OUG 140/2021 privind anumite aspecte referitoare la contractele de vânzare de bunuri se va modifica din
9 iulie, potrivit Legii 205/2023, ce a fost oficializată joi, astfel încât consumatorii să fie mai bine protejați în relația cu comercianții.
Mai exact, consumatorii vor putea beneficia curând de
înlocuirea directă a bunurilor “în cazul în care neconformitatea acestora este constatată la scurt timp după livrare, fără a depăşi 30 de zile calendaristice”.
Legislația actuală prevede că, atunci când se constată, în cel mult o lună de la livrare, neconformitate unor produse,
consumatorii pot să opteze pentru o anumită măsură corectivă. Mai precis, pot alege, cel puțin teoretic, pentru repararea produsului sau pentru înlocuirea lui.
În practică însă, comercianții optează, cel puțin în primă fază, pentru repararea produsului. Astfel, de multe ori, înlocuirea unui produs defect este dificilă și de durată.
Motivul apariției acestei modificări este că, în situația în care se constată, în maximum o lună de la livrare, că anumite produse sunt neconforme, se consideră, potrivit inițiatorilor,
“că bunurile aveau deja un viciu la momentul achiziționării, sens în care, consumatorul trebuie să fie protejat prin înlocuirea acestora”.
OUG 140/2021, ce se aplică de la 1 ianuarie 2022, stabilește
cadrul legal actual al vânzării bunurilor și garanțiilor oferite. Printre altele, ordonanța a extins noțiunea de vânzător și în cazul activităților artizanale sau profesionale și stabilește că vânzătorul trebuie să efectueze reparația sau înlocuirea bunului neconform, în baza garanției comerciale, în cel mult 15 zile.
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform
termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi o solicitare pe adresa
office@avocatnet.ro.
Comentarii articol (3)