Mai multe mituri legate de Codul rutier care circulă în spațiul public nu au bază în legislația momentului. De pildă, de principiu, nu este legală parcarea mașinilor pe trotuar, chiar dacă rămâne cel puțin un metru liber pentru trecerea pietonilor, iar polițiștii rutieri îi pot sancționa și pe pietoni, nu doar pe șoferi. Citește articolul
Sistemul de monitorizare a traficului, numit e-SIGUR, permite sancționarea automată a șoferilor care încalcă legislația rutieră, amenzile fiind trimise direct la domiciliul acestora. Odată cu înștiințarea privind abaterea, proprietarului mașinii surprinse de sistemul e-SIGUR i se cer datele șoferului, iar dacă acesta furnizează date incorecte, i se poate întocmi dosar penal pentru fals în declarații, deoarece aparatele radar folosite în cadrul sistemului de monitorizare a traficului înregistrează evenimentele la calitate ridicată, ce permite identificarea conducătorilor auto. Citește articolul
Începând de anul trecut, posesorii permisului de conducere categoria B pot conduce, în anumite condiții, scutere și motociclete de până la 125 centimetri cubi, sub rezerva absolvirii unui curs practic. Pentru a vedea care este succesul modificărilor legislative care oferă această înlesnire șoferilor, avocatnet.ro a contactat câteva școli de șoferi. Din discuțiile purtate cu reprezentanții acestora se poate desprinde o concluzie evidentă: interesul șoferilor de a merge pe două roți este direct proporțional cu gradul de aglomerare a traficului din orașele lor de reședință. Citește articolul
Obținerea permisului de conducere pentru autoturisme implică îndeplinirea unor condiții legate de vârstă sau starea de sănătate a doritorilor, dar și parcurgerea unor proceduri. Citește articolul
Recentul episod de iarnă a readus în atenție probleme de trafic pe care mulți le sperau depășite, măcar în acest sezon. Ca de fiecare dată, zăpada și frigul par să îi ia prin surprindere pe mulți șoferi. Cu acest nedorit prilej, avocatnet.ro a solicitat câteva sfaturi fostului mare campion român de raliu Titi Aur. Citește articolul
Direcția Generală Permise de Conducere și Înmatriculări (DGPCI) a anunțat că, începând cu 14 februarie 2025, programările online pentru înmatricularea vehiculelor și emiterea permiselor de conducere nu mai pot fi anulate. Această măsură are scopul de a preveni programările fictive și de a asigura un acces echitabil și eficient la serviciile oferite cetățenilor. Citește articolul
După cum s-a stabilit în 2022, șoferii ce nu mențin curate toate geamurile mașinii cu care circulă riscă să fie opriți în trafic de polițiști și să primească amenzi de peste 1.500 de lei pentru asta. În această categorie pot fi incluși și șoferii care nu curăță zăpada de pe parbriz, lunetă sau geamurile laterale ale mașinii, iar acest lucru are efect asupra vizibilității. Zilele acestea, potrivit Administrației Naționale de Meteorologie, în mai toată țara se vor înregistra ninsori abundente și viscol. Citește articolul
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a publicat un ghid care oferă o serie de sfaturi adresate cumpărătorilor de vehicule second-hand, scopul instituției fiind acela de a informa potențialii cumpărători de autovehicule second-hand despre pașii de urmat pentru o achiziție sigură și informată. Documentul conține o serie de sfaturi ce se adresează celor care intenționează să achiziționeze un astfel de vehicul de la un dealer autorizat, achizițiile de la persoanele fizice rămânând sub imperiul îndoielnic al norocului și bunei-credințe. Citește articolul
Cele două camere ale Parlamentului, respectiv Camera Deputaților și Senatul, îşi desfăşoară activitatea, potrivit Constituției, în două sesiuni ordinare pe an. Prima dintre ele a început odată cu luna februarie și urmează să se încheie în luna iunie. Pe agenda senatorilor și deputaților sunt mai multe proiecte de legi care vizează persoane fizice, iar măsurile conținute de acestea ar putea ajunge să se aplice până în vară. Citește articolul
La numai o noapte distanță de publicarea în Monitorul Oficial a deciziei Înaltei Curți de Casație și Justiție (ICCJ), care a stabilit că trebuie dovedită incapacitatea de a conduce a șoferilor bănuiți de a fi consumat anumite substanțe, câțiva parlamentari au și depus o contra-propunere legislativă pe această temă. Documentul propune de la doi la șapte ani de închisoare pentru șoferii în cauză, o pedeapsă chiar mai drastică decât până acum două zile. În cele ce urmează, vom pune în oglindă argumentele celor două tabere despărțite de recenta decizie a instanței Supreme. Citește articolul