După cum s-a stabilit în 2021, contractul de vânzare a unei mașini poate fi încheiat și în formă electronică, nu doar în format tipărit, și poate fi trimis autorităților online, cu condiția aplicării pe document a unei semnături electronice. Acum, printr-un proiect pus miercuri în dezbatere la Senat, se dorește stabilirea unei proceduri alternative de trimitere a contractelor de vânzare-cumpărare auto la Fisc, ce va putea fi folosită de cei ce nu dețin o semnătură electronică. Concret, aceștia vor putea transmite autorităților contractul de vânzare auto scanat.
Newsletter avocatnet.ro: 10 lucruri de știut astăzi! Primești gratuit, zilnic, în căsuța ta de email, sinteza zilei avocatnet.ro cu cele mai importante noutăți, știri și analize de context.
În contextul în care, în 2021, s-a stabilit că un contract de vânzare-cumpărare a unei mașini poate fi încheiat și trimis Fiscului online, dar doar dacă este semnat electronic, proiectul de la Senat propune o soluție pentru cei ce nu dețin o semnătură electronică.
Astfel, aceștia vor putea trimite către Fisc, prin Spațiul Privat Virtual, contractul de vânzare-cumpărare a unei mașini scanat, sub forma unui document pdf.
Mai exact, după cum apare în proiectul de lege, “contribuabilul care foloseşte spaţiul privat virtual al organului fiscal, poate depune actul de înstrăinare-dobândire a mijlocului de transport, în formă scanată, în fişier format pdf, cu menţiunea letrică «Conform cu originalul»”.
Apoi, după ce aceste măsuri se vor aplica, organul fiscal local de la domiciliul celui ce a vândut mașina va transmite electronic vânzătorului, cumpărătorului și organului fiscal de la domiciliul acestuia din urmă fie contractul încheiat electronic, fie contractul scanat și semnat electronic.
Dacă organul fiscal local nu deţine semnătură electronică, contractul completat se va putea transmite sub formă scanată (document pdf), cu menţiunea “Conform cu originalul”.
Modificarea propusă acum la Codul fiscal e motivată, potrivit notei de fundamentare a proiectului, de faptul că, “în realitate, majoritatea persoanelor fizice nu deţin certificate digitale pentru semnarea electronică a actelor, întrucât costurile pentru achiziţia unui asemenea dispozitiv sunt mari, în special pentru cei care nu tranzacţionează frecvent mijloace de transport”.
După cum spuneam, anul trecut, prin OG nr. 8/2021, s-a stabilit că actele de vânzare a mașinilor pot fi încheiate și în formă electronică, nu numai în format fizic, tipărit, dar, potrivit unor clarificări ale Fiscului, dacă optează pentru încheierea în formă electronică a contractelor, atât vânzătorul, cât și cumpărătorul trebuie să dețină o semnătură electronică.
Atenție! Proiectul de lege trebuie adoptat de Parlament, promulgat de președintele țării și publicat în Monitorul Oficial pentru a se putea aplica.
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi o solicitare pe adresa office@avocatnet.ro.
Comentarii articol (0)