Subiect: consumatori
ACCES GRATUIT
Black Friday 2025
Reminder Care sunt drepturile consumatorilor în ceea ce privește livrarea produselor
Vânzătorii sunt obligați să livreze produsele cumpărătorilor în cel mult 30 de zile de la încheierea contractului, dacă nu s-a convenit un alt termen. În caz de întârziere, consumatorii pot solicita un nou termen de livrare, iar dacă bunurile nu ajung nici atunci, pot denunța contractul și solicita rambursarea sumelor plătite. În perioade aglomerate, precum Black Friday, autoritățile recomandă verificarea atentă a termenelor, condițiilor de livrare și modalităților de plată, pentru a evita întârzieri sau probleme legate de colete. Citește articolul
ACCES GRATUIT
Black Friday 2025: Recomandări ale ANPC în legătură cu metodele de plată ce pot fi folosite la cumpărarea produselor cu preț redus
În condițiile în care peste numai câteva zile începe perioada cu cele mai mari reduceri de preț, iar mulți comercianți au campanii agresive prin care urmăresc accelerarea vânzărilor, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) le reamintește celor ce vor să cumpere diverse produse în următoarele zile că este foarte importantă o informare corectă și o atitudine prudentă în legătură cu ofertele “mult prea bune”. De asemenea, ANPC face mai multe recomandări în legătură cu metodele de plată ce pot fi folosite la cumpărăturile de Black Friday. Citește articolul
ACCES GRATUIT
Reminder Unde poți reclama o reducere de preț înșelătoare, în contextul Black Friday și nu numai
Practica unora dintre comercianți de a ridica prețurile produselor doar pentru a oferi un preț mai mic cu ocazia reducerilor de Black Friday și care, în realitate, nu indică nicio schimbare a prețului respectiv poate fi reclamată de către consumatori și sancționată de către autorități. Ținând cont de faptul că, peste numai câteva zile, începe perioada cu cele mai mari reduceri de preț din an, iată cum poate fi reclamată această practică a magazinelor care încearcă să-și păcălească clienții. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Jurnalul unui pachet legislativ controversat (III)
Ce implicații și complicații ar putea să apară din taxa pe coletele venite din afara UE și ce ar trebui să aibă în vedere legiuitorul pentru rezolvarea lor
În timp ce Curtea Constituțională a amânat pronunțarea asupra pachetului legislativ din domeniul fiscal pentru data de 20 octombrie 2025, măsurile incluse în cadrul acestuia continuă să ridice îngrijorări cu privire la efectele ce vor fi generate în economie. Printre acestea se află și taxa fixă de 25 lei pe coletele extracomunitare sub 150 euro, ce a stârnit reacții intense din partea pieței de e-commerce și logistică. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Data Act a intrat în vigoare. Ce trebuie să știi despre noul regim al datelor
Un nou regulament care, alături de Data Governance Act, Digital Services Act, Data Markets Act, EU AI Act, Directiva NIS 2 și Cyber Resilience Act, face parte din pachetul legislativ european pentru economia digitală a intrat în vigoare pe 12 septembrie 2025. Citește articolul
ACCES GRATUIT
Propunere legislativă privind protecția consumatorilor
Consumatorii vor primi mai multe informații despre produse în limba română și vor avea acces la un birou fizic de asistență pentru marii comercianți non-UE
O propunere legislativă pentru modificarea şi completarea legislației referitoare la protecţia consumatorilor a fost recent depusă spre dezbaterea Senatului. Măsura vine ca urmare a identificării de către inițiatori a unei serii de deficiențe existente în materia protecției consumatorilor, în ceea ce privește informarea în limba română a clienților, în ciuda reglementărilor deja existente. Citește articolul
ACCES GRATUIT
Citește articolul
Interviu Rechemările auto în service: Care sunt drepturile șoferilor, conform directorului RAR
Rechemările în service pentru defecțiuni de siguranță reprezintă un subiect mai puțin cunoscut și adesea neclar pentru proprietarii de autovehicule. De aceea, discutăm astăzi cu Mihai Alecu, directorul general al Registrului Auto Român (RAR), pe teme ce variază de la cadrul legislativ care obligă producătorii să acționeze până la drepturile concrete ale consumatorului.
Citește articolul
ACCES GRATUIT
ANPC propune actualizarea legislației privind contractele de credit pentru consumatori
Printr-un proiect de lege pus în dezbatere publică chiar în această dimineață, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului (ANPC) propune înlocuirea actualei legislații privind contractele de credit pentru consumatori cu una prin care se transpun, de fapt, prevederile europene actuale referitoare la reglementarea creditelor de consum. Citește articolul
ACCES GRATUIT
UPDATE ANPC renunță la obligarea comercianților să dezvăluie adaosul comercial pentru fiecare produs vândut
Proiectul de ordin al Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorului (ANPC) referitor la informarea consumatorilor privind adaosul comercial aplicat produselor a fost retras. Instituția susține că a decis să renunțe la această inițiativă după ce a primit reacții negative din partea mediului de afaceri, dar și pentru a evita ”posibilitatea scăderii competitivității României în raport cu alte state”. Citește articolul
ACCES PREMIUM
Intenția ANPC de a obliga la afișarea adaosului comercial la fiecare produs, criticată de comercianți: Ce probleme ar putea să apară
Proiectul de ordin prin care Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) impune comercianților să afișeze adaosul comercial generează critici vehemente din partea organizațiilor de afaceri din România, care susțin că acesta contravine legislației naționale și celei europene, distorsionând concurența și încălcând drepturile antreprenorilor. Organizațiile asociative din domeniu avertizează că măsura ar putea afecta negativ investițiile și consumatorii, creând un climat investițional ostil, determinând discriminarea comercianților din România față de cei din afara țării. Citește articolul









