor constatate. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Soluții pentru probleme cotidiene

Probleme legate de retururi și garanții și soluții pentru ele: Ce trebuie să știi despre actele necesare și păstrarea ambalajului original

avocatnet.ro în Salarizare, taxare & relația cu statul
16 Iunie 2020 | 2 | 4757 | Timp de citire: 3 min.

Atunci când cumpără un produs, consumatorul se așteaptă ca acesta să corespundă anumitor caracteristici. În cazul în care produsul cumpărat nu corespunde acelor caracteristici, legea îi oferă posibilitatea de a obține remedierea acestui lucru, aspect cunoscut ca garanție legală de conformitate. În plus, comerciantul poate el însuși să acorde o garanție mai favorabilă decât cea legală. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Retur produse 2019: Comercianții trebuie să suporte inclusiv costul transportului

Alexandros Bakos în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
8 Ianuarie 2019 | 2 | 20264 | Timp de citire: 2 min.

Din cauză că, în prezent, este foarte ușor să se facă vânzări la distanță (în special prin internet), pot apărea situații în care, din cauza distanței, să fie implicate și costuri de transport (uneori, ridicate, în funcție de bun). Astfel, în cazul în care un comerciant a vândut un produs neconform cu angajamentele asumate față consumator, primul oferind o garanție comercială celui din urmă, puteau exista discuții cu privire la persoana care are obligația de a suporta costurile de transport pentru retur. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Ce acte îți trebuie ca să beneficiezi de garanția unui produs

Alexandru Boiciuc în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor-șef, avocatnet.ro
14 Iulie 2016 | 8 | 22595 | Timp de citire: 6 min.

Cetățenii care cumpără produse de la comercianți au dreptul de a beneficia de garanție pentru acestea, conform legislației în vigoare. În situația în care produsele au probleme și nu pot fi folosite cum trebuie, cumpărătorii trebuie doar să facă dovada achiziției acestora pentru a se bucura de reparații, înlocuire sau returnarea banilor. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Acordarea garanției la cumpărarea unui produs din Italia: iată ce drepturi ai!

Dragos Niculescu în Obligatii legale în Italia
Redactor, avocatnet.ro
5 Mai 2016 | 0 | 3353 | Timp de citire: 3 min.

Pe tot teritoriul Uniunii Europene, orice consumator care cumpără produse are dreptul să primească garanție, astfel încât în cazul în care ele se dovedesc a fi defectuoase sau nu arată conform descrierii, comerciantul să fie obligat să le repare, să le înlocuiască, să le reducă prețul sau chiar să înapoieze banii cumpărătorului. Italia nu face excepție de la această regulă, astfel că și pe teritoriul ei, cetățenii primesc garanții pentru produsele achiziționate de la comercianți. Citește articolul