ACCES GRATUIT
În cazul cumpărăturilor online, consumatorii vor putea vedea pe site toate informațiile de pe ambalajul sau etichetele produselor
Pentru că, atunci când vine vorba despre produsele vândute online, clienții nu pot afla toate informațiile legate de produsele pe care vor să le cumpere astfel, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului (ANPC) propune, printr-un proiect de ordin pus joi în dezbatere publică, modificarea legislației din domeniu, astfel încât pe site-uri să apară, în detaliu, toate etichetele și informațiile prezente pe ambalajul fiecărui produs în parte.
Articolul continuă mai jos
La modul concret, potrivit
proiectului de ordin al ANPC, operatorii economici care vând produse alimentare și/ sau nealimentare în mediul online vor avea obligaţia de a informa consumatorii prin
afișarea, în câmpul acestora vizual, a tuturor suprafețelor ambalajului ori etichetei ce conține informațiile obligatorii ale produsului. Mai exact, aceste imagini cu etichetele vor trebui afișate lângă imaginea de prezentare a produsului.
“Operatorii economici vor informa consumatorii, în mod complet, corect şi precis, asupra informaţiilor cu caracter obligatoriu ale produselor oferite, astfel încât consumatorii să aibă posibilitatea de a face o alegere raţională, în conformitate cu interesele lor, între produsele oferite şi să fie în măsură să le utilizeze, potrivit destinaţiei acestora, în deplină securitate”, mai apare în viitorul ordin.
De fapt, informațiile puse la dispoziție de către comercianții online de produse alimentare și nealimentare vor trebui să fie identice cu cele oferite de operatorii economici care vând aceleași produse în magazine fizice.
Informațiile amintite vor trebui să fie
exacte, vizibile, ușor de înțeles și să nu inducă în eroare consumatorul. Dacă, din varii motive, nu vor putea fi afișate etichetele produselor, toate informațiile de pe acestea vor trebui să apară lângă imaginea de prezentare a produsului.
Proiectul definește produsul alimentar preambalat ca o
„unitate de vânzare destinată a fi prezentată ca atare consumatorului final și unităților de restaurație colectivă, constituită dintr-un produs alimentar și din ambalajul în care a fost introdus înainte de a fi oferit spre vânzare, pe care acest ambalaj îl acoperă în întregime sau parțial, dar în asemenea mod încât conținutul să nu poată fi modificat fără ca ambalajul să fie deschis sau să suporte o modificare; conceptul de «produs alimentar preambalat» nu acoperă produsele alimentare ambalate în spațiul de comercializare la cererea consumatorului, respectiv preambalate în vederea vânzării directe”.
De asemenea, eticheta e definită ca fiind orice marcaj, marcă, semn, imagine sau altă descriere scrisă, imprimată, ștanțată, marcată, gravată sau tipărită pe un produs alimentar/ nealimentar sau atașată ambalajului ori recipientului unui astfel de produs.
Măsura e propusă, potrivit ANPC, deoarece,
“ca urmare a verificărilor efectuate în mediul online cu privire la produsele alimentare preambalate cât și a produselor nealimentare (textile, detergenți ș.a.) comercializate prin intermediul platformelor de web, s-a constatat faptul că mare parte din produsele supuse vânzării nu prezintă, în totalitate, informațiile cu caracter obligatoriu impuse prin cadrul legal, în vigoare, consumatorul fiind astfel în imposibilitatea de a face alegeri corecte, în deplină cunoștință de cauză la momentul luării deciziei de achiziționare a produselor”.
Atenție! Pentru a se putea aplica, proiectul de ordin trebuie să fie adoptat la nivelul ANPC și publicat în Monitorul Oficial.
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform
termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi o solicitare pe adresa
office@avocatnet.ro.
Comentarii articol (0)