Din 9 iulie 2023, în cazul în care constată, în cel mult 30 de zile de la livrarea unui produs, că acesta nu e bun, consumatorul poate beneficia direct de înlocuirea produsului, potrivit unei legi publicate joi în Monitorul Oficial. În prezent, consumatorii pot alege între repararea sau înlocuirea produsului. Citește articolul
Printr-un ordin apărut în septembrie, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a stabilit că unitățile de alimentație publică vor trebui să-și informeze clienții, începând din 20 decembrie, în legătură cu ingredientele produselor alimentare finite sau mâncărurilor pe care le vând, indiferent dacă acestea sunt destinate consumului pe loc sau acasă, regulile urmând să se aplice și când mâncarea se vinde online. ANPC a anunțat luni că va amâna termenul stabilit inițial, în urma discuțiilor cu structurile asociative şi patronatele din HoReCa, iar azi vedem și ordinul cu termenul modificat publicat în Monitorul Oficial. Citește articolul
În ultima perioadă, Centrul European al Consumatorilor din România (ECC Romania) a primit mai multe solicitări din partea unor consumatori români care au întâmpinat probleme atunci când au folosit unele site-uri deținute de comercianți cu sediul în alte state Uniunii Europene (UE), speciale pentru crearea de CV-uri sau pentru generarea unui cod QR. Citește articolul
Din 1 martie, cumparatorii care nu primesc bonuri fiscale pentru produsele achizitionate au dreptul sa nu le mai plateasca. Acest drept al consumatorilor este prevazut intr-un act normativ care a intrat in vigoare duminica. Citește articolul