avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 425 soluții astăzi
Acasă Subiect: consumator
Subiect: consumator
ACCES PREMIUM

Restaurantele, cantinele și firmele de catering vor avea, din decembrie, noi obligații privind informarea consumatorilor

Dragos Niculescu în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
23 Septembrie 2022 | 0 | 2385 | Timp de citire: 2 min.

Printr-un ordin apărut în această săptămână, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a stabilit că restaurantele, cantinele și firmele de catering, printre altele, vor trebui să-și informeze clienții, începând din 20 decembrie, în legătură cu ingredientele produselor alimentare finite sau mâncărurilor pe care le vând, indiferent dacă acestea sunt destinate consumului pe loc sau acasă. Regulile se vor aplica și când mâncarea se vinde online. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Proiect de lege

Este propusă o nouă legislație privind protecția consumatorilor, cu reguli mai stricte și sancțiuni mai dure pentru comercianți

Dragos Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
16 Septembrie 2022 | 1 | 728 | Timp de citire: 2 min.

Pentru că actuala legislație privind protecția consumatorilor nu mai răspunde pe deplin nevoilor actuale ale acestora, parlamentarii vor ca, printr-un proiect de lege pus în această săptămână în dezbaterea senatorilor, aceasta să fie actualizată, astfel încât să reflecte dezvoltarea din ultima vreme a pieței de produse și servicii din țara noastră. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Regulile sancționării cu până la 5% din cifra de afaceri a furnizorilor de energie ce nu respectă plafoanele instituite de stat au fost publicate

Dragos Niculescu în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
23 Mai 2022 | 0 | 1918 | Timp de citire: 2 min.

Atât clienții casnici, cât și cei noncasnici vor beneficia, până în martie 2023, de facturi reduse la electricitate și gaze naturale, după cum a fost stabilit spre finalul lunii martie. Tot atunci s-a stabilit și că furnizorii care nu vor respecta plafoanele stabilite în acest sens vor putea primi amenzi de până la 5% din cifra de afaceri. Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a stabilit și modul efectiv în care vor fi stabilite și aplicate sancțiunile raportate la cifra de afaceri în cazul furnizorilor de energie care nu respectă plafoanele, iar ordinul cu regulile trasate de ANPC a fost recent oficializat.  Citește articolul

ACCES GRATUIT
Transpunere directivă europeană

În curând, consumatorii români vor putea fi reprezentați în mod colectiv în procesele față de comercianți

Lucia Tozaru în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
19 Aprilie 2022 | 0 | 1224 | Timp de citire: 3 min.

Un proiect de lege ce are ca scop descurajarea și mai mult a practicilor ilegale și de a reduce prejudiciile aduse consumatorilor a fost pus recent în dezbatere publică de către Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului. Prin intermediul proiectului de act normativ se încearcă consolidarea mecanismelor de protecție a intereselor colective ale consumatorilor, nu doar la nivel individual, atât în privința opririi unor practici ilegale, cât și pentru obținerea de despăgubiri. Citește articolul

ACCES GRATUIT

ECC România recomandă prudență la accesarea unor site-uri străine pentru crearea de CV-uri sau de coduri QR

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
1 Aprilie 2022 | 0 | 613 | Timp de citire: 3 min.

În ultima perioadă, Centrul European al Consumatorilor din România (ECC Romania) a primit mai multe solicitări din partea unor consumatori români care au întâmpinat probleme atunci când au folosit unele site-uri deținute de comercianți cu sediul în alte state Uniunii Europene (UE), speciale pentru crearea de CV-uri sau pentru generarea unui cod QR.  Citește articolul

ACCES GRATUIT

De azi, în cazul situațiilor urgente, consumatorii pot sesiza ANPC prin WhatsApp

Dragos Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
7 Februarie 2022 | 0 | 2558 | Timp de citire: 2 min.

Cei ce vor să aducă în atenția Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) o situație urgentă, de pildă, debranșarea de la electricitate sau gaze naturale pentru facturi calculate greșit ori în situația în care este pusă în pericol sănătatea oamenilor, au de-acum la dispoziție pentru asta un număr de WhatsApp, potrivit unui anunț de azi al instituției. Totuși, trimiterea sesizărilor către ANPC în acest mod nu elimină necesitatea formulării unei reclamații oficiale. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Proiect aproape de adoptarea finală: Dacă ți se strică frigiderul sau aragazul, cât sunt în garanție, vei primi altele, pe perioada reparației

avocatnet.ro în Salarizare, taxare & relația cu statul
4 Iunie 2020 | 1 | 4006 | Timp de citire: 2 min.

Consumatorii cărora li se strică un produs complex, ce are o durată de utilizare medie (cum e mașina de spălat, de exemplu) și se află în garanție, vor primi de la vânzător un produs de schimb, pe care să îl utilizeze cât timp primul este reparat. Propunerea urmează să primească votul decisiv în curând. Proiectul îi va ajuta, în special, pe acei consumatori care ar putea aștepta și timp de o lună repararea unor produse cum sunt frigiderele, mașinile de spălat sau alte electrocasnice de acest fel. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Cum poți renunța la un contract încheiat online

Alexandros Bakos în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
5 Martie 2020 | 0 | 2526 | Timp de citire: 5 min.

Consumatorii care încheie contracte online (de exemplu, comandă un bun de pe internet sau încheie un contract cu un furnizor de utilități astfel) au, ca regulă, dreptul să se retragă din acel contract, într-un anumit interval de timp. Mai jos, voi prezenta condițiile generale de retragere din astfel de contracte, referindu-mă și la situațiile în care acest drept nu este aplicabil. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Ce informații trebuie să le fie oferite consumatorilor când încheie contracte online cu profesioniști

Alexandros Bakos în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
2 Martie 2020 | 1 | 1590 | Timp de citire: 4 min.

Consumatorii care încheie contracte la distanță (de exemplu, pe internet) cu profesioniștii (în special contracte de împrumut, dar nu numai) au dreptul să primească o serie de informații specifice, pentru a hotărî în cunoștință de cauză dacă doresc să își asume obligațiile pe care le implică încheierea de asemenea contracte. Acest lucru este cu atât mai relevant cu cât, recent, Înalta Curte de Casație și Justiție a hotărât că un contract de servicii financiare încheiat la distanță, fără semnătură, este titlu executoriu. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Informarea corectă a clienților care încheie online contracte de împrumut nesemnate: Ce trebuie să știe aceștia

Alexandros Bakos în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
26 Februarie 2020 | 1 | 1633 | Timp de citire: 2 min.

O decizie recentă a Înaltei Curți de Casație și Justiție a clarificat faptul că și contractele de servicii financiare încheiate online (discutăm aici inclusiv de contracte de credit cu instituțiile financiare nebancare - IFN) sunt titluri executorii, chiar dacă datornicul nu le-a semnat. În astfel de situații, devine foarte clar că poți ajunge foarte ușor să datorezi bani unui IFN, în urma unor simple acțiuni online. De aceea, e important pentru consumatorii vizați să știe ce drepturi de informare au. Citește articolul