avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 324 soluții astăzi
Acasă Subiect: consumator
Subiect: consumator
ACCES GRATUIT
Transpunere directivă europeană

În curând, consumatorii români vor putea fi reprezentați în mod colectiv în procesele față de comercianți

Lucia Tozaru în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
19 Aprilie 2022 | 0 | 924 | Timp de citire: 3 min.

Un proiect de lege ce are ca scop descurajarea și mai mult a practicilor ilegale și de a reduce prejudiciile aduse consumatorilor a fost pus recent în dezbatere publică de către Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului. Prin intermediul proiectului de act normativ se încearcă consolidarea mecanismelor de protecție a intereselor colective ale consumatorilor, nu doar la nivel individual, atât în privința opririi unor practici ilegale, cât și pentru obținerea de despăgubiri. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Proiect: Care vor fi regulile sancționării cu până la 5% din cifra de afaceri a furnizorilor de energie ce nu respectă plafoanele instituite de stat

Dragos Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
5 Aprilie 2022 | 0 | 876 | Timp de citire: 2 min.

Atât clienții casnici, cât și cei noncasnici vor beneficia, până în martie 2023, de facturi reduse la electricitate și gaze naturale, după cum a fost stabilit spre finalul lunii martie. Tot atunci s-a stabilit și că furnizorii care nu vor respecta plafoanele stabilite în acest sens vor putea primi amenzi de până la 5% din cifra de afaceri. Acum, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) vrea să stabilească, printr-un proiect de ordin pus recent în dezbatere, modul efectiv în care vor fi stabilite și aplicate sancțiunile raportate la cifra de afaceri în cazul furnizorilor de energie care nu respectă plafoanele. Citește articolul

ACCES GRATUIT

ECC România recomandă prudență la accesarea unor site-uri străine pentru crearea de CV-uri sau de coduri QR

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
1 Aprilie 2022 | 0 | 433 | Timp de citire: 3 min.

În ultima perioadă, Centrul European al Consumatorilor din România (ECC Romania) a primit mai multe solicitări din partea unor consumatori români care au întâmpinat probleme atunci când au folosit unele site-uri deținute de comercianți cu sediul în alte state Uniunii Europene (UE), speciale pentru crearea de CV-uri sau pentru generarea unui cod QR.  Citește articolul

ACCES GRATUIT

De azi, în cazul situațiilor urgente, consumatorii pot sesiza ANPC prin WhatsApp

Dragos Niculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
7 Februarie 2022 | 0 | 1903 | Timp de citire: 2 min.

Cei ce vor să aducă în atenția Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) o situație urgentă, de pildă, debranșarea de la electricitate sau gaze naturale pentru facturi calculate greșit ori în situația în care este pusă în pericol sănătatea oamenilor, au de-acum la dispoziție pentru asta un număr de WhatsApp, potrivit unui anunț de azi al instituției. Totuși, trimiterea sesizărilor către ANPC în acest mod nu elimină necesitatea formulării unei reclamații oficiale. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Proiect aproape de adoptarea finală: Dacă ți se strică frigiderul sau aragazul, cât sunt în garanție, vei primi altele, pe perioada reparației

avocatnet.ro în Salarizare, taxare & relația cu statul
4 Iunie 2020 | 1 | 3813 | Timp de citire: 2 min.

Consumatorii cărora li se strică un produs complex, ce are o durată de utilizare medie (cum e mașina de spălat, de exemplu) și se află în garanție, vor primi de la vânzător un produs de schimb, pe care să îl utilizeze cât timp primul este reparat. Propunerea urmează să primească votul decisiv în curând. Proiectul îi va ajuta, în special, pe acei consumatori care ar putea aștepta și timp de o lună repararea unor produse cum sunt frigiderele, mașinile de spălat sau alte electrocasnice de acest fel. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Cum poți renunța la un contract încheiat online

Alexandros Bakos în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
5 Martie 2020 | 0 | 2246 | Timp de citire: 5 min.

Consumatorii care încheie contracte online (de exemplu, comandă un bun de pe internet sau încheie un contract cu un furnizor de utilități astfel) au, ca regulă, dreptul să se retragă din acel contract, într-un anumit interval de timp. Mai jos, voi prezenta condițiile generale de retragere din astfel de contracte, referindu-mă și la situațiile în care acest drept nu este aplicabil. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Ce informații trebuie să le fie oferite consumatorilor când încheie contracte online cu profesioniști

Alexandros Bakos în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
2 Martie 2020 | 1 | 1452 | Timp de citire: 4 min.

Consumatorii care încheie contracte la distanță (de exemplu, pe internet) cu profesioniștii (în special contracte de împrumut, dar nu numai) au dreptul să primească o serie de informații specifice, pentru a hotărî în cunoștință de cauză dacă doresc să își asume obligațiile pe care le implică încheierea de asemenea contracte. Acest lucru este cu atât mai relevant cu cât, recent, Înalta Curte de Casație și Justiție a hotărât că un contract de servicii financiare încheiat la distanță, fără semnătură, este titlu executoriu. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Informarea corectă a clienților care încheie online contracte de împrumut nesemnate: Ce trebuie să știe aceștia

Alexandros Bakos în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
26 Februarie 2020 | 1 | 1505 | Timp de citire: 2 min.

O decizie recentă a Înaltei Curți de Casație și Justiție a clarificat faptul că și contractele de servicii financiare încheiate online (discutăm aici inclusiv de contracte de credit cu instituțiile financiare nebancare - IFN) sunt titluri executorii, chiar dacă datornicul nu le-a semnat. În astfel de situații, devine foarte clar că poți ajunge foarte ușor să datorezi bani unui IFN, în urma unor simple acțiuni online. De aceea, e important pentru consumatorii vizați să știe ce drepturi de informare au. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Bine de știut la început de an

Relația cu banca și IFN-urile în 2020: Ce trebuie să știe consumatorii când iau un împrumut

Alexandros Bakos în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
16 Ianuarie 2020 | 0 | 2650 | Timp de citire: 5 min.

Atunci când intră în relație cu o bancă sau cu o instituție financiară nebancară (IFN), prin contractarea unui împrumut, de exemplu, consumatorii beneficiază de o serie de protecții concrete, având în vedere efectele (mai ales financiare) pe care o asemenea relație le poate avea asupra lor. De aceea, prezentăm, mai jos, lucrurile la care consumatorii au dreptul, atunci când intră într-o relație cu banca sau cu un IFN, însă și lucrurile la care nu au acces (de exemplu, un anumit preț maximal). Citește articolul

ACCES GRATUIT

Datorii de peste 50.000 franci elvețieni, șterse în urma concilierii cu banca prin CSALB

Alexandros Bakos în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
15 Ianuarie 2020 | 2 | 1752 | Timp de citire: 2 min.

Atunci când au un litigiu cu banca, românii pot apela la mecanismul concilierii, ca o formă alternativă de soluționare a diferendelor. Exemple de avantaje practice pentru consumatorii care folosesc acest mecanism apar tot mai des - chiar recent, au fost șterse datorii record, de către o bancă, de 300.000 de lei, respectiv 52.000 de franci elvețieni (CHF). Citește articolul