Un ordin al ministrului Transporturilor, publicat ieri în Monitorul Oficial, stabilește conținutul noilor cărți de identitate ale vehiculelor, în care nu va mai fi menționat numele proprietarilor anteriori și nici al celui curent. Totuși, vechile documente de acest tip își vor păstra valabilitatea. Citește articolul
În acest an e programată apariția unei platforme electronice, care va permite celor interesați să înmatriculeze sau să radieze vehicule din fața calculatorului. Totuși, potrivit actualelor reguli, ei vor trebui să se prezinte, o singură dată, la autorități, pentru a obține datele de logare în platformă. Pentru a elimina acest drum la autorități, se propune, printr-un proiect de lege aflat în dezbaterea senatorilor, ca autoritățile din domeniu să vină cu proceduri ce vor asigura crearea conturilor de utilizator pe această platformă exclusiv online. Citește articolul
Aplicația prin care se poate completa electronic o constatare amiabilă permite, din această săptămână, și generarea contractelor de vânzare-cumpărare a vehiculelor. Astfel, acum, la vânzarea sau cumpărarea unei mașini, cei interesați pot folosi și aplicația gratuită de mobil Amiabila. Citește articolul
Drumurile pe care trebuie să le facă acum la autorități cei interesați să vândă ori să cumpere, să înmatriculeze sau să radieze o mașină vor fi de domeniul trecutului, după ce o platformă informatică prevăzută într-o ordonanță publicată joi în Monitorul Oficial va deveni operațională. Astfel, prin intermediul viitoarei platforme se vor putea încheia contractele de vânzare a vehiculelor și se vor putea transmite către autorități toate actele necesare înregistrării la Fisc, dar și înmatriculării sau radierii din circulație a unui vehicul. Citește articolul
După cum s-a stabilit în 2021, contractul de vânzare a unei mașini poate fi încheiat și în formă electronică, nu doar în format tipărit, și poate fi trimis autorităților online, cu condiția aplicării pe document a unei semnături electronice. Acum, printr-un proiect pus miercuri în dezbatere la Senat, se dorește stabilirea unei proceduri alternative de trimitere a contractelor de vânzare-cumpărare auto la Fisc, ce va putea fi folosită de cei ce nu dețin o semnătură electronică. Concret, aceștia vor putea transmite autorităților contractul de vânzare auto scanat. Citește articolul
De ceva vreme, la vânzarea mașinii, foștii proprietari au posibilitatea de a-și recupera parțial banii plătiți pe asigurarea de răspundere civilă auto (RCA), așa cum se întâmplă, de altfel, și-n cazul rovinietei. Pentru asta, cei interesați trebuie să se adreseze companiei la care au încheiat polița RCA. Citește articolul
În situația în care cumpără o mașină la mâna a doua, noii proprietari au la dispoziție 90 de zile pentru a o trece pe numele lor, iar dacă se depășește acest termen, foștii proprietari îi pot forța, dar indirect, să facă asta, așa cum spune Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV). Cei care nu trec mașina pe nume lor în termenul amintit riscă să fie sancționați. Citește articolul
Vânzarea mașinilor se face în acest an după reguli noi. Printre altele, contractul pentru vânzarea mașinilor poate fi încheiat electronic, iar cei ce vor să-și vândă mașina nu trebuie să mai aibă, în anumite situații, certificat de atestare fiscală. Citește articolul
Acest an adus o serie de schimbări inclusiv în ceea privește regulile privind omologarea și înmatricularea vehiculelor. Mai exact, contractul pentru vânzarea mașinilor poate fi încheiat electronic, iar înmatricularea mașinilor se poate face în mai multe localități din țară. Citește articolul
În condițiile în care, mai nou, contractele de vânzare a mașinilor pot fi încheiate și în formă electronică, nu numai în format fizic, tipărit, Ministerul Finanțelor (MF) a venit cu câteva clarificări în acest sens, la solicitarea redacției noastre, privind modul în care se poate face, concret, acest demers. Astfel, dacă optează pentru încheierea în formă electronică a contractelor, atât vânzătorul, cât și cumpărătorul trebuie să dețină un certificat calificat pentru semnătură electronică. De asemenea, după cum au mai menționat autoritățile, se poate folosi, în acest scop, un model de formular deja existent în legislație. Citește articolul