avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 466 soluții astăzi

Conferință avocatnet.ro: Avalanșă de modificări în Codul muncii - analize și detalieri. Tot ce trebuie să știe angajatorii pentru conformare la noua legislație. Rezervă loc și participă → 

Acasă Subiect: semnatura electronica
Subiect: semnatura electronica
ACCES PREMIUM

Având un regulament intern, micii angajatori pot folosi semnătura electronică în relațiile de muncă

Simona Voiculescu în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor-șef, avocatnet.ro
6 Octombrie 2022 | 0 | 225 | Timp de citire: 3 min.

Condițiile de utilizare a semnăturii electronice în cadrul relațiilor de muncă trebuie incluse, conform Codului muncii, în cadrul regulamentului intern sau contractului colectiv de muncă. Aceasta era una dintre chestiunile de care nu se puteau folosi micii angajatori care au fost scutiți de obligația de a avea un regulament intern o perioadă. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Noua lege a ONRC

Modelele pentru versiunile electronice ale actului constitutiv și certificatului de înregistrare pentru societăți, în dezbatere la MJ

avocatnet.ro în Aspecte juridice
30 August 2022 | 0 | 867 | Timp de citire: 1 min.

Societățile vor putea avea, în curând, acte constitutive și certificate de înmatriculare direct sub formă de documente electronice, așa cum reiese din noua lege a relației dintre persoanele fizice și juridice și Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC). Modelele pentru versiunile electronice ale celor două acte au fost puse luni în dezbatere la Ministerul Justiției (MJ). Citește articolul

ACCES PREMIUM

În câteva luni, înființarea unei societăți se va putea derula în totalitate online, nu doar parțial, ca acum

Alexandru Boiciuc în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
22 August 2022 | 0 | 2099 | Timp de citire: 2 min.

Noul cadru legal al relației dintre persoanele fizice și juridice și Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC) prevede introducerea în premieră a unei proceduri prin care societățile să poată fi înființate în totalitate online. Procedura actuală de înființare a companiilor se poate derula numai parțial online. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Declarațiile pe propria răspundere pentru aplicarea scutirii de la suprataxarea part-time pot fi date și semnate electronic?

Dan Năstase în Relații de muncă & Asigurări sociale
Consilier juridic specializat în relații de muncă,
18 August 2022 | 0 | 1086 | Timp de citire: 3 min.

Nici ordonanța care a introdus suprataxarea la contractele part-time sub minimul pe economie, nici ordinul care reglementează aplicarea uneia dintre excepțiile de la suprataxare nu prevede în ce măsură declarațiile cu privire la existența altor contracte date de salariații part-time pot fi semnate și transmise electronic sau trebuie depuse în mod obligatoriu, fizic, cu semnătură olografă. Așa că ne rămâne doar să ne uităm în Codul muncii pentru a încerca să răspundem la această dilemă: Citește articolul

ACCES PREMIUM
Proiect pe circuitul de avizare

UPDATE Dosarele tuturor funcționarilor publici vor trebui actualizate cu noi informații într-un termen de 90 de zile

Alexandru Boiciuc în Resurse umane
Redactor-șef, avocatnet.ro
9 August 2022 | 0 | 11122 | Timp de citire: 3 min.

Instituțiile și autoritățile publice vor avea la dispoziție un interval de 90 de zile pentru a actualiza, cu noi informații, dosarele profesionale ale tuturor funcționarilor publici, prevede un proiect de hotărâre inițiat acum peste un an și care se află acum la Secretariatul General al Guvernului. Acesta este un semn că documentul poate ajunge în curând, pentru dezbatere și adoptare, pe agenda ședințelor Executivului. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Actele constitutive ale firmelor vor putea fi încheiate direct electronic, folosind modelele oficiale ale autorităților

Alexandru Boiciuc în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
28 Iulie 2022 | 0 | 974 | Timp de citire: 2 min.

Una dintre schimbările importante care se vor introduce curând în relația cu Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC) este că actele constitutive ale societăților vor putea fi încheiate și electronic, acestea fiind semnate electronic de fondatori sau de reprezentanții lor. În acest sens, Ministerul Justiției urmează să emită un ordin cu formularele-tip de acte constitutive care vor fi disponibile pentru încheiere electronică. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Reminder De-acum, identificarea persoanei la distanţă prin mijloace video este recunoscută doar dacă furnizorul acestor servicii are avizul ADR

Simona Voiculescu în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor-șef, avocatnet.ro
25 Iulie 2022 | 3 | 6305 | Timp de citire: 7 min.

Identificarea persoanei la distanță prin video ca procedură care echivalează, practic, cu prezența fizică a unei persoane, cu actul său de identitate, la ghișeu, se face, de câteva luni, după rigori stabilite printr-un act normativ. Astfel, furnizorii de servicii privind semnătura electronică, băncile, dar și primăriile, direcțiile de taxe și impozite, Fiscul ș.a.m.d. pot folosi procedurile de identificare prin video a persoanelor pentru chestiuni pe care până acum le puteau face doar dacă se prezentau la ghișeu cu buletinul. Pentru cei pentru care deplasarea este fie anevoioasă, fie practic aproape imposibilă, noile norme sunt un mare pas înainte la nivel legislativ pentru folosirea tehnologiei pentru chestiuni curente în relația cu statul și nu numai. Pentru ca operatorii economici sau instituţiile care folosesc identificarea la distanţă să se poată alinia la noile reguli, autoritățile au stabilit, în noiembrie 2021, o perioadă de tranziție, ce s-a încheiat săptămâna trecută, astfel că, de-acum, identificarea persoanei la distanţă prin mijloace video este recunoscută doar dacă furnizorul de astfel de servicii este avizat de Autoritatea pentru Digitalizarea României (ADR). Citește articolul

ACCES PREMIUM
Schimbare oficială

UPDATE e-Factura: Pe facturile transmise în sistem se aplică sigiliul electronic al MF, nu semnătura electronică. Cum se diferențiază acestea?

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
19 Mai 2022 | 0 | 3305 | Timp de citire: 3 min.

Cadrul legal al e-Factura, reprezentat de OUG 120/2021, se ajustează pentru a stabili că facturilor electronice transmise în sistem li se aplică sigiliul electronic al Ministerului Finanțelor (MF). Până acum se prevedea că se aplică semnătura electronică a MF. În acest context, iată ce ar trebui să știe firmele despre sigiliile electronice. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Autenticitatea actelor emise de ANAF prin SPV poate fi verificată online. Acestea sunt valabile fără semnătură olografă și ștampilă

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
23 Martie 2022 | 0 | 755 | Timp de citire: 2 min.

În contextul trecerii, de la 1 martie 2022, la o relaționare exclusiv online cu Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), este important de știut că autenticitatea documentelor emise prin Spațiul Privat Virtual (SPV) poate fi verificată online de către oricine. Aceste documente sunt semnate electronic de ANAF, fiind valabile fără semnătură olografă și ștampilă. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Normele Legii SSM, modificate oficial - folosirea semnăturii electronice în fișele de instructaj SSM, modificări legate de accidentele de muncă și bolile profesionale

Simona Voiculescu în Relații de muncă & Asigurări sociale
Redactor-șef, avocatnet.ro
8 Martie 2022 | 0 | 5568 | Timp de citire: 4 min.

Normele de aplicare ale Legii securității și sănătății în muncă (SSM) nr. 319/2006 au fost modificate luni, printr-o hotărâre de Guvern publicată în Monitorul Oficial, ce prevede punerea în aplicare a noutăților privind semnarea electronică a documentelor de muncă, aduce o serie de simplificări procedurilor privind accidentele de muncă din străinătate în cazul lucrătorilor unor angajatori români, dar ce conține și modificări la declararea și cercetarea bolilor profesionale. Citește articolul